här var det livat!
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    här var det livat!

    och nostaligtrippigt
    Jag är ganska så slak idag, efter ett riktigt trevligt nyår. Vår meny var utsökt, ffa förrätten med havskräftorna uppskattades av de grekiska gästerna.
    Mina barn överraskade mig, för E slocknade vid elva (jag förstod att det var dags att nanna när hon inte blev glad för att det fanns after eight...) medan S (som sov vid åtta iförrgår) höll igång till halvett med sin nyfunne vän. De lekte som besatta i fem timmar. Nu kan man inte gå på barnkammargolvet
    Hoppas alla hade ett trevligt nyår och en slö nyårsdag. Det är väl ändå inte meningen att man ska producera idag? Alls?
  2. 1
    här var det livat! och nostaligtrippigt
    Jag är ganska så slak idag, efter ett riktigt trevligt nyår. Vår meny var utsökt, ffa förrätten med havskräftorna uppskattades av de grekiska gästerna.
    Mina barn överraskade mig, för E slocknade vid elva (jag förstod att det var dags att nanna när hon inte blev glad för att det fanns after eight...) medan S (som sov vid åtta iförrgår) höll igång till halvett med sin nyfunne vän. De lekte som besatta i fem timmar. Nu kan man inte gå på barnkammargolvet
    Hoppas alla hade ett trevligt nyår och en slö nyårsdag. Det är väl ändå inte meningen att man ska producera idag? Alls?
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    Det låter toppen! Du glömde dock att berätta hur det gick med den grekiska farmorn (eller var det mormorn?)!
  4. 2
    Det låter toppen! Du glömde dock att berätta hur det gick med den grekiska farmorn (eller var det mormorn?)!
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    hon var en perfekt gäst, log åt och såg uppskattande ut och tog hand om bebisen hela tiden vilket ju underlättade vårt umgänge med bebisens föräldrar. Vi visade våra bröllopsresebilder från grekland för att pigga upp henne
  6. 3
    hon var en perfekt gäst, log åt och såg uppskattande ut och tog hand om bebisen hela tiden vilket ju underlättade vårt umgänge med bebisens föräldrar. Vi visade våra bröllopsresebilder från grekland för att pigga upp henne
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4
    Nej, det är meningen att man ska lyssna på bra (och enligt FrkM, ej gammal) musik.

    Låter som en mysig nyår, och god (älskar havskräftor!).
  8. 4
    Nej, det är meningen att man ska lyssna på bra (och enligt FrkM, ej gammal) musik.

    Låter som en mysig nyår, och god (älskar havskräftor!).
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5
    Det enda av värde jag har gjort idag var att ringa och prata en timme med TT

    Det låter som en trevlig fest! Våra två stora var båda vakna till 12-slaget, vilket är unikt, men de två små somnade i vanlig tid...och vaknade i vanlig tid i morse, urk!
  10. 5
    Det enda av värde jag har gjort idag var att ringa och prata en timme med TT

    Det låter som en trevlig fest! Våra två stora var båda vakna till 12-slaget, vilket är unikt, men de två små somnade i vanlig tid...och vaknade i vanlig tid i morse, urk!
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    lille s sov till halv elva (efter att ha skrikit 20 min vid halvnio för att det var snor i hans näsa, pust!)
    Sen somnade han (på egen begäran) vid sextiden. Håhå!
  12. 6
    lille s sov till halv elva (efter att ha skrikit 20 min vid halvnio för att det var snor i hans näsa, pust!)
    Sen somnade han (på egen begäran) vid sextiden. Håhå!
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #7
    Hihihi, jag kan inte låta bli att fnissa lite åt att hon fick se lite grekiska bilder för att bli glad
    Det låter perfekt med en sådan gäst, det kanske är det man ska satsa på!
  14. 7
    Hihihi, jag kan inte låta bli att fnissa lite åt att hon fick se lite grekiska bilder för att bli glad
    Det låter perfekt med en sådan gäst, det kanske är det man ska satsa på!
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8
    Hjälp! Halv elva, vilket himmelrike!

    Snor i näsan, den känns igen, och J totalvägrar näsdroppar, högst irriterande.
  16. 8
    Hjälp! Halv elva, vilket himmelrike!

    Snor i näsan, den känns igen, och J totalvägrar näsdroppar, högst irriterande.
  17. Medlem sedan
    Nov 2006
    #9
    Wow, halv elva! Jag som tycker att det är superlyxigt med ett barn som sover till nio.
  18. 9
    Wow, halv elva! Jag som tycker att det är superlyxigt med ett barn som sover till nio.
  19. Medlem sedan
    Sep 2002
    #10
    Sju är lyx i det här hemmet
  20. 10
    Sju är lyx i det här hemmet
  21. Medlem sedan
    Jun 2002
    #11
    Samma här: vaknar lilleman efter kl 8 har det skett ett mirakel.
  22. 11
    Samma här: vaknar lilleman efter kl 8 har det skett ett mirakel.
  23. Medlem sedan
    Nov 2006
    #12
    Fy, det låter inte jättekul, jag hoppas att Dina-mannen är morgonpigg av sig
  24. 12
    Fy, det låter inte jättekul, jag hoppas att Dina-mannen är morgonpigg av sig
  25. Medlem sedan
    Sep 2002
    #13
    Dina-mannen är väldigt morgonpigg, tur för honom, för jag skyller hela den där "vakna-tidigt-grejen" på hans gener, och då får han ta skiten (Men nu har han börjat protestera så jag får avlasta honom ibland, men under högljutt klagande...jag är så lat!)
  26. 13
    Dina-mannen är väldigt morgonpigg, tur för honom, för jag skyller hela den där "vakna-tidigt-grejen" på hans gener, och då får han ta skiten (Men nu har han börjat protestera så jag får avlasta honom ibland, men under högljutt klagande...jag är så lat!)

Liknande trådar

  1. Här var det livat!
    By LitenSparv in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-03-17, 15:48
  2. Här var det ju livat!! :P
    By Miot in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-18, 16:24
  3. Här va´re livat!
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-14, 15:46
  4. Tjo vad de var livat
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-01-29, 23:53
  5. Här var det så livat
    By Azucena in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 13:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar