****BF-lista***
_1009 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2007
    #1

    ****BF-lista***

    ****BF-lista***


    1.
    2. -*L*- (tredje barnet)
    3. Bhonus (första barnet, andra försöket)
    4.
    5.
    6.
    7.
    8.
    9. MariaKingsley (andra barnet)
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25.
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.

    Gör så här:
    Kopiera listan OCH överskriften. Klistra in i en helt NY TRÅD i forumet. Klistra in och skriv in dig. Se till att överskriften blir samma så det blir lätt att hitta.
    Maria Kingsley ♥ ♥ William född 21/12-08 ♥ ♥ Leopold född 11/9-10 ♥ ♥
    http://mariakingsley.wordpress.com
  2. 1
    ****BF-lista*** ****BF-lista***


    1.
    2. -*L*- (tredje barnet)
    3. Bhonus (första barnet, andra försöket)
    4.
    5.
    6.
    7.
    8.
    9. MariaKingsley (andra barnet)
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25.
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.

    Gör så här:
    Kopiera listan OCH överskriften. Klistra in i en helt NY TRÅD i forumet. Klistra in och skriv in dig. Se till att överskriften blir samma så det blir lätt att hitta.
  3. Medlem sedan
    Dec 2009
    #2
    Alltså, varför ska man skapa en ny tråd varje gång man ska föra in ett nytt namn i listan? Om det kommer ett svar, så hamnar ju den tråden högst upp?

    Blir ju så himla grylligt om alla ska skapa en ny tråd. "Nån skriver ett svar i en gammal BF lista, och då hamnar den högst upp, dvs, nästa person tror att det är aktuell och då försvinner nått namn".
  4. 2
    Alltså, varför ska man skapa en ny tråd varje gång man ska föra in ett nytt namn i listan? Om det kommer ett svar, så hamnar ju den tråden högst upp?

    Blir ju så himla grylligt om alla ska skapa en ny tråd. "Nån skriver ett svar i en gammal BF lista, och då hamnar den högst upp, dvs, nästa person tror att det är aktuell och då försvinner nått namn".
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3

    Fast...

    ...om du inte gör ett nytt inlägg kommer ju listan långt bak till slut, vi ska ju skriva en massa här (eller hur hörni...) så alla nya som kommer kanske inte hittar den då, blir ju många sidor bak att bläddra på...Tror du tänker på ett annat forum där inlägg hamnar högst upp vid svar så funkar det ju inte här. Vad jag vet brukar man ju göra så att varje ny person som lägger till sig gör ett nytt inlägg genom att kopiera den senaste listan och sedan lägga till sitt namn, rätta mig om jag har fel. Däför är det bra om man gör stjärnor eller något annat för att man snabbt ska hitta den senaste versionen som även den kan hamna en bit ner om många nya inlägg skrivs....
    Linda (*L*) med Isabella-03, Samuel-07 och bf 31/10-11
  6. 3
    Fast... ...om du inte gör ett nytt inlägg kommer ju listan långt bak till slut, vi ska ju skriva en massa här (eller hur hörni...) så alla nya som kommer kanske inte hittar den då, blir ju många sidor bak att bläddra på...Tror du tänker på ett annat forum där inlägg hamnar högst upp vid svar så funkar det ju inte här. Vad jag vet brukar man ju göra så att varje ny person som lägger till sig gör ett nytt inlägg genom att kopiera den senaste listan och sedan lägga till sitt namn, rätta mig om jag har fel. Däför är det bra om man gör stjärnor eller något annat för att man snabbt ska hitta den senaste versionen som även den kan hamna en bit ner om många nya inlägg skrivs....
  7. Medlem sedan
    Dec 2009
    #4
    Aaa, jag förstår din tanke, men det är ju precis samma sak om ingen gör en ny BF lista? Då hamnar den (eller alla) ju också jättelångt bak, och kan vara svår att hitta för "nya".

    När man gör nya BF-listor hela tiden petar man ju även bort andra trådar som inte handlar om just detta.

    Men det är bara vad jag tycker och tänker=)
  8. 4
    Aaa, jag förstår din tanke, men det är ju precis samma sak om ingen gör en ny BF lista? Då hamnar den (eller alla) ju också jättelångt bak, och kan vara svår att hitta för "nya".

    När man gör nya BF-listor hela tiden petar man ju även bort andra trådar som inte handlar om just detta.

    Men det är bara vad jag tycker och tänker=)
  9. Medlem sedan
    Nov 2007
    #5
    Om man ska skriva ett svar på en BF lista så kan man ju skriva ett nytt inlägg.. det är ju egentligen inget att skriva ett svar på..

    Om man uppdaterar Listan som SVAR på en redan existerande lista så är det stor chans att den missas. När nästa kommer och ska kopiera listan så tar de nästan ALLTID HUVUDinlägget i tråden. Och missar då de senare listorna som har skrivits in som svar. Och då kommer massa namn att komma bort.

    I min förra ankomstgrupp gjorde vi så med svar först. Men det funkade helt enkelt inte.SÅ vi gick över till att alla ska klistra in i en NY tråd. DÅ kan man ju typ inte ta fel lista utan det är den senaste som man tar.
    Men jag förstår hur du tänker.. =)=)

    Så jag röstar på att vi ska klistra in i en NY tråd....
  10. 5
    Om man ska skriva ett svar på en BF lista så kan man ju skriva ett nytt inlägg.. det är ju egentligen inget att skriva ett svar på..

    Om man uppdaterar Listan som SVAR på en redan existerande lista så är det stor chans att den missas. När nästa kommer och ska kopiera listan så tar de nästan ALLTID HUVUDinlägget i tråden. Och missar då de senare listorna som har skrivits in som svar. Och då kommer massa namn att komma bort.

    I min förra ankomstgrupp gjorde vi så med svar först. Men det funkade helt enkelt inte.SÅ vi gick över till att alla ska klistra in i en NY tråd. DÅ kan man ju typ inte ta fel lista utan det är den senaste som man tar.
    Men jag förstår hur du tänker.. =)=)

    Så jag röstar på att vi ska klistra in i en NY tråd....
  11. Medlem sedan
    Dec 2009
    #6
    Varför är det större chans att den missas om man skriver 30 stycken BF-listor, än att man uppdaterar 1 lista som alltid ligger överst? Det står ju alltid EN bf lista överst hur som helst?

    Det blir ju bara så klottrigt och "stökigt" i forumet när allt man ser är en massa hjärtan och BF listor. Alla kanske inte är så intresserade av att skriva in sig i BF listan, utan vill diskutera dom andra trådarna, som hamnar längst bak?

    Jag måste bara få ifrågasätta eftersom jag inte tycker att det du skriver håller i en diskussion.
    Du menar på att mitt förslag inte fungerar överhuvudtaget, när egentligen den ända skillnaden blir att BF-listorna är samlade på ett och samma ställe och det blir mindre stökigt i forumet.
  12. 6
    Varför är det större chans att den missas om man skriver 30 stycken BF-listor, än att man uppdaterar 1 lista som alltid ligger överst? Det står ju alltid EN bf lista överst hur som helst?

    Det blir ju bara så klottrigt och "stökigt" i forumet när allt man ser är en massa hjärtan och BF listor. Alla kanske inte är så intresserade av att skriva in sig i BF listan, utan vill diskutera dom andra trådarna, som hamnar längst bak?

    Jag måste bara få ifrågasätta eftersom jag inte tycker att det du skriver håller i en diskussion.
    Du menar på att mitt förslag inte fungerar överhuvudtaget, när egentligen den ända skillnaden blir att BF-listorna är samlade på ett och samma ställe och det blir mindre stökigt i forumet.
  13. Medlem sedan
    Nov 2007
    #7
    Jag skriver bara att det inte funkade.. Det var så det var... Eftersom det blir massor med svar på våra BF listor så vart det förvirrande vilken som var den sista..
    Men det spelar egentligen ingen roll för mig.. Så gör hur som helst... Jag bara skriver hur det var i min förra ankomstgrupp...
    Men som sagt...
    Gör som ni vill.. Mig kvittar det.. =)
  14. 7
    Jag skriver bara att det inte funkade.. Det var så det var... Eftersom det blir massor med svar på våra BF listor så vart det förvirrande vilken som var den sista..
    Men det spelar egentligen ingen roll för mig.. Så gör hur som helst... Jag bara skriver hur det var i min förra ankomstgrupp...
    Men som sagt...
    Gör som ni vill.. Mig kvittar det.. =)
  15. Medlem sedan
    Dec 2009
    #8
    Jag skriver bara att det inte funkade.. Det var så det var... Eftersom det blir massor med svar på våra BF listor så vart det förvirrande vilken som var den sista..
    Men det spelar egentligen ingen roll för mig.. Så gör hur som helst... Jag bara skriver hur det var i min förra ankomstgrupp...
    Men som sagt...
    Gör som ni vill.. Mig kvittar det.. =)
    Haha, förvirrande vilken som var den sista?=) Trodde det var självklart att det senaste listan ligger på den sista sidan, längst ner i tråden?=)

    Haha, nä, jag struntar egentligen i vilket jag också. Jag är inskriven och försvinner jag så försvinner jag. Tycker bara att det blir så klottrigt och stökigt med "erat" sätt.
  16. 8
    Jag skriver bara att det inte funkade.. Det var så det var... Eftersom det blir massor med svar på våra BF listor så vart det förvirrande vilken som var den sista..
    Men det spelar egentligen ingen roll för mig.. Så gör hur som helst... Jag bara skriver hur det var i min förra ankomstgrupp...
    Men som sagt...
    Gör som ni vill.. Mig kvittar det.. =)
    Haha, förvirrande vilken som var den sista?=) Trodde det var självklart att det senaste listan ligger på den sista sidan, längst ner i tråden?=)

    Haha, nä, jag struntar egentligen i vilket jag också. Jag är inskriven och försvinner jag så försvinner jag. Tycker bara att det blir så klottrigt och stökigt med "erat" sätt.
  17. Medlem sedan
    Nov 2007
    #9
    OKej..
    som sagt..
    Jag överlämnar det åt nån annan att avgöra.. =)
    VIll dikutera mina krämpor.. Hehehe.. Inte detta..
    Jag mådde illa imorse... Gjorde min dag=).. Kändes lite tryggt...
    Hur mår du då?
  18. 9
    OKej..
    som sagt..
    Jag överlämnar det åt nån annan att avgöra.. =)
    VIll dikutera mina krämpor.. Hehehe.. Inte detta..
    Jag mådde illa imorse... Gjorde min dag=).. Kändes lite tryggt...
    Hur mår du då?
  19. Anonym
    #10
    För att man alltid gör så, annars har man ingen aning om vilken som är den senaste BF-listan och det blir alltid nån som puttas ut och måste lägga till sig igen. Alltså i alla ankomsgrupper gör man såhär, man kopierar och gör ett nytt inlägg så att alla kan se vilken som är den senaste!

    Nu i början är det ju väldigt många som lägger till sig men om en månad eller två så är listan komplett och det räcker med att få med sig den till förstasidan då och då.
  20. 10
    För att man alltid gör så, annars har man ingen aning om vilken som är den senaste BF-listan och det blir alltid nån som puttas ut och måste lägga till sig igen. Alltså i alla ankomsgrupper gör man såhär, man kopierar och gör ett nytt inlägg så att alla kan se vilken som är den senaste!

    Nu i början är det ju väldigt många som lägger till sig men om en månad eller två så är listan komplett och det räcker med att få med sig den till förstasidan då och då.
  21. Medlem sedan
    Dec 2009
    #11
    Men snälla nån! Nu blir jag nästan irriterad.
    Varför ska man inte veta vilken som är den sista BF-listan, om det bara finns EN!?
    När man då går in i den tråden, går man på sista sidan, och det sista svaret = den SISTA bf-listan!

    Det spelar väl ingen roll om det finns 30 BF-listor, eller en? Den kommer ju ändå fram till förstasidan, om någon skriver in sig då och då?

    Med detta svar lämnar jag denna diskussion. Ni verkar ju ändå inte läsa det jag skriver iallafall.
  22. 11
    Men snälla nån! Nu blir jag nästan irriterad.
    Varför ska man inte veta vilken som är den sista BF-listan, om det bara finns EN!?
    När man då går in i den tråden, går man på sista sidan, och det sista svaret = den SISTA bf-listan!

    Det spelar väl ingen roll om det finns 30 BF-listor, eller en? Den kommer ju ändå fram till förstasidan, om någon skriver in sig då och då?

    Med detta svar lämnar jag denna diskussion. Ni verkar ju ändå inte läsa det jag skriver iallafall.
  23. Anonym
    #12
    Men du måste blanda ihop det med familjeliv eller nåt, för om man svarar i en tråd som ligger längst bak så hoppar den INTE fram till förstasidan. Den ligger alltid kvar längst bak och man kan ju inte hålla på och klicka sig till sista sidan hela tiden, då är det ju bra mycket enklare om den ligger först. Du verkar vara ny på AFF för såhär var det redan för 7 år sedan när jag fick mitt första barn och har inte varit några problem i nån ankomstgrupp alls. Så alltså, tråden hoppar INTE fram bara för att nån svarar i den!
  24. 12
    Men du måste blanda ihop det med familjeliv eller nåt, för om man svarar i en tråd som ligger längst bak så hoppar den INTE fram till förstasidan. Den ligger alltid kvar längst bak och man kan ju inte hålla på och klicka sig till sista sidan hela tiden, då är det ju bra mycket enklare om den ligger först. Du verkar vara ny på AFF för såhär var det redan för 7 år sedan när jag fick mitt första barn och har inte varit några problem i nån ankomstgrupp alls. Så alltså, tråden hoppar INTE fram bara för att nån svarar i den!
  25. Medlem sedan
    Nov 2007
    #13
    Jag tycker faktiskt inte att du har nån anledning att bli irriterad..
    Uppenbarligen så tycker alla andra att vi ska göra på detta sätt.. Så då kan man ju bara lämna det..
    Uppenbarligen ligger det nått i att det blir krångligt på ditt sätt eftersom alla andra gör på vårt sätt... OCh alla säger att det blir krångligt..
    Så varför inte bara säga OK och sen lämna det...
    Alla måste ju få tycka som man vill..
    Det är ju inget att bli irriterad över...

    Och vi alla ska ju följas åt i många år framöver .... Så det kanske är bra att inte börja det hela med att gräla om en sån här liten fjantsak... Hehehe
    Vi läser vad du skriver.. Men vi håller bara inte med.. Det är inte samma sak....

    Så nu lämnar vi detta tycker jag....
    Uppenbarligen blir det på vårt sätt eftersom alla tycker så... Majoritet..

    Hoppas du och alla andra får en kanonskön söndag=)=).. Med massa symptom=)=)
  26. 13
    Jag tycker faktiskt inte att du har nån anledning att bli irriterad..
    Uppenbarligen så tycker alla andra att vi ska göra på detta sätt.. Så då kan man ju bara lämna det..
    Uppenbarligen ligger det nått i att det blir krångligt på ditt sätt eftersom alla andra gör på vårt sätt... OCh alla säger att det blir krångligt..
    Så varför inte bara säga OK och sen lämna det...
    Alla måste ju få tycka som man vill..
    Det är ju inget att bli irriterad över...

    Och vi alla ska ju följas åt i många år framöver .... Så det kanske är bra att inte börja det hela med att gräla om en sån här liten fjantsak... Hehehe
    Vi läser vad du skriver.. Men vi håller bara inte med.. Det är inte samma sak....

    Så nu lämnar vi detta tycker jag....
    Uppenbarligen blir det på vårt sätt eftersom alla tycker så... Majoritet..

    Hoppas du och alla andra får en kanonskön söndag=)=).. Med massa symptom=)=)
  27. Medlem sedan
    Nov 2007
    #14
    Lägger till en ny bf lista... Utan alla diskussioner.
  28. 14
    Lägger till en ny bf lista... Utan alla diskussioner.
  29. Medlem sedan
    Dec 2009
    #15
    Haha ja, majoriteten (2 st) har talat, räknar inte med de anonyma, och ni förstår ju säkert anledningen.

    Men den sista anonyme som har varit här i 7 år, har ju också fel. Trådarna flyttas ju visst upp. Den här tråden låg ju helt plötsligt högst upp.

    Jag får väl visst bli irriterad? Speciellt när jag tycker att andras trådar hamnar i skymundan för alla BF-listor. Och nej, jag har ingen tråd jag vill ha svar på. Jag tänker på dem som faktiskt kanske har något att diskutera/fråga om.
  30. 15
    Haha ja, majoriteten (2 st) har talat, räknar inte med de anonyma, och ni förstår ju säkert anledningen.

    Men den sista anonyme som har varit här i 7 år, har ju också fel. Trådarna flyttas ju visst upp. Den här tråden låg ju helt plötsligt högst upp.

    Jag får väl visst bli irriterad? Speciellt när jag tycker att andras trådar hamnar i skymundan för alla BF-listor. Och nej, jag har ingen tråd jag vill ha svar på. Jag tänker på dem som faktiskt kanske har något att diskutera/fråga om.
  31. Anonym
    #16
    En fråga bara, har du ditt forum som platt forum eller som trådat? Det kan vara skillnad i hur man uppfattar hur trådarna ligger beroende på vilket visningsalternativ man har valt?

    Den här tråden är ju inte så konstigt att den ligger högst upp eftersom det är den senaste....så den ska ligga högst upp.
  32. 16
    En fråga bara, har du ditt forum som platt forum eller som trådat? Det kan vara skillnad i hur man uppfattar hur trådarna ligger beroende på vilket visningsalternativ man har valt?

    Den här tråden är ju inte så konstigt att den ligger högst upp eftersom det är den senaste....så den ska ligga högst upp.
  33. Medlem sedan
    Mar 2002
    #17

    Trådarna flyttas inte upp...

    ..!! Det är bara det att ingen gjort ett nytt inlägg utan vi har bara pratat i denna tråd, du kommer se hur det funkar med tiden...För mig spelar det ingen roll alls hur vi gör men nu slutar vi diskutera detta tycker jag och skriver roligare inlägg:-) Kram på er
    Linda (*L*) med Isabella-03, Samuel-07 och bf 31/10-11
  34. 17
    Trådarna flyttas inte upp... ..!! Det är bara det att ingen gjort ett nytt inlägg utan vi har bara pratat i denna tråd, du kommer se hur det funkar med tiden...För mig spelar det ingen roll alls hur vi gör men nu slutar vi diskutera detta tycker jag och skriver roligare inlägg:-) Kram på er
  35. Medlem sedan
    Mar 2002
    #18

    Sorry...

    ..ja har man inte trådat forum utan platt så flyttas ju trådarna upp...Hmm! Jag använder aldrig det formatet bara..så jag förstår att du tycker vi är röriga som gör nya inlägg hela tiden om du har den visningen....NU ska jag sluta diskutera detta, ville bara säga att jag hade fel, eller att man kan se det på olika vis...:-)
    Linda (*L*) med Isabella-03, Samuel-07 och bf 31/10-11
  36. 18
    Sorry... ..ja har man inte trådat forum utan platt så flyttas ju trådarna upp...Hmm! Jag använder aldrig det formatet bara..så jag förstår att du tycker vi är röriga som gör nya inlägg hela tiden om du har den visningen....NU ska jag sluta diskutera detta, ville bara säga att jag hade fel, eller att man kan se det på olika vis...:-)
  37. Anonym
    #19
    Jag har också alltid trådat, tog mig flera år att fatta att man ens kunde ha platt forum men det är ju inge vidare tycker jag, man får bättre översikt såhär ju!
  38. 19
    Jag har också alltid trådat, tog mig flera år att fatta att man ens kunde ha platt forum men det är ju inge vidare tycker jag, man får bättre översikt såhär ju!
  39. Medlem sedan
    Nov 2007
    #20
    Den ligger inte alls längst upp om du tittar igen.. Och det har varit den senare tråden ganska länge....
  40. 20
    Den ligger inte alls längst upp om du tittar igen.. Och det har varit den senare tråden ganska länge....
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. BF lista + födda lista!
    By josefinh in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-22, 09:38
  2. BF lista inte BIM lista!
    By lillalilly in forum _1006 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-19, 00:10
  3. BVC-LIsta vikt och längd lista
    By Folkabo in forum _0906 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-09, 13:41
  4. Födda lista/BF lista
    By Ulrica m 2 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-24, 21:48
  5. BF lista/ Födda lista
    By jenpa74 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-02, 17:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar