Kan itn det här jäkla jullovet vara över
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    Kan itn det här jäkla jullovet vara över

    Alltså nånstans så räcker det. Jag är så less på att hela huset är fullt med folk 24/7. För att få lite ro och plugga får jag lägga mig i sängen med hörlurar på mig. Nu har iaf dottern tagit med alla dagbarnen (2 st) och småbrorsorna tillsammans med maken (min alltså) och åkt iväg på museum!
    Friden har infunnit sig! Inte för att huset är tomt för det för tonårsonen är hemma tillsammans med en kompis, men de sover säkert till 14 så de stör inte direkt.

    Jag vill tillbaks i rutinerna och kunna få vara ifred ibland iaf. Jag har märkt i år att jag behöver få vara ifred mycket mer än jag trott. Vilket kan bero på att jag pluggar, jobbar och sköter företag och anställda och har mer runt mig än det varit tidigare. Jag behöver mina stunder av total frid när dagbarnen är med de anställda och övriga i skola/på jobbet. 3 veckor är alldeles för lång vinterledighet.
    Det är en fas det går över.

    Den som inte tror att man kan göra nån skillnad bara för att man är liten har aldrig haft en mygga i sovrummet
  2. 1
    Kan itn det här jäkla jullovet vara över Alltså nånstans så räcker det. Jag är så less på att hela huset är fullt med folk 24/7. För att få lite ro och plugga får jag lägga mig i sängen med hörlurar på mig. Nu har iaf dottern tagit med alla dagbarnen (2 st) och småbrorsorna tillsammans med maken (min alltså) och åkt iväg på museum!
    Friden har infunnit sig! Inte för att huset är tomt för det för tonårsonen är hemma tillsammans med en kompis, men de sover säkert till 14 så de stör inte direkt.