Erfarenhet av Litium
Känsliga snack
  1. Medlem sedan
    Nov 2009
    #1

    Erfarenhet av Litium

    ...någon här..och vad har du då för diagnos..kram!
  2. 1
    Erfarenhet av Litium ...någon här..och vad har du då för diagnos..kram!
  3. Medlem sedan
    Jun 2009
    #2
    Tyvärr ingen erfarenhet av det. Hoppas du får svar!
  4. 2
    Tyvärr ingen erfarenhet av det. Hoppas du får svar!
  5. Anonym
    #3
    Diagnos när man äter litium är oftast bipolärt syndrom /manodepressivitet
  6. 3
    Diagnos när man äter litium är oftast bipolärt syndrom /manodepressivitet
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4
    tja vad vill du veta? Äter Lithium, har gjort något år eller två, minns inte riktigt, är bipolär
  8. 4
    tja vad vill du veta? Äter Lithium, har gjort något år eller två, minns inte riktigt, är bipolär
  9. Medlem sedan
    Nov 2009
    #5

    litium

    Mår du bra på det?Äter man det tillsammans med övrig med.eller den ersätter....biverkningar?Tack för att ni svarar..kram
  10. 5
    litium Mår du bra på det?Äter man det tillsammans med övrig med.eller den ersätter....biverkningar?Tack för att ni svarar..kram
  11. Medlem sedan
    Nov 2009
    #6

    bipolär

    Vad är skillnad på unipolär och bipolär?Tack för ditt svar?Kram
  12. 6
    bipolär Vad är skillnad på unipolär och bipolär?Tack för ditt svar?Kram
  13. Medlem sedan
    Dec 2000
    #7
    jag äter enbart lithium, men jag tror, om jag minns rätt att jag startade med lithium och abilify, för att sedan fortsätta enbart med lithium. Mår bra? jo, helt ok, inga biverkningar alls, mer än att jag i perioder är EXTREMT törstig, dricker ca 1 l vatten/natt... Det har varit lite struligt att ställa in, det tog nästan ett år med ganska täta blodprov, men nu ligger jag rätt bra. Ska dock få en tilläggsmedicin snart, lithiumet tar inte riktigt på min sömn, jag har ff vakenperioder utöver det vanliga. Men jag mår bra, har inte haft några depp på lääänge, men är istället rätt speedad, men kontrollerat, inte dom förrut. Rekommenderar det varmt! Det är ju ingen "konstig" medicin.
  14. 7
    jag äter enbart lithium, men jag tror, om jag minns rätt att jag startade med lithium och abilify, för att sedan fortsätta enbart med lithium. Mår bra? jo, helt ok, inga biverkningar alls, mer än att jag i perioder är EXTREMT törstig, dricker ca 1 l vatten/natt... Det har varit lite struligt att ställa in, det tog nästan ett år med ganska täta blodprov, men nu ligger jag rätt bra. Ska dock få en tilläggsmedicin snart, lithiumet tar inte riktigt på min sömn, jag har ff vakenperioder utöver det vanliga. Men jag mår bra, har inte haft några depp på lääänge, men är istället rätt speedad, men kontrollerat, inte dom förrut. Rekommenderar det varmt! Det är ju ingen "konstig" medicin.
  15. Medlem sedan
    Dec 2000
    #8
    om jag tror rätt så är bipolär med svängningar åt båda håll, alltså perioder av deppighet och perioder av hypomani/mani, medan unipolär bara är åt ena hållet.
  16. 8
    om jag tror rätt så är bipolär med svängningar åt båda håll, alltså perioder av deppighet och perioder av hypomani/mani, medan unipolär bara är åt ena hållet.
  17. Medlem sedan
    Nov 2009
    #9

    Jenna

    Tack för dina svar..låter ju riktigt bra med Lithium,,tack för dina förklaringar...då kan det tänkas att jag är unipolär..kram...
  18. 9
    Jenna Tack för dina svar..låter ju riktigt bra med Lithium,,tack för dina förklaringar...då kan det tänkas att jag är unipolär..kram...
  19. Medlem sedan
    Dec 2002
    #10
    Unipolär är depression, att det bara är åt det hållet. Bipolär har man både depp perioder och mani, det finns flera Diagnoser Bipolär.
  20. 10
    Unipolär är depression, att det bara är åt det hållet. Bipolär har man både depp perioder och mani, det finns flera Diagnoser Bipolär.
  21. Medlem sedan
    Dec 2002
    #11
  22. 11
  23. Medlem sedan
    Nov 2009
    #12

    Lille skutt

    Hej,Lille Skutt.Tack för ditt svar...som du ser är jag inte bättre i min depr...så det verkar som om ett stämningsstabiliserande medel ska sättas in--...ska till läkaren 11/1Kram
  24. 12
    Lille skutt Hej,Lille Skutt.Tack för ditt svar...som du ser är jag inte bättre i min depr...så det verkar som om ett stämningsstabiliserande medel ska sättas in--...ska till läkaren 11/1Kram
  25. Medlem sedan
    Dec 2002
    #13
    Hemskt ledsen för din skull att du aldrig får känna dig ok, du har ju gått så länge nu. Hoppas och håller alla tummar och tår att dom hittar ett sätt att hjälpa dig på.
  26. 13
    Hemskt ledsen för din skull att du aldrig får känna dig ok, du har ju gått så länge nu. Hoppas och håller alla tummar och tår att dom hittar ett sätt att hjälpa dig på.
  27. Medlem sedan
    Nov 2009
    #14

    lille skutt

    Vet du om efexor är bättre i de flesta falll än cymbalta?Kan man be om efexor..eller jag ska enbart hålla mej till vad läk.rekomenderar?
  28. 14
    lille skutt Vet du om efexor är bättre i de flesta falll än cymbalta?Kan man be om efexor..eller jag ska enbart hålla mej till vad läk.rekomenderar?
  29. Medlem sedan
    Dec 2002
    #15
    Jag bytte från Cymbalta till Efexor och mådde mycket bättre. Hjälper Cymbaltan inte, då finns det ju ingen anleding att äta den.
  30. 15
    Jag bytte från Cymbalta till Efexor och mådde mycket bättre. Hjälper Cymbaltan inte, då finns det ju ingen anleding att äta den.
  31. Medlem sedan
    Nov 2009
    #16

    Lille skutt

    Hur mycket cymbalta var du uppe på innan du bytte till efexor...bytte du rakt av?Biverkningar...tror jag frågat dej innan men..men du vet hur det är...vad är bipolär typ II då---du är så bra att fråga...har så tydliga svar...hoppas det är ok....Gott nytt år på dej..kram
  32. 16
    Lille skutt Hur mycket cymbalta var du uppe på innan du bytte till efexor...bytte du rakt av?Biverkningar...tror jag frågat dej innan men..men du vet hur det är...vad är bipolär typ II då---du är så bra att fråga...har så tydliga svar...hoppas det är ok....Gott nytt år på dej..kram
  33. Medlem sedan
    Dec 2002
    #17
    Jag åt bara 60 mg av Cymbaltan. Jag gick över direkt till Efexor. Cymbalta och Efexor är ju snarlika. Cymbaltan är ju den "nyare" Efexor.
    Dom biverkningarna jag fick av Efexoren första veckan var lite yrsel och illamående.

    Här hittade jag en bra sida om Bipolär.
    http://www.glaxosmithkline.se/Files/...sjukdom_ny.pdf
  34. 17
    Jag åt bara 60 mg av Cymbaltan. Jag gick över direkt till Efexor. Cymbalta och Efexor är ju snarlika. Cymbaltan är ju den "nyare" Efexor.
    Dom biverkningarna jag fick av Efexoren första veckan var lite yrsel och illamående.

    Här hittade jag en bra sida om Bipolär.
    http://www.glaxosmithkline.se/Files/...sjukdom_ny.pdf
  35. Medlem sedan
    Nov 2009
    #18

    Skutt

    Tack för ditt svar...läst lite om bipolär...ska läsa i lugn o ro då inga barn är i närheten...de tror ju mamma mår bra nu...tack snälla du..kram
  36. 18
    Skutt Tack för ditt svar...läst lite om bipolär...ska läsa i lugn o ro då inga barn är i närheten...de tror ju mamma mår bra nu...tack snälla du..kram
  37. Medlem sedan
    Jan 2003
    #19
    jag har ätit lithium i 7 månader och har blivit hjälpt på så vis att jag inte lika lätt och hårt åker upp och ner i humöret. det har helt enkelt blivit stabilare.
    är bibolär.

    Kram!
  38. 19
    jag har ätit lithium i 7 månader och har blivit hjälpt på så vis att jag inte lika lätt och hårt åker upp och ner i humöret. det har helt enkelt blivit stabilare.
    är bibolär.

    Kram!
  39. Medlem sedan
    Nov 2009
    #20
    Tack för ditt svar..hade du stora svängningar i humöret?åt du eller äter någon annan medicin också?Biverkningar?Kram!
  40. 20
    Tack för ditt svar..hade du stora svängningar i humöret?åt du eller äter någon annan medicin också?Biverkningar?Kram!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Litium.
    By Elin. in forum Känsliga snack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-30, 08:07
  2. litium
    By -jenna- in forum Känsliga snack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-26, 23:13
  3. litium någon?
    By -jenna- in forum Känsliga snack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-21, 15:16
  4. Lamotrigin - litium
    By majaanna in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 20:36
  5. Erfarenheter av litium?
    By anonymt namn in forum Känsliga snack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-29, 22:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar