Tvättmedel till babykläder
_1002 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2009
    #1

    Tvättmedel till babykläder

    Tvättar ni babykläder med parfymfritt tvättmedel eller med vanligt?
  2. 1
    Tvättmedel till babykläder Tvättar ni babykläder med parfymfritt tvättmedel eller med vanligt?
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Jag tvättar med vanligt fast det doftar verkligen knappt någonting. Däremot sköljde jag upp de nyinköpta ekologiska "första kläderna" i lite ullschampoo... det kändes snällt och bra.
  4. 2
    Jag tvättar med vanligt fast det doftar verkligen knappt någonting. Däremot sköljde jag upp de nyinköpta ekologiska "första kläderna" i lite ullschampoo... det kändes snällt och bra.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Jag tvättar alla våra kläder i parfymfritt. Dottern har känslig hud och själv tycker jag inte om när det luktar om kläderna. Och till en bebis känns det självklart för mig med parfymfritt :-)
  6. 3
    Jag tvättar alla våra kläder i parfymfritt. Dottern har känslig hud och själv tycker jag inte om när det luktar om kläderna. Och till en bebis känns det självklart för mig med parfymfritt :-)
  7. Medlem sedan
    Sep 2006
    #4
    Jag tvättar babykläderna precis som vanligt. Har inte märkt någon skillnad. Min 8åring har dock lite problem med sin hud och byter jag sköljmedel eller missar att ha i det någon gång så får han utslag. Så jag har bara 2 sorter på ett cirka som jag kan byta mellan när jag tvättar hans kläder.
  8. 4
    Jag tvättar babykläderna precis som vanligt. Har inte märkt någon skillnad. Min 8åring har dock lite problem med sin hud och byter jag sköljmedel eller missar att ha i det någon gång så får han utslag. Så jag har bara 2 sorter på ett cirka som jag kan byta mellan när jag tvättar hans kläder.
  9. Medlem sedan
    Jun 2009
    #5
    Jag tvättar med parfym och allergi fritt till bebisen, för att vara på den säkra sidan så att säga Till oss blir det vanliga ariel och comfort.
  10. 5
    Jag tvättar med parfym och allergi fritt till bebisen, för att vara på den säkra sidan så att säga Till oss blir det vanliga ariel och comfort.
  11. Medlem sedan
    Aug 2001
    #6
    Eftersom jag har en dotter med atopiskt eksem tvättar jag bebiskläderna som vanligt - dvs parfymfritt.
  12. 6
    Eftersom jag har en dotter med atopiskt eksem tvättar jag bebiskläderna som vanligt - dvs parfymfritt.
  13. Medlem sedan
    Sep 2009
    #7

    Tvättnötter

    Eftersom jag har en dotter med atopiskt eksem tvättar jag bebiskläderna som vanligt - dvs parfymfritt.
    Sedan över ett år tillbaka tvättar jag samtliga kläder med Fair Trade-producerade sk "tvättnötter" och det funkar hur bra som helst, och känns skönt att helt slippa alla dessa kemikalier som finns i vanligt tvättmedel, speciellt nu när vi har en bebis på ingång

    Påsen med tvättnötter kostade 150 kr och har räckt i över ett år, för normalförbruknkng i ett hushåll på 2 personer.

    Om nån e sugen på att testa finns det små provpåsar för 25 kr som ni kan beställa via mig eftersom jag själv jobbar ideellt i Världsbutiken som säljer dem

    Här är mitt blogginlägg om tvättnötter för den som blir nyfiken:

    http://peppen.wordpress.com/2008/11/...v-tvattnotter/
    Läs min blogg om hållbar livsstil - peppen.wordpress.com
  14. 7
    Tvättnötter
    Eftersom jag har en dotter med atopiskt eksem tvättar jag bebiskläderna som vanligt - dvs parfymfritt.
    Sedan över ett år tillbaka tvättar jag samtliga kläder med Fair Trade-producerade sk "tvättnötter" och det funkar hur bra som helst, och känns skönt att helt slippa alla dessa kemikalier som finns i vanligt tvättmedel, speciellt nu när vi har en bebis på ingång

    Påsen med tvättnötter kostade 150 kr och har räckt i över ett år, för normalförbruknkng i ett hushåll på 2 personer.

    Om nån e sugen på att testa finns det små provpåsar för 25 kr som ni kan beställa via mig eftersom jag själv jobbar ideellt i Världsbutiken som säljer dem

    Här är mitt blogginlägg om tvättnötter för den som blir nyfiken:

    http://peppen.wordpress.com/2008/11/...v-tvattnotter/
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    Förra gången köpte jag nåt special, denna gång använder jag det jag har hemma!
  16. 8
    Förra gången köpte jag nåt special, denna gång använder jag det jag har hemma!
  17. Medlem sedan
    Feb 2006
    #9
    Parfymfritt till oss alla, bäbis, sonen och oss, då både jag och sonen är känsliga. Sambon får alltså haka på med parfymfritt för att det är enklast så, orkar inte tvätta hans kläder separat
  18. 9
    Parfymfritt till oss alla, bäbis, sonen och oss, då både jag och sonen är känsliga. Sambon får alltså haka på med parfymfritt för att det är enklast så, orkar inte tvätta hans kläder separat
  19. Medlem sedan
    Nov 2000
    #10
    Parfymfritt *imt*
  20. 10
    Parfymfritt *imt*
  21. Medlem sedan
    Apr 2007
    #11

    Vanligt

    Jag tvättar med vanligt tvättmedel och även sköljmedel. Har alltid gjort och har aldrig haft problem med huden på barnen.
  22. 11
    Vanligt Jag tvättar med vanligt tvättmedel och även sköljmedel. Har alltid gjort och har aldrig haft problem med huden på barnen.
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12
    Vi använder bara parfymfritt till hela familjen.
  24. 12
    Vi använder bara parfymfritt till hela familjen.
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    Vi använder bara parfymfritt här hemma. *imt*
  26. 13
    Vi använder bara parfymfritt här hemma. *imt*
  27. Medlem sedan
    Nov 2002
    #14
    Parfymfritt till oss alla! Imt!
  28. 14
    Parfymfritt till oss alla! Imt!

Liknande trådar

  1. Ang. tvättmedel
    By Skrållan med Elsa in forum Småbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-08-29, 16:49
  2. tvättmedel
    By Malin IGAF in forum Miljö & klimatfrågor
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 22:21
  3. babykläder till bröllop
    By tuva06 in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-15, 12:24
  4. Tvättmedel
    By Kristin 7 in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 12:44
  5. Strl på babykläder till augusti?
    By Freja BF 3/8 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 13:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar