"Darrningar" i magen
_1003 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    "Darrningar" i magen

    Jo, jag tror att det är liten kille jag har i magen, kände i natt hur det "darrade" i magen. En kollega som väntar barn, hon vet att det är en kille hon väntar då hon har kollat upp det, hon har känt dessa "darrningar" och upplyste mig om att det är när bebisen kissar. När killar kissar blir det liksom bättre "fart" på strålen och då "darrar"/vibrerar det mot magen.

    Fler som känt dessa "darrningar" och som vet att de är en flicka i magen? Om i fall kollegans teori sprack...?

    //Mran
  2. 1
    "Darrningar" i magen Jo, jag tror att det är liten kille jag har i magen, kände i natt hur det "darrade" i magen. En kollega som väntar barn, hon vet att det är en kille hon väntar då hon har kollat upp det, hon har känt dessa "darrningar" och upplyste mig om att det är när bebisen kissar. När killar kissar blir det liksom bättre "fart" på strålen och då "darrar"/vibrerar det mot magen.

    Fler som känt dessa "darrningar" och som vet att de är en flicka i magen? Om i fall kollegans teori sprack...?

    //Mran
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2
    Här darrar det också av bara tusan ibland. Hennes teori håller i sig, vi vet också att det är en kille. Om det är som hon säger så har han väldigt stark stråle!! Låter nästan lite osannolikt men vad vet jag ;-)!
  4. 2
    Här darrar det också av bara tusan ibland. Hennes teori håller i sig, vi vet också att det är en kille. Om det är som hon säger så har han väldigt stark stråle!! Låter nästan lite osannolikt men vad vet jag ;-)!
  5. Medlem sedan
    Dec 1998
    #3
    Darrningar ja men det känns mer som om hela bebben darrar till??

    Vi vet inte sort.....
  6. 3
    Darrningar ja men det känns mer som om hela bebben darrar till??

    Vi vet inte sort.....
  7. Medlem sedan
    Sep 2009
    #4
    På mig kan det darra till på små punkter nertill i magen, trodde att jag hade ryckningar i någon muskel/nerv tills jag insåg att det nog är bebis som gör detta.

    Spännande att det kanske är den lille som kissar :P

    Ska tillägga att vår BM trodde att vi väntar en kille på rutin UL
  8. 4
    På mig kan det darra till på små punkter nertill i magen, trodde att jag hade ryckningar i någon muskel/nerv tills jag insåg att det nog är bebis som gör detta.

    Spännande att det kanske är den lille som kissar :P

    Ska tillägga att vår BM trodde att vi väntar en kille på rutin UL
  9. Medlem sedan
    Aug 2009
    #5
    Jag känner samma sak men jag väntar en tjej.
  10. 5
    Jag känner samma sak men jag väntar en tjej.
  11. Medlem sedan
    Nov 2006
    #6
    Då sprack "teorin" om att det skulle vara en kille... får vänta och se tills bebisen ploppar ut.
  12. 6
    Då sprack "teorin" om att det skulle vara en kille... får vänta och se tills bebisen ploppar ut.
  13. Medlem sedan
    Mar 2000
    #7
    Jo, det darrar i min mage också och vi vet att det är en kille. Fast jag har svårt att tror att det skulle kännas när lilleman kissar, måste vara en rätt kraftig stråle i så fall... =)
    lyrasmamma.wordpress.com
  14. 7
    Jo, det darrar i min mage också och vi vet att det är en kille. Fast jag har svårt att tror att det skulle kännas när lilleman kissar, måste vara en rätt kraftig stråle i så fall... =)
  15. Medlem sedan
    Dec 1998
    #8
    Min teori är snarare att många små pojkar skakar till (i hela kroppen alltså) när de har kissat färdigt. Det gjorde August som liten ivf. Man kunde så tydligt se när han kissat i blöjan; först alldeles stilla, blicken låångt borta, o sen darren = klart
  16. 8
    Min teori är snarare att många små pojkar skakar till (i hela kroppen alltså) när de har kissat färdigt. Det gjorde August som liten ivf. Man kunde så tydligt se när han kissat i blöjan; först alldeles stilla, blicken låångt borta, o sen darren = klart
  17. Medlem sedan
    Nov 2006
    #9
    Ja... det stämmer nog från när jag väntade Max. Men det kanske kan gälla tjejer också. Vi får se...
  18. 9
    Ja... det stämmer nog från när jag väntade Max. Men det kanske kan gälla tjejer också. Vi får se...
  19. Medlem sedan
    Mar 2000
    #10
    Den teorin tror jag på! Har också sett det där darret. Kände det förresten alldeles nyss från magen igen. =)
    lyrasmamma.wordpress.com
  20. 10
    Den teorin tror jag på! Har också sett det där darret. Kände det förresten alldeles nyss från magen igen. =)

Liknande trådar

  1. "knäppande" ljud från magen??
    By nigafati in forum Gravidsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-09-30, 13:12
  2. " Raggar rand" på magen ??
    By Anonym in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-16, 12:47
  3. Kände första "fladdret" i magen idag :D
    By ChippiChoppi in forum _0906 Junibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-11-20, 17:00
  4. Ang "slöa" bebisar i magen
    By Hemmamamma m 3+pyret in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 10:03
  5. Känner mig "tung" i magen
    By FruLeskinen in forum Försöker bli med barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-09-24, 21:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar