När ta ut inlägget i babyskyddet?
_0910 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2009
    #1

    När ta ut inlägget i babyskyddet?

    Vet inte om det är likadant på alla babyskydd, men i botten på vårat ligger en kudde och så sitter det en "korv" runt huvudet på Lo. Hur vet man när det är dags att ta bort dem?
  2. 1
    När ta ut inlägget i babyskyddet? Vet inte om det är likadant på alla babyskydd, men i botten på vårat ligger en kudde och så sitter det en "korv" runt huvudet på Lo. Hur vet man när det är dags att ta bort dem?
  3. Medlem sedan
    May 2009
    #2

    Emmaljunga

    Vi har nog inget man tar bort.. tror jag. Vi har en sådan här Emmaljunga first class 0+.. (se nedan)

    Den där kudden vid huvudet kan man reglera och skjuta uppåt alltefter bebis växer, men jag vet inte om man kan ta bort den sen. Vad har du för babyskydd?

  4. 2
    Emmaljunga Vi har nog inget man tar bort.. tror jag. Vi har en sådan här Emmaljunga first class 0+.. (se nedan)

    Den där kudden vid huvudet kan man reglera och skjuta uppåt alltefter bebis växer, men jag vet inte om man kan ta bort den sen. Vad har du för babyskydd?

  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Vi har sådant i vårt babyskydd med och det börjar bli trångt att få ner Sakarias i stolen nu så jag kommer nog ta bort det ganska så snart. Han håller ju huvudet ganska bra med så då är det ju inte så nödvändigt med den där "korven" heller. Med våra två äldsta barn hade vi ingen sådan "korv" utan då hade vi en ihoplindad handduk så istället så länge huvudet var väldigt instabilt.
  6. 3
    Vi har sådant i vårt babyskydd med och det börjar bli trångt att få ner Sakarias i stolen nu så jag kommer nog ta bort det ganska så snart. Han håller ju huvudet ganska bra med så då är det ju inte så nödvändigt med den där "korven" heller. Med våra två äldsta barn hade vi ingen sådan "korv" utan då hade vi en ihoplindad handduk så istället så länge huvudet var väldigt instabilt.
  7. Medlem sedan
    Apr 2009
    #4

    Vi har ett maxi-cosi

    Såhär ser de ut:


    Förstår du vad jag menar med korv nu? Det är lite otydligt på den här bilden men det är en tjock skumgummikudde under rumpan också.
  8. 4
    Vi har ett maxi-cosi Såhär ser de ut:


    Förstår du vad jag menar med korv nu? Det är lite otydligt på den här bilden men det är en tjock skumgummikudde under rumpan också.
  9. Medlem sedan
    Jan 2006
    #5
    Vi har en sån. Har tagit ur och satt tillbaka ett par gånger beroende på hur mkt kläder Alvin har på sig. huvet ramlar ner lite om han sover om man har tagit ur det.
  10. 5
    Vi har en sån. Har tagit ur och satt tillbaka ett par gånger beroende på hur mkt kläder Alvin har på sig. huvet ramlar ner lite om han sover om man har tagit ur det.
  11. Medlem sedan
    May 2009
    #6
    hehe nu förstår jag "korven" ja
    Hur länge kan de sitta i den? (vikt eller ålder)
  12. 6
    hehe nu förstår jag "korven" ja
    Hur länge kan de sitta i den? (vikt eller ålder)
  13. Medlem sedan
    Apr 2009
    #7
    Jo, det börjar ju bli lite trångt. Jag tänkte att det kanske fanns någon rekommendation på när det är dags att ta bort dem, men man får väl gå på känn helt enkelt.
  14. 7
    Jo, det börjar ju bli lite trångt. Jag tänkte att det kanske fanns någon rekommendation på när det är dags att ta bort dem, men man får väl gå på känn helt enkelt.
  15. Medlem sedan
    Apr 2009
    #8
    13 kg eller ett år står det.
  16. 8
    13 kg eller ett år står det.
  17. Medlem sedan
    Apr 2009
    #9
    Lo brukar bara ha sina vanliga innekläder plus tjocktröja, mössa och filt, så det är mest lite trångt runt mössan. Man får kanske ha korven liggande i bilen så man kan lägga dit den om hon somnar...
  18. 9
    Lo brukar bara ha sina vanliga innekläder plus tjocktröja, mössa och filt, så det är mest lite trångt runt mössan. Man får kanske ha korven liggande i bilen så man kan lägga dit den om hon somnar...
  19. Medlem sedan
    May 2009
    #10
    Samma som på våran då
  20. 10
    Samma som på våran då
  21. Medlem sedan
    Aug 2007
    #11
    Du vet när det är dags när den bara är i vägen och Lo klarar att hålla upp huvudet utan att det faller åt sidan längre

    Vi har en Akta Graco Logico S och på den är det ingen korv utan mer en platt lite vinklad kudde runt huvudet. Plattare än på bilden. Den är inte i vägen som din "korv" så den får nog sitta kvar. Vi flyttar bara upp den när vi flyttar upp bältet...vilket vi nog får göra snart. Känns som Majas axlar hamnar högre upp än bältet och då är det dags att flytta upp dem.

  22. 11
    Du vet när det är dags när den bara är i vägen och Lo klarar att hålla upp huvudet utan att det faller åt sidan längre

    Vi har en Akta Graco Logico S och på den är det ingen korv utan mer en platt lite vinklad kudde runt huvudet. Plattare än på bilden. Den är inte i vägen som din "korv" så den får nog sitta kvar. Vi flyttar bara upp den när vi flyttar upp bältet...vilket vi nog får göra snart. Känns som Majas axlar hamnar högre upp än bältet och då är det dags att flytta upp dem.

  23. Medlem sedan
    Apr 2009
    #12
    Aha, är det så man avgör när det är dags! Bra, då vet jag...

    Jag tror att det går att flytta upp korven på våran också, så vi kanske ska börja med det.
  24. 12
    Aha, är det så man avgör när det är dags! Bra, då vet jag...

    Jag tror att det går att flytta upp korven på våran också, så vi kanske ska börja med det.
  25. Medlem sedan
    May 2009
    #13
    haha, kan inte låta bli att skratta lite åt alla "korvinlägg" i era babyskydd.. Stackars bebisar att ha en korv i babysittern, skulle nog råda er alla att plocka bort den innan den hinner mögla.. :P
  26. 13
    haha, kan inte låta bli att skratta lite åt alla "korvinlägg" i era babyskydd.. Stackars bebisar att ha en korv i babysittern, skulle nog råda er alla att plocka bort den innan den hinner mögla.. :P
  27. Medlem sedan
    May 2009
    #14
    babyskydd menar jag såklart..
  28. 14
    babyskydd menar jag såklart..
  29. Medlem sedan
    Apr 2009
    #15
    Ja, visst låter det fräscht?
  30. 15
    Ja, visst låter det fräscht?
  31. Medlem sedan
    Apr 2009
    #16
    Vi tog bort den när kudden inte längre låg runt Leias ansikte, som var dess huvudfunktion, utan istället hamnade bakom huvudet på henne.

    Det gjorde också att det blev mycket mer plats i stolen. Det har varit trångt med tjock overall och allt!
  32. 16
    Vi tog bort den när kudden inte längre låg runt Leias ansikte, som var dess huvudfunktion, utan istället hamnade bakom huvudet på henne.

    Det gjorde också att det blev mycket mer plats i stolen. Det har varit trångt med tjock overall och allt!

Liknande trådar

  1. Babyskyddet!!!
    By ♥Helena♥ in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-03, 15:18
  2. Babyskyddet
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-16, 00:42
  3. Var ska ni ha babyskyddet?
    By Naturell in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 13:01
  4. Babyskyddet
    By Exista in forum _0507 Julibarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 19:21
  5. Babyskyddet på väg
    By -Catharina- in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-11-21, 17:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar