Nyår i minifórmat
Ordet är fritt
  1. monka
    #1

    Nyår i minifórmat

    är det bara vi som har det? JAg jobbar till 21, är hemma till 22. Då är det itne dirket läge för party vi är visserligen bjudna till några i byn, men det känns inte rätt tid att komma (fast det var ok för deras del). Inte ville L gå utan mig heller (kul sitta där ensam bland alla par).

    Så när jag kommer hem så blir det lite lyxiga varma smörgåsar och vi skålar i julmust (ingen av oss dricker alkohol längre av medicinska skäl).

    Imorgon ska jag göra vår nyårsmiddag med nötköttsrullader med pesto och en liknande parmaskinka och potatisgratäng
  2. 1
    Nyår i minifórmat är det bara vi som har det? JAg jobbar till 21, är hemma till 22. Då är det itne dirket läge för party vi är visserligen bjudna till några i byn, men det känns inte rätt tid att komma (fast det var ok för deras del). Inte ville L gå utan mig heller (kul sitta där ensam bland alla par).

    Så när jag kommer hem så blir det lite lyxiga varma smörgåsar och vi skålar i julmust (ingen av oss dricker alkohol längre av medicinska skäl).

    Imorgon ska jag göra vår nyårsmiddag med nötköttsrullader med pesto och en liknande parmaskinka och potatisgratäng
  3. Medlem sedan
    Mar 1998
    #2
    Vi har nyårsfirande i lagom format.
    Fast båda barnen som är hemma har frågat om det blir _bara_ vi så jag gissar att de tycker att något saknas. Annars brukar mormor och morfar komma hit också.
  4. 2
    Vi har nyårsfirande i lagom format.
    Fast båda barnen som är hemma har frågat om det blir _bara_ vi så jag gissar att de tycker att något saknas. Annars brukar mormor och morfar komma hit också.
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Nädå, vi också. Jag jobbar till 22. Får festa loss här på jobbet med smörgåstårta och några praliner. Det händer ingenting här och ensam blir jag från 17 så det blir en lång kväll.
  6. 3
    Nädå, vi också. Jag jobbar till 22. Får festa loss här på jobbet med smörgåstårta och några praliner. Det händer ingenting här och ensam blir jag från 17 så det blir en lång kväll.
  7. monka
    #4
    Ja det är rätt lagom Fast visst hade jag gärna firat den första nyårsaftonen som vi är nära varandra tillsammans helt! Men jag valde en helledig dag med dottern framför mannen den 28:de och man kan inte få allt
  8. 4
    Ja det är rätt lagom Fast visst hade jag gärna firat den första nyårsaftonen som vi är nära varandra tillsammans helt! Men jag valde en helledig dag med dottern framför mannen den 28:de och man kan inte få allt
  9. monka
    #5
    Smörgåstårta! Gud så gott!! vi har nåt gott här på jobbet med men jag vet inte vad ännu Det lyxiga är att alla vi som jobbar får rast samtidigt och det händer bara vid speciella tillfällen så det ska bli jätteroligt
  10. 5
    Smörgåstårta! Gud så gott!! vi har nåt gott här på jobbet med men jag vet inte vad ännu Det lyxiga är att alla vi som jobbar får rast samtidigt och det händer bara vid speciella tillfällen så det ska bli jätteroligt
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    Låter väl jättemysigt! Jag tycker mest det är tolvlaget som är riktigt viktigt och tycker ni har alla förutsättningar att ha en lysande nyårsafton!
  12. 6
    Låter väl jättemysigt! Jag tycker mest det är tolvlaget som är riktigt viktigt och tycker ni har alla förutsättningar att ha en lysande nyårsafton!
  13. monka
    #7
    Ja jag tror vi kommer ha det jättemysigt ändå Fast första nyår ihop hade varit lite kul att få laga god mat och fira lite mer. MEN - vi firar tillsammans Bara det...
  14. 7
    Ja jag tror vi kommer ha det jättemysigt ändå Fast första nyår ihop hade varit lite kul att få laga god mat och fira lite mer. MEN - vi firar tillsammans Bara det...
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8

    Nejdå..

    min hustru jobbar till nio ikväll. Det är bara jag och minsta grabben här hemma så här blir inga större festligheter. Knappt jag känner att det är nyårsafton om jag ska vara ärlig.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  16. 8
    Nejdå.. min hustru jobbar till nio ikväll. Det är bara jag och minsta grabben här hemma så här blir inga större festligheter. Knappt jag känner att det är nyårsafton om jag ska vara ärlig.
  17. monka
    #9
    Det är en rätt vanlig dag här med. Fast nyss tittade jag i kylen här på jobbet, och insåg att såååå vanlig är den inte WOW vad mycke gott!!
  18. 9
    Det är en rätt vanlig dag här med. Fast nyss tittade jag i kylen här på jobbet, och insåg att såååå vanlig är den inte WOW vad mycke gott!!
  19. Medlem sedan
    Aug 2000
    #10
    Vad blir det för smarrigt? Själv börjar jag bli lite sugen på den där smörgåstårtan nu...
  20. 10
    Vad blir det för smarrigt? Själv börjar jag bli lite sugen på den där smörgåstårtan nu...
  21. Medlem sedan
    May 2004
    #11

    Ahh hoppas du får...

    smaka lite på allt det goda

    Gott Nytt År
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  22. 11
    Ahh hoppas du får... smaka lite på allt det goda

    Gott Nytt År
  23. monka
    #12
    Det var exotiskplanka med gratäng och paj vid sidan... Nu är jag fyrkantig om magen
  24. 12
    Det var exotiskplanka med gratäng och paj vid sidan... Nu är jag fyrkantig om magen
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    Tycker jag var helt rätt val Mannen kan förstå att du måste jobba och han kan ju se dig många fler småtillfällen än dottern så jag tyckte du valde helt rätt
  26. 13
    Tycker jag var helt rätt val Mannen kan förstå att du måste jobba och han kan ju se dig många fler småtillfällen än dottern så jag tyckte du valde helt rätt
  27. monka
    #14
    Jag smakade massor Gott Nytt År till dig med
  28. 14
    Jag smakade massor Gott Nytt År till dig med

Liknande trådar

  1. Vattkoppor i miniformat
    By Malin08 in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-05-25, 08:35
  2. Enkät i miniformat
    By maylin in forum _97 Alla barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-08, 19:37
  3. Påsksemester i miniformat!
    By ZlatAnn in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-13, 08:06
  4. Bebisenkät i miniformat!
    By Å.sa in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-01-30, 18:59
  5. Barn-förrätt till Nyår (+ på Jul & Nyår)
    By Pugini in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 11:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar