Ni med ont i brösten
_1009 Septemberbarn
  1. Anonym
    #1

    Ni med ont i brösten

    Någon annan blivande septembermamma här som också har sjukt ont i brösten?

    Hur kan man lindra det? Kan ju knappt sitta framåtböjd och skriva på tangentbordet utan att det gör ont.
  2. 1
    Ni med ont i brösten Någon annan blivande septembermamma här som också har sjukt ont i brösten?

    Hur kan man lindra det? Kan ju knappt sitta framåtböjd och skriva på tangentbordet utan att det gör ont.
  3. Medlem sedan
    Nov 2000
    #2
    Vet ej vad man kan göra faktiskt.
    Alvedon och panodil är ju helt ok att ta, så gör det för ont är det kanske något att testa.
  4. 2
    Vet ej vad man kan göra faktiskt.
    Alvedon och panodil är ju helt ok att ta, så gör det för ont är det kanske något att testa.
  5. Hoppas på Lillfnutt
    #3
    En ordentligt stadig bh och att hålla dem varmt inbäddade brukar funka för mig. Hoppas det funkar för dig med
  6. 3
    En ordentligt stadig bh och att hålla dem varmt inbäddade brukar funka för mig. Hoppas det funkar för dig med
  7. Medlem sedan
    Dec 2009
    #4
    Du, julkramarna var ett helvette!!!
  8. 4
    Du, julkramarna var ett helvette!!!
  9. Anonym
    #5
    Tack för era svar. Det känns bättre i brösten idag.

    Fortfarande oviss om jag är gravid eller inte. Testerna (CB) är så svaga så svaga.

    Gårdagens test visar ett tunt blått lodrätt streck och det syns jätteväl, men det är så tunt. Jag har fått många neg tester och har då aldrig någonsin kunnat skåda ett plus då.

    Idag tog jag ett nytt test och det syns ett plus, nu är det lordäta svagare men lika brett som det vågräta.

    Hur skulle ni tolka detta?

    Jag har ringt CB kundtjänst som inte har några på plats som kan ta samtalet.

    Ringt MVC och hon sa att plus är plus så vips så var man inskriven på MVC trots att jag inte vet om jag är gravid än.
  10. 5
    Tack för era svar. Det känns bättre i brösten idag.

    Fortfarande oviss om jag är gravid eller inte. Testerna (CB) är så svaga så svaga.

    Gårdagens test visar ett tunt blått lodrätt streck och det syns jätteväl, men det är så tunt. Jag har fått många neg tester och har då aldrig någonsin kunnat skåda ett plus då.

    Idag tog jag ett nytt test och det syns ett plus, nu är det lordäta svagare men lika brett som det vågräta.

    Hur skulle ni tolka detta?

    Jag har ringt CB kundtjänst som inte har några på plats som kan ta samtalet.

    Ringt MVC och hon sa att plus är plus så vips så var man inskriven på MVC trots att jag inte vet om jag är gravid än.
  11. Hoppas på Lillfnutt
    #6
    Vad bra att det känns lite bättre i brösten! Det kan göra helt otroligt ont ibland..

    Angående dina test.
    Jag tror att du är gravid. Annars hade du inte fått de där strecken. Om strecket är blått är det inget spökstreck har jag förstått det som. Spökstreck/skuggstreck brukar tydligen vara grå?
    Och känsligheten på tester inom samma märke kan variera. Till exempel kan ett test kanske reagera vid 20 mIU/ml medan ett annat reagerar vid 24 mIU/ml. Men att de skriver att testen reagerar vid 25 bara för att kunna ge en minimigräns. Förstår du hur jag menar? Och eftersom hormonet fördubblas på en 2-3 dagar så är det ju inte så konstigt att ditt test igår och det idag båda är lite svaga på sina olika sätt? Om du vill ha ett tydligare plus kan du vänta några dagar. Kanske 3. Så ska du se att det blir ett blått brett streck!

    Så här kommer ett GRATTIS till dig och din graviditet!!!

    Kram!
  12. 6
    Vad bra att det känns lite bättre i brösten! Det kan göra helt otroligt ont ibland..

    Angående dina test.
    Jag tror att du är gravid. Annars hade du inte fått de där strecken. Om strecket är blått är det inget spökstreck har jag förstått det som. Spökstreck/skuggstreck brukar tydligen vara grå?
    Och känsligheten på tester inom samma märke kan variera. Till exempel kan ett test kanske reagera vid 20 mIU/ml medan ett annat reagerar vid 24 mIU/ml. Men att de skriver att testen reagerar vid 25 bara för att kunna ge en minimigräns. Förstår du hur jag menar? Och eftersom hormonet fördubblas på en 2-3 dagar så är det ju inte så konstigt att ditt test igår och det idag båda är lite svaga på sina olika sätt? Om du vill ha ett tydligare plus kan du vänta några dagar. Kanske 3. Så ska du se att det blir ett blått brett streck!

    Så här kommer ett GRATTIS till dig och din graviditet!!!

    Kram!

Liknande trådar

  1. Öm i brösten
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-04-15, 17:25
  2. Ont i brösten??
    By Askungen in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-30, 21:52
  3. Ni som får ont i brösten..
    By bruseback in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 09:48
  4. Ni som får ont i brösten..
    By bruseback in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 08:44
  5. Ont i brösten
    By filijox med två in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-14, 13:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar