Lämnar er :(
_1008 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2004
    #1

    Lämnar er :(

    Ja, igår kväll började jag blöda. Har inte kommit så mycket i natt, men det rann lite ner i toan nu imrose när jag gick upp. Känner som mensvärk imagen. Känner inte så mycket annat i kroppen mer än total tomhet. Är både ledsen och jaha.... om ni förstår. Känns så overkligt på något sett, samtidigt som jag har haft det på känn. Denna grav tog 7 försök, mina flickor har tagit allt mellan 9-12 mån (den minsta vet jag inte, då jag fick dem tätt, inget preventivmedel men hade haft mens 6 mån, trotts amning innan jag upptäckte att jag var grav) så det är väl bara på det igen *suck*, nya 7-12 mån kämpande........

    Någon som vet vad man gör nu? Väntar jag bara ut blödningen och sen går vidare, eller ska man ringa sim bm/gyn för att bli kollad??? När kommer kroppen igång igen?? Massa frågor som snurrar i huvudet....

    Lite svamligt.... Men bara behövde skriva av mig...... TACK till alla er som skrivit och stöttat.....

    Kram till er alla och stort lycka till!!!!!
    *** Gis med Amanda 0402, Alva 0609 och Amelia 080214***

    Nu har jag också blogg..... www.familjene.blogg.se och www.bebisen08.blogg.se
  2. 1
    Lämnar er :( Ja, igår kväll började jag blöda. Har inte kommit så mycket i natt, men det rann lite ner i toan nu imrose när jag gick upp. Känner som mensvärk imagen. Känner inte så mycket annat i kroppen mer än total tomhet. Är både ledsen och jaha.... om ni förstår. Känns så overkligt på något sett, samtidigt som jag har haft det på känn. Denna grav tog 7 försök, mina flickor har tagit allt mellan 9-12 mån (den minsta vet jag inte, då jag fick dem tätt, inget preventivmedel men hade haft mens 6 mån, trotts amning innan jag upptäckte att jag var grav) så det är väl bara på det igen *suck*, nya 7-12 mån kämpande........

    Någon som vet vad man gör nu? Väntar jag bara ut blödningen och sen går vidare, eller ska man ringa sim bm/gyn för att bli kollad??? När kommer kroppen igång igen?? Massa frågor som snurrar i huvudet....

    Lite svamligt.... Men bara behövde skriva av mig...... TACK till alla er som skrivit och stöttat.....

    Kram till er alla och stort lycka till!!!!!
  3. Anonym
    #2
    Men lilla du! Jag känner verkligen med dig! En tröst är att du KAN få barn och att du snart alldeles säkert kommer att vara gravid igen! Jag tycker absolut att du ska kontakta en barnmorska/gynekolog för att dubbelkolla allting. kram på dig!

    Supermamman
  4. 2
    Men lilla du! Jag känner verkligen med dig! En tröst är att du KAN få barn och att du snart alldeles säkert kommer att vara gravid igen! Jag tycker absolut att du ska kontakta en barnmorska/gynekolog för att dubbelkolla allting. kram på dig!

    Supermamman
  5. en liten till
    #3
    Jag beklagar verkligen ditt missfall!! Det är en stor sorg. Vid mina missfall har jag bara låtit naturen ha sin gång, det är rätt okomplicerat vanligtvis. Jag har blött lite längre än vid en vanlig mens sen har min menscykel rätt snart kommit igen. Nästa mens har varit något försenad bara. Men om du blöder för mycket...för länge....får mycket ont måste du bums till sjukhuset. Jag har gjort så. En del känner det tryggt att få missfallet bekräftat av läkare. Vi är alla olika. Vid mina MA har jag dock haft kontakt med vården men detta för att jag då behövt hjälp för att få kroppen att stöta ut det döda embryot.

    Ta hand om dig och låt dina nära ta hand om dig. Kram.
  6. 3
    Jag beklagar verkligen ditt missfall!! Det är en stor sorg. Vid mina missfall har jag bara låtit naturen ha sin gång, det är rätt okomplicerat vanligtvis. Jag har blött lite längre än vid en vanlig mens sen har min menscykel rätt snart kommit igen. Nästa mens har varit något försenad bara. Men om du blöder för mycket...för länge....får mycket ont måste du bums till sjukhuset. Jag har gjort så. En del känner det tryggt att få missfallet bekräftat av läkare. Vi är alla olika. Vid mina MA har jag dock haft kontakt med vården men detta för att jag då behövt hjälp för att få kroppen att stöta ut det döda embryot.

    Ta hand om dig och låt dina nära ta hand om dig. Kram.
  7. Medlem sedan
    Nov 2009
    #4
    Oj, jag beklagar verkligen! Jag vet faktiskt inte om man ska ringa sjukhuset eller ej, men jag skulle nog göra det, för att verkligen konstatera att det är ett MF. har du fått ut "klumpen"?? eller är det bara blod?? Håller en tumme för att "klumpen" är kvar inne i dig och att hjärtat slår" Men ring till gynakut så att du får bekräftat vad som hänt, du ska inte går omkring och undra, utan ställ din frågor till personalen, dem vet! kramar!
  8. 4
    Oj, jag beklagar verkligen! Jag vet faktiskt inte om man ska ringa sjukhuset eller ej, men jag skulle nog göra det, för att verkligen konstatera att det är ett MF. har du fått ut "klumpen"?? eller är det bara blod?? Håller en tumme för att "klumpen" är kvar inne i dig och att hjärtat slår" Men ring till gynakut så att du får bekräftat vad som hänt, du ska inte går omkring och undra, utan ställ din frågor till personalen, dem vet! kramar!
  9. Filliduttan
    #5
    NEEEEJ!!!!!
    Fan gumman vad ledsen jag blir för din skull :-(
    Önskar jag kunde göra något för dig...
    Hoppas du gräver ner dig nu ett tag och reser dig upp sedan och tar nya tag. Man får försöka att tänka att det var något fel på fostret, men det är ingen tröst när man är mitt uppe i det...
    Jätteledsen för din skull....(Men det borde komma klumpar också, du borde åka in o kolla så att det inte är någon annan blödning)

    Kraaaaam och lycka till nästa gång!!!
  10. 5
    NEEEEJ!!!!!
    Fan gumman vad ledsen jag blir för din skull :-(
    Önskar jag kunde göra något för dig...
    Hoppas du gräver ner dig nu ett tag och reser dig upp sedan och tar nya tag. Man får försöka att tänka att det var något fel på fostret, men det är ingen tröst när man är mitt uppe i det...
    Jätteledsen för din skull....(Men det borde komma klumpar också, du borde åka in o kolla så att det inte är någon annan blödning)

    Kraaaaam och lycka till nästa gång!!!
  11. Anonym
    #6
    Beklagar det som hänt. Har oxå hört att, är det en blödning så kan man fortfarande vara gravid. För att vara säker så kontakta vården..
    Massor med Kramar.
  12. 6
    Beklagar det som hänt. Har oxå hört att, är det en blödning så kan man fortfarande vara gravid. För att vara säker så kontakta vården..
    Massor med Kramar.
  13. Medlem sedan
    Apr 2009
    #7
    Oj,vad tråkigt
    Var med om samma sak sommaren 08.Har det kommit ut av sig självt så behöver du i regel inte göra något.Onödiga ingrepp är ju aldrig bra,det bästa är faktiskt att naturen sköter det själv.
    Jag gick till akuten,men de skickade bara hem mig med smärtlindrande medel och sa att det skulle sköta sig självt och det gjorde det också.
    Jag fick mens efter 28 dagar exakt efter det att resterna kommit ut,det går i regel ganska fort.
    Lycka till!
    /på besök från Juligruppen
  14. 7
    Oj,vad tråkigt
    Var med om samma sak sommaren 08.Har det kommit ut av sig självt så behöver du i regel inte göra något.Onödiga ingrepp är ju aldrig bra,det bästa är faktiskt att naturen sköter det själv.
    Jag gick till akuten,men de skickade bara hem mig med smärtlindrande medel och sa att det skulle sköta sig självt och det gjorde det också.
    Jag fick mens efter 28 dagar exakt efter det att resterna kommit ut,det går i regel ganska fort.
    Lycka till!
    /på besök från Juligruppen
  15. Medlem sedan
    Dec 2009
    #8
    Åh nej va tråkigt!!!!!!! Skickar stor stor kram!!
  16. 8
    Åh nej va tråkigt!!!!!!! Skickar stor stor kram!!
  17. Medlem sedan
    Apr 2009
    #9
    Det tar ofta några dagar från första blödning tills det kommer klumpar.Men eftersom du är så tidigt i graviditeten så tror jag det är osannolikt att du skulle behöva skrapas eller så,det är alltid bara en infektionsrisk att peta runt.
    Fast det är kanske olika vad olika läkare gör för bedömning,jag har bara haft ett missfall och det var också tidigt.Du bör väl ringa gyn eller akuten och fråga vad de tycker,men troligen så kommer de inget göra eftersom det är så tidigt och har kommit igång av sig självt.
    Gravtester kan visa positivt några veckor efter ett missfall,men så fort graviditetshormonerna är ute ur systemet så får man mens igen.Då mår man lite bättre.
  18. 9
    Det tar ofta några dagar från första blödning tills det kommer klumpar.Men eftersom du är så tidigt i graviditeten så tror jag det är osannolikt att du skulle behöva skrapas eller så,det är alltid bara en infektionsrisk att peta runt.
    Fast det är kanske olika vad olika läkare gör för bedömning,jag har bara haft ett missfall och det var också tidigt.Du bör väl ringa gyn eller akuten och fråga vad de tycker,men troligen så kommer de inget göra eftersom det är så tidigt och har kommit igång av sig självt.
    Gravtester kan visa positivt några veckor efter ett missfall,men så fort graviditetshormonerna är ute ur systemet så får man mens igen.Då mår man lite bättre.
  19. Medlem sedan
    Mar 2004
    #10
    Nej, vad jättetråkigt! Många kramar!
  20. 10
    Nej, vad jättetråkigt! Många kramar!
  21. Medlem sedan
    Jun 2004
    #11
    Har hela dagen blött mycket. Nu i kväll kom det ut. Har inte så jätte ont, som vanlig mens. Brukar inte ha så jätte ont vid mens, precis innan den kommer igång ordentligt har jag ont i ryggslutet och samma dag det drar igång ordentligt känner jag ytterst lite i magen, lite i ryggslutet och ömm i underlivet. Precis så här känns det. Glad att det inte gjort mer ont.

    Tack alla ni snälla, underbara människor som har skrivet och stöttat, det är så mycket värt!!!! Tack!!! och ett stort lycka till !!!!!! Hoppas på att få komma till ny ank grupp så småningom..... KRAMAR...
  22. 11
    Har hela dagen blött mycket. Nu i kväll kom det ut. Har inte så jätte ont, som vanlig mens. Brukar inte ha så jätte ont vid mens, precis innan den kommer igång ordentligt har jag ont i ryggslutet och samma dag det drar igång ordentligt känner jag ytterst lite i magen, lite i ryggslutet och ömm i underlivet. Precis så här känns det. Glad att det inte gjort mer ont.

    Tack alla ni snälla, underbara människor som har skrivet och stöttat, det är så mycket värt!!!! Tack!!! och ett stort lycka till !!!!!! Hoppas på att få komma till ny ank grupp så småningom..... KRAMAR...
  23. Medlem sedan
    Dec 2009
    #12
    Stora kramen till dig!!
  24. 12
    Stora kramen till dig!!
  25. Medlem sedan
    Feb 2000
    #13
    Vad tråkigt! Hoppas att du inte har för ont och att det går fort att pricka in nästa ägg. Kramar från mig.
  26. 13
    Vad tråkigt! Hoppas att du inte har för ont och att det går fort att pricka in nästa ägg. Kramar från mig.
  27. Medlem sedan
    Dec 1998
    #14

    Usch vad tråkigt!

    Sörj nu det barn som inte blev, så hoppas jag att du snart blir gravid igen!

    Tröstkramar
    Ziro
  28. 14
    Usch vad tråkigt! Sörj nu det barn som inte blev, så hoppas jag att du snart blir gravid igen!

    Tröstkramar
    Ziro

Liknande trådar

  1. Lämnar er....
    By Mian m7 in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 07:47
  2. Nu lämnar jag er..
    By Lilla plupp in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-07-15, 11:04
  3. Lämnar er???
    By thealea in forum Bokstavsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-08, 11:17
  4. Lämnar er
    By L-M med A o I in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 18:22
  5. Jag lämnar er
    By ElinMedMånga in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-07-02, 07:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar