Hur stora är era barn nu?
_0707 Julibarn
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    Hur stora är era barn nu?

    Vi har visserligen inte varit på nån 2,5 års kontroll än, men jag har mätt och vägt Ella här hemma för jag var lite nyfiken på om hon växt mycket. Kändes nämligen som om alla kläder började bli små
    Hon är nu 94 cm lång och väger nog 12-12,5 kg nånting. Jag tycker hon är jättelång
    Ligger antagligen bara ca en kurva över medel, men med tanke på att mina andra barn var 87-88 cm långa vid samma ålder så känns hon ganska stor.
    Hur stora har era barn hunnit bli?
    Matilda med Nora 25/12 -99, August 4/10 -03 och Ella 16/7 -07.
  2. 1
    Hur stora är era barn nu? Vi har visserligen inte varit på nån 2,5 års kontroll än, men jag har mätt och vägt Ella här hemma för jag var lite nyfiken på om hon växt mycket. Kändes nämligen som om alla kläder började bli små
    Hon är nu 94 cm lång och väger nog 12-12,5 kg nånting. Jag tycker hon är jättelång
    Ligger antagligen bara ca en kurva över medel, men med tanke på att mina andra barn var 87-88 cm långa vid samma ålder så känns hon ganska stor.
    Hur stora har era barn hunnit bli?
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    Nästa kontroll här är nog först vid tre år, men enligt vågen hemma hos mormor väger Astrid ungefär 15 kg och vi har mätt henne till 96 cm, men då hon helst hoppar och inte så gärna står helt stilla är det måttet inte helt säkert.
  4. 2
    Nästa kontroll här är nog först vid tre år, men enligt vågen hemma hos mormor väger Astrid ungefär 15 kg och vi har mätt henne till 96 cm, men då hon helst hoppar och inte så gärna står helt stilla är det måttet inte helt säkert.
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3
    Nej, mätande var inte helt lätt, här fick storasyster agera modell innan sen gick det
  6. 3
    Nej, mätande var inte helt lätt, här fick storasyster agera modell innan sen gick det
  7. Medlem sedan
    Jul 2009
    #4
    Vi ska snart på 2,5-årskontroll. Jag är väldigt nyfiken på hur stor hon är nu. Har inte lyckats mäta henne hemma och vi har ingen personvåg.

    Kläder har jag börjat köpa i stl 104. Köper jag 98 från t ex POP så passar de precis, ingen växtmån alls. POP-overallen i stl 98 är på gränsen. Tur att vintern snart är över här i Skåne.

    Hon är lika stor eller större än de som redan fyllt tre på förskolan.
  8. 4
    Vi ska snart på 2,5-årskontroll. Jag är väldigt nyfiken på hur stor hon är nu. Har inte lyckats mäta henne hemma och vi har ingen personvåg.

    Kläder har jag börjat köpa i stl 104. Köper jag 98 från t ex POP så passar de precis, ingen växtmån alls. POP-overallen i stl 98 är på gränsen. Tur att vintern snart är över här i Skåne.

    Hon är lika stor eller större än de som redan fyllt tre på förskolan.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Vet inte, men Ella är ganska liten och nätt. Hon kan nog vara som dina andra barn, dvs 87 cm och väger ca 11-11,5 kg. Vi använder 86 i byxor och 92 i tröjor. Overall har hon ärvt från storebror och den är i 98, men den hade han i 2 vintrar. Kan nog bli samma för Ella. 24 i skostorlek.
  10. 5
    Vet inte, men Ella är ganska liten och nätt. Hon kan nog vara som dina andra barn, dvs 87 cm och väger ca 11-11,5 kg. Vi använder 86 i byxor och 92 i tröjor. Overall har hon ärvt från storebror och den är i 98, men den hade han i 2 vintrar. Kan nog bli samma för Ella. 24 i skostorlek.
  11. Medlem sedan
    Jan 2002
    #6

    Vet inte riktigt,

    men han väger ca 15 kg och drar 98 i byxor och har 98/104 och mer och mer 104 i tröjor. Här tror jag nästa bvc-kontroll är vid 3 år.
    * Amanda 020411 *
    * Johanna 031229 *
    * Rasmus 070711 *

    blogg.mankler.se
  12. 6
    Vet inte riktigt, men han väger ca 15 kg och drar 98 i byxor och har 98/104 och mer och mer 104 i tröjor. Här tror jag nästa bvc-kontroll är vid 3 år.
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7
    Har inte riktigt koll, men hon har 86 i byxor och 92 på tröjor, overallen är gammal pop strl 92 och skorna är 24 tror jag., eller 23 kanske. Hon har inte vägt sig på länge så det måste vi göra i morgonbitti =)
  14. 7
    Har inte riktigt koll, men hon har 86 i byxor och 92 på tröjor, overallen är gammal pop strl 92 och skorna är 24 tror jag., eller 23 kanske. Hon har inte vägt sig på länge så det måste vi göra i morgonbitti =)
  15. Medlem sedan
    Nov 2006
    #8
    Vi var faktiskt och vägde Olle för några veckor sedan, (eftersom vi haft lite problem med maten) då var han 96cm och 12kg precis. Lång och smal, vilket gör det till ett problem med kläder, spec byxor.
    Men han har 98 i byxor och 104 på tröjor, för det mesta.
  16. 8
    Vi var faktiskt och vägde Olle för några veckor sedan, (eftersom vi haft lite problem med maten) då var han 96cm och 12kg precis. Lång och smal, vilket gör det till ett problem med kläder, spec byxor.
    Men han har 98 i byxor och 104 på tröjor, för det mesta.
  17. *happy83*
    #9

    Ska rensa W gaderob idag

    Insåg nu när vi skulle åka bort nu vid Nyår att W växt så de står härliga till. Måste idag rensa gaderob och åka och handla nytt, tråkigt men roligt att få förnya hennes gaderob, hon fick ett jogging set i julklapp, önskade bara kläder till henne men hon fick bara leksaker. Blir att köpa 98 nu. Så de ska bli kul att för nya hennes gaderob W väger runt 12kg, liten och nätt. Men hon äter faktiskt mer nu än vad hon gjorde för någon månad sedan, hon kommer ofta och vill ha en frukt så jag tror att hon är inne i en växt period
  18. 9
    Ska rensa W gaderob idag Insåg nu när vi skulle åka bort nu vid Nyår att W växt så de står härliga till. Måste idag rensa gaderob och åka och handla nytt, tråkigt men roligt att få förnya hennes gaderob, hon fick ett jogging set i julklapp, önskade bara kläder till henne men hon fick bara leksaker. Blir att köpa 98 nu. Så de ska bli kul att för nya hennes gaderob W väger runt 12kg, liten och nätt. Men hon äter faktiskt mer nu än vad hon gjorde för någon månad sedan, hon kommer ofta och vill ha en frukt så jag tror att hon är inne i en växt period
  19. Medlem sedan
    Jul 2009
    #10
    Dagsfärska siffror kommer här på min lilla goding som väl inte är så himla liten egentligen.

    94,5 cm lång och 16,6 kg tung.
  20. 10
    Dagsfärska siffror kommer här på min lilla goding som väl inte är så himla liten egentligen.

    94,5 cm lång och 16,6 kg tung.
  21. Medlem sedan
    Jun 2005
    #11
    Här har vi ingen 2,5 års kontroller utan får invänta 3 års kollen istället. Men enligt våran våg så väger oliver 14,2kg och mätt honom har vi iaf passat på att göra på bvc när vi väntar på att dom ska hämta sprutor åt Zendra så runt 95cm är han.
  22. 11
    Här har vi ingen 2,5 års kontroller utan får invänta 3 års kollen istället. Men enligt våran våg så väger oliver 14,2kg och mätt honom har vi iaf passat på att göra på bvc när vi väntar på att dom ska hämta sprutor åt Zendra så runt 95cm är han.

Liknande trådar

  1. Barn per vuxen/små barn/stora barn
    By Piilla in forum Barn som yrke
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-02-15, 10:06
  2. Små barn små bekymmer, stora barn-Hjälp
    By adora in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-01-09, 13:18
  3. Stora barn, stora ...
    By mani in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-04, 20:27
  4. Stora föräldrar=stora barn?
    By inami in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 21:04
  5. Stora barn stora bekymmer!
    By annelie43 in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 13:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar