Kan itn det här jäkla jullovet vara över
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    Kan itn det här jäkla jullovet vara över

    Alltså nånstans så räcker det. Jag är så less på att hela huset är fullt med folk 24/7. För att få lite ro och plugga får jag lägga mig i sängen med hörlurar på mig. Nu har iaf dottern tagit med alla dagbarnen (2 st) och småbrorsorna tillsammans med maken (min alltså) och åkt iväg på museum!
    Friden har infunnit sig! Inte för att huset är tomt för det för tonårsonen är hemma tillsammans med en kompis, men de sover säkert till 14 så de stör inte direkt.

    Jag vill tillbaks i rutinerna och kunna få vara ifred ibland iaf. Jag har märkt i år att jag behöver få vara ifred mycket mer än jag trott. Vilket kan bero på att jag pluggar, jobbar och sköter företag och anställda och har mer runt mig än det varit tidigare. Jag behöver mina stunder av total frid när dagbarnen är med de anställda och övriga i skola/på jobbet. 3 veckor är alldeles för lång vinterledighet.
    Det är en fas det går över.

    Den som inte tror att man kan göra nån skillnad bara för att man är liten har aldrig haft en mygga i sovrummet
  2. 1
    Kan itn det här jäkla jullovet vara över Alltså nånstans så räcker det. Jag är så less på att hela huset är fullt med folk 24/7. För att få lite ro och plugga får jag lägga mig i sängen med hörlurar på mig. Nu har iaf dottern tagit med alla dagbarnen (2 st) och småbrorsorna tillsammans med maken (min alltså) och åkt iväg på museum!
    Friden har infunnit sig! Inte för att huset är tomt för det för tonårsonen är hemma tillsammans med en kompis, men de sover säkert till 14 så de stör inte direkt.

    Jag vill tillbaks i rutinerna och kunna få vara ifred ibland iaf. Jag har märkt i år att jag behöver få vara ifred mycket mer än jag trott. Vilket kan bero på att jag pluggar, jobbar och sköter företag och anställda och har mer runt mig än det varit tidigare. Jag behöver mina stunder av total frid när dagbarnen är med de anställda och övriga i skola/på jobbet. 3 veckor är alldeles för lång vinterledighet.
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2
    Och jag får lappsjuka! Har suttit ute i skogen hos mamma sen den 23:e.... jag vill hem till stan, hem till mitt bredband, mitt kök, min säng, mina kanaler, min soffa!!! Och vi ska inte åka förräns på lördag! Men nu är iallafall barna här, det är ju huvudsaken!
    I much prefer whining to counting my blessings!
  4. 2
    Och jag får lappsjuka! Har suttit ute i skogen hos mamma sen den 23:e.... jag vill hem till stan, hem till mitt bredband, mitt kök, min säng, mina kanaler, min soffa!!! Och vi ska inte åka förräns på lördag! Men nu är iallafall barna här, det är ju huvudsaken!
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Din undertext passar bra. Men här är det tvärtom. Luugnt och skönt och jag har kunnat sova ut och slappna av, vilket jag varit dålig på den här hösten. Dock har jag ju en uppsats att skriva...
  6. 3
    Din undertext passar bra. Men här är det tvärtom. Luugnt och skönt och jag har kunnat sova ut och slappna av, vilket jag varit dålig på den här hösten. Dock har jag ju en uppsats att skriva...
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4
    På sommaren gör man iaf saker, ungarna är ute och leker på ett annat sätt, man åker iväg och gör saker. Jag tog mig lite frihet och gick ut med svägerskan i lördags. Jättekul att komma hemifrån lite.
  8. 4
    På sommaren gör man iaf saker, ungarna är ute och leker på ett annat sätt, man åker iväg och gör saker. Jag tog mig lite frihet och gick ut med svägerskan i lördags. Jättekul att komma hemifrån lite.
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5
    Den går inte över tillräckligt snabbt! *muttrar* Jag har 2 böcker att skriva om, ett litteratur seminarium att plugga till och en uppväxtskildring att skriva så jag har ju saker att göra. ja så måste jag fixa med bokföringen. *muttrar om jäkla jullov* Jag är mycket effektivare när alla andra sköter sitt så jag får sköta mitt.
  10. 5
    Den går inte över tillräckligt snabbt! *muttrar* Jag har 2 böcker att skriva om, ett litteratur seminarium att plugga till och en uppväxtskildring att skriva så jag har ju saker att göra. ja så måste jag fixa med bokföringen. *muttrar om jäkla jullov* Jag är mycket effektivare när alla andra sköter sitt så jag får sköta mitt.
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6

    tycker också det är små jobbigt med lov

    även om jag njuter maximalt av att sonen är här men att bara gå hemma och göra mest ingenting är inte skoj speciellt inte då dottern snart klättrar på väggarna hon behöver mer liv och rörelse än vi övriga i familjen, idag skulle dom åkt iväg till alperna och åkt slalom men då är det pissväder där med bla regn så det blir bio istället hoppas det blir kallare så dom kan åka iväg och åka skidor till helgen istället.

    sedan åker sonen hem på måndag och då börjar maken att jobba igen och dotterns jullov är slut på tisdag så det är inte allt för länge kvar
  12. 6
    tycker också det är små jobbigt med lov även om jag njuter maximalt av att sonen är här men att bara gå hemma och göra mest ingenting är inte skoj speciellt inte då dottern snart klättrar på väggarna hon behöver mer liv och rörelse än vi övriga i familjen, idag skulle dom åkt iväg till alperna och åkt slalom men då är det pissväder där med bla regn så det blir bio istället hoppas det blir kallare så dom kan åka iväg och åka skidor till helgen istället.

    sedan åker sonen hem på måndag och då börjar maken att jobba igen och dotterns jullov är slut på tisdag så det är inte allt för länge kvar
  13. Medlem sedan
    Jul 2002
    #7
    Här är saker och ting inte tillbaka i normala gängor förrän den 11 januari. Det är en evighet dit!
  14. 7
    Här är saker och ting inte tillbaka i normala gängor förrän den 11 januari. Det är en evighet dit!
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #8

    vet det

    sonen börjar också den 11:e. mormor har dock varit så snäll mot sonen att hon är ledig hans sista vecka så han slipper störas av dagbarnen.

    hoppas ni får bra uteväder snart då så du i alla fall kan få några lugna hål mitt på dagen då alla är ute, eller sover
  16. 8
    vet det sonen börjar också den 11:e. mormor har dock varit så snäll mot sonen att hon är ledig hans sista vecka så han slipper störas av dagbarnen.

    hoppas ni får bra uteväder snart då så du i alla fall kan få några lugna hål mitt på dagen då alla är ute, eller sover
  17. Medlem sedan
    Jul 2002
    #9
    Idag är det iaf lugnt. Det är skönt.
  18. 9
    Idag är det iaf lugnt. Det är skönt.
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Lås in dig i nåns gästhus?
  20. 10
    Lås in dig i nåns gästhus?
  21. Medlem sedan
    Jul 2002
    #11
    Vi har ett oisolerat förråd? Det kan nog duga i värsta fall om jag ställer dit en stol. Fast idag känns det skönt iaf att de har åkt iväg en sväng.
  22. 11
    Vi har ett oisolerat förråd? Det kan nog duga i värsta fall om jag ställer dit en stol. Fast idag känns det skönt iaf att de har åkt iväg en sväng.
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    En aning för kallt. Du kunde kommit hit men här är det också fullt*s*
  24. 12
    En aning för kallt. Du kunde kommit hit men här är det också fullt*s*
  25. Medlem sedan
    Jul 2002
    #13
    Funderade allvarligt på att åka till Burträsk ett tag, men det blev inte så.
  26. 13
    Funderade allvarligt på att åka till Burträsk ett tag, men det blev inte så.
  27. Salander
    #14
    Åk till bibblan ett par timmar varje dag! Det kommer man långt på, det var min räddning när jag pluggade med huset fullt av barn
  28. 14
    Åk till bibblan ett par timmar varje dag! Det kommer man långt på, det var min räddning när jag pluggade med huset fullt av barn
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
    Fast det kanske vore en ide, och plugga på tåget
  30. 15
    Fast det kanske vore en ide, och plugga på tåget
  31. Medlem sedan
    Jul 2002
    #16
    Japp, visst är det en bra ide. Jag tror av olika skäl dock inte den faller i god jord härhemma just nu.
  32. 16
    Japp, visst är det en bra ide. Jag tror av olika skäl dock inte den faller i god jord härhemma just nu.
  33. Medlem sedan
    Jul 2002
    #17
    Normalt sett är det ju inga problem, det är bara det att alla är julledig sen den 21/12 och ingen går tillbaka till skola/jobb innan den 11/1 och jag har massor att göra. Vilket egentligen innebär att jag borde göra just det istället för att affa, men men.
    Igår var jag iväg till en klasskompis och pluggade och jag åker nog dit igen nån dag nästa vecka.
  34. 17
    Normalt sett är det ju inga problem, det är bara det att alla är julledig sen den 21/12 och ingen går tillbaka till skola/jobb innan den 11/1 och jag har massor att göra. Vilket egentligen innebär att jag borde göra just det istället för att affa, men men.
    Igår var jag iväg till en klasskompis och pluggade och jag åker nog dit igen nån dag nästa vecka.
  35. Salander
    #18
    Men affa är ju så trevligt när man egentligen borde göra nytta
  36. 18
    Men affa är ju så trevligt när man egentligen borde göra nytta
  37. Medlem sedan
    Jul 2002
    #19
    Eller hur! Plugga kan jag göra när hela huset är fullt så ser jag iaf ut som jag gör nåt nyttigt då. *L* Fast jag skriver lite på bokuppgiften mellan varven.
  38. 19
    Eller hur! Plugga kan jag göra när hela huset är fullt så ser jag iaf ut som jag gör nåt nyttigt då. *L* Fast jag skriver lite på bokuppgiften mellan varven.

Liknande trådar

  1. hemläxa över jullovet?
    By LillaHon in forum _03 Vårbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-12-21, 20:56
  2. Akuttips över jullovet?
    By annjolina in forum Bokstavsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-23, 11:15
  3. Jullovet snart över
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-05, 09:31
  4. Filippinerna över jullovet?
    By AnnaMariaMaraccas in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 22:06
  5. Läxa över jullovet
    By tarantella in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-21, 13:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar