Varannan helg
Styvfamiljer
  1. Anonym
    #1

    Varannan helg

    Min 14-åriga bonus kommer varannan helg och hennes rum bara står när hon inte är här. Kan jag använda det rummet att träna med mina hantlar framför en video när hon inte är här? Hur gör ni med rum som står? Används det till något annat när dom inte är där? Eller är det helig mark?
  2. 1
    Varannan helg Min 14-åriga bonus kommer varannan helg och hennes rum bara står när hon inte är här. Kan jag använda det rummet att träna med mina hantlar framför en video när hon inte är här? Hur gör ni med rum som står? Används det till något annat när dom inte är där? Eller är det helig mark?
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2
    Vi använder rummet och när bonusbarnet kommer, städar min man det så att det blir fint igen.
  4. 2
    Vi använder rummet och när bonusbarnet kommer, städar min man det så att det blir fint igen.
  5. Anonym
    #3

    Jag är bara nyfiken...

    för jag ville använda hennes rum till att stå och träna framför tv:n som är där men min sambo (hennes pappa) tycker inte att jag ska vara inne i hennes rum utan att fråga. Och skulle det vara så att hon säger att jag inte får vara där så tycker han att jag måste respektera det. Själv så tycker jag att jag är en vuxen människa som varken rotar i hennes saker eller förstör något och jag har svårt att fatta grejen varför jag inte skulle få gå in i hennes rum och stå och hoppa lite framför tv:n :-) när rummet står tomt 12 dgr av 14.

    Jag har själv ett tonårsbarn som bor hos oss på heltid men hade han bara varit hos oss varannan helg så hade jag nog inte ens kommit på tanken att han skulle få bestämma om jag får använda hans rum då och då till att träna när han inte är där. Det hade varit en självklarhet. Sen behöver man ju inte låta småsyskon springa där hur som helst om dom är rädda om sina saker. Men har man inte att jättehus och det står rum tomma såpass mycket av tiden så tycker jag nog att rummet kan få användas till något annat också. Vårt vardagsrum ligger mitt i smeten och där vill alla andra kolla på tv och jag har inte alls lust att stå och träna där. :-)

    Måste bara tillägga att jag skall fråga henne och jag har svårt att tro att hon skulle säga nej för hon är en väldigt go och snäll tjej. Det som förvånar mig var min sambos inställning bara. Att dottern liksom skulle få den "makten" att kunna säga att jag inte får komma in på hennes rum. Jag hade själv ALDRIG givit min son den "makten" för jag vill inte ha massa stängda dörrar och heliga rum hemma hos oss där ingen annan får komma in.
  6. 3
    Jag är bara nyfiken... för jag ville använda hennes rum till att stå och träna framför tv:n som är där men min sambo (hennes pappa) tycker inte att jag ska vara inne i hennes rum utan att fråga. Och skulle det vara så att hon säger att jag inte får vara där så tycker han att jag måste respektera det. Själv så tycker jag att jag är en vuxen människa som varken rotar i hennes saker eller förstör något och jag har svårt att fatta grejen varför jag inte skulle få gå in i hennes rum och stå och hoppa lite framför tv:n :-) när rummet står tomt 12 dgr av 14.

    Jag har själv ett tonårsbarn som bor hos oss på heltid men hade han bara varit hos oss varannan helg så hade jag nog inte ens kommit på tanken att han skulle få bestämma om jag får använda hans rum då och då till att träna när han inte är där. Det hade varit en självklarhet. Sen behöver man ju inte låta småsyskon springa där hur som helst om dom är rädda om sina saker. Men har man inte att jättehus och det står rum tomma såpass mycket av tiden så tycker jag nog att rummet kan få användas till något annat också. Vårt vardagsrum ligger mitt i smeten och där vill alla andra kolla på tv och jag har inte alls lust att stå och träna där. :-)

    Måste bara tillägga att jag skall fråga henne och jag har svårt att tro att hon skulle säga nej för hon är en väldigt go och snäll tjej. Det som förvånar mig var min sambos inställning bara. Att dottern liksom skulle få den "makten" att kunna säga att jag inte får komma in på hennes rum. Jag hade själv ALDRIG givit min son den "makten" för jag vill inte ha massa stängda dörrar och heliga rum hemma hos oss där ingen annan får komma in.
  7. Medlem sedan
    Apr 2009
    #4
    Jag tycker att det låter som en bra lösning! Du frågar henne..respekt för hennes saker, men samtidigt så kommer rummet till användning. Jag tycker också att det är viktigt att småsyskon inte kan springa in hur som helst. Jag har sep från min dotters pappa o där står strykbrädan framme o lådor med tvätt i hennes rum..känns lite tråkigt. Hon är där varje helg. Visst kan man stå där o stryka men de kan ju plocka undan det när hon kommer.
  8. 4
    Jag tycker att det låter som en bra lösning! Du frågar henne..respekt för hennes saker, men samtidigt så kommer rummet till användning. Jag tycker också att det är viktigt att småsyskon inte kan springa in hur som helst. Jag har sep från min dotters pappa o där står strykbrädan framme o lådor med tvätt i hennes rum..känns lite tråkigt. Hon är där varje helg. Visst kan man stå där o stryka men de kan ju plocka undan det när hon kommer.
  9. Medlem sedan
    Aug 1998
    #5

    Rummen används

    Jag bor i lägenhet och de veckor mina barn inte är där använder jag rummen till att t ex hänga tvätt. Fast egentligen går jag inte så gärna in där för rummen är INTE städade Varken jag eller barnen tycker det är något konstigt att rummen används till mer än en sak. Får jag långväga gäster kan de få sova över i barnens sängar - fast då blir jag tvungen att städa
  10. 5
    Rummen används Jag bor i lägenhet och de veckor mina barn inte är där använder jag rummen till att t ex hänga tvätt. Fast egentligen går jag inte så gärna in där för rummen är INTE städade Varken jag eller barnen tycker det är något konstigt att rummen används till mer än en sak. Får jag långväga gäster kan de få sova över i barnens sängar - fast då blir jag tvungen att städa
  11. Medlem sedan
    Dec 1998
    #6
    Jag har barnen vv och använder deras rum när de inte är här om jag behöver, folk som sover över eller att hänga tvätt i. De har inget emot det och jag har en liten lägenhet och måste kunna utnyttja de utrymmen jag har.
  12. 6
    Jag har barnen vv och använder deras rum när de inte är här om jag behöver, folk som sover över eller att hänga tvätt i. De har inget emot det och jag har en liten lägenhet och måste kunna utnyttja de utrymmen jag har.
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7
    Jag har mina barn vv och vi "lånar" deras rum om vi behöver när de är hos pappa. Gäster sover där, tvätts hängs in osv.

    De är medvetna om det och har ingen åsikt om det. Däremot låter jag deras saker vara.
  14. 7
    Jag har mina barn vv och vi "lånar" deras rum om vi behöver när de är hos pappa. Gäster sover där, tvätts hängs in osv.

    De är medvetna om det och har ingen åsikt om det. Däremot låter jag deras saker vara.
  15. Medlem sedan
    Feb 2003
    #8
    Min 16åriga bonus håller på att bli av med sitt rum... Hon har inga prylar här. SKA vara här vh men kommer... Ja i år har hon väl varit här 4-5 ggr..... Nu har Lillskrutten flyttat in i hennes rum (vi har minst 1 rum för lite så...) Men när hon kommer så flyttar vi in honom i vårt rum igen. Han fyller 1 år nu.... Att vi använder hennes rum har varit en självklarhet från början men så är hon ganska stor nu och sällan här.
  16. 8
    Min 16åriga bonus håller på att bli av med sitt rum... Hon har inga prylar här. SKA vara här vh men kommer... Ja i år har hon väl varit här 4-5 ggr..... Nu har Lillskrutten flyttat in i hennes rum (vi har minst 1 rum för lite så...) Men när hon kommer så flyttar vi in honom i vårt rum igen. Han fyller 1 år nu.... Att vi använder hennes rum har varit en självklarhet från början men så är hon ganska stor nu och sällan här.

Liknande trådar

  1. varannan helg hos pappa
    By Anonym ts in forum Separation
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-05, 22:11
  2. Varannan-helg-förälder?
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 22:46
  3. Varannan vecka eller varannan helg?
    By mamma1981 in forum Pappasnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 20:18
  4. varannan helg
    By guldliv in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 11:07
  5. Varannan helg?
    By Hönsmamma? in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-18, 05:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar