Trångt
_1003 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 1998
    #1

    Trångt

    Är det fler som känner att det börjar bli rejält trångt i magen?

    Bebben sparkar inte längre utan det är mest buffar hit o dit, knådande runt som om det verkligen Är trångt!

    Det känns som om jag skulle vilja ha en bm-koll nu, men det är inte förrän tisdag nästa vecka..... men så länge bebben rör på sig "ska det väl vara ok..."

    3 veckor mellan besöken nu känns lite länge dock.
  2. 1
    Trångt Är det fler som känner att det börjar bli rejält trångt i magen?

    Bebben sparkar inte längre utan det är mest buffar hit o dit, knådande runt som om det verkligen Är trångt!

    Det känns som om jag skulle vilja ha en bm-koll nu, men det är inte förrän tisdag nästa vecka..... men så länge bebben rör på sig "ska det väl vara ok..."

    3 veckor mellan besöken nu känns lite länge dock.
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2
    Min bebis slår volter än tror jag, kanske som du skriver så är det kanske mer buffar och knådande istället för sparkar, men det verkar som den har gott med utrymme för att ändra läge 320 ggr om dagen, men jag ligger ju några veckor efter dig.

    Kan du inte ringa och be om att få komma tidigare till bm? Är det hjärtljuden du vill kolla, eller en koll generellt? Det finns ju inget värre än när man börjar oroa sig för olika saker.
    Mellan mitt förra bm-besök och nästa besök är det 4 veckor (är då i v33), sen ska jag börja gå varannan vecka.
  4. 2
    Min bebis slår volter än tror jag, kanske som du skriver så är det kanske mer buffar och knådande istället för sparkar, men det verkar som den har gott med utrymme för att ändra läge 320 ggr om dagen, men jag ligger ju några veckor efter dig.

    Kan du inte ringa och be om att få komma tidigare till bm? Är det hjärtljuden du vill kolla, eller en koll generellt? Det finns ju inget värre än när man börjar oroa sig för olika saker.
    Mellan mitt förra bm-besök och nästa besök är det 4 veckor (är då i v33), sen ska jag börja gå varannan vecka.
  5. Medlem sedan
    Dec 1998
    #3
    Jag kommer också vara där i v 33.... och jag gissar att min bm har semester tors-fre att det nog var därför det blev tid nästa vecka!
  6. 3
    Jag kommer också vara där i v 33.... och jag gissar att min bm har semester tors-fre att det nog var därför det blev tid nästa vecka!
  7. Medlem sedan
    Sep 2009
    #4
    Håller med, vi brukar skoja om att bebisen skulle behöva en tvårummare nuförtiden :P

    Det är liksom inga distinkta, okontrollerade rörelser längre. Utan mer tryckande, buffande "jag vill göra magen större"-rörelser

    Förstår hur du känner, jag har haft "turen" att få gå varannan vecka sedan vecka 24 pga mitt blodtryck. Som återgått till normalt ska tilläggas.
  8. 4
    Håller med, vi brukar skoja om att bebisen skulle behöva en tvårummare nuförtiden :P

    Det är liksom inga distinkta, okontrollerade rörelser längre. Utan mer tryckande, buffande "jag vill göra magen större"-rörelser

    Förstår hur du känner, jag har haft "turen" att få gå varannan vecka sedan vecka 24 pga mitt blodtryck. Som återgått till normalt ska tilläggas.
  9. Medlem sedan
    Jan 2005
    #5
    tror att det e trångt för min lilla tjej också. Här e det ännu längre mellan besöken. Ska dit den 14 då e det en måndag sen sista, och är totalt 4gg som jag träffar henne. Jag kommer då också att vara i v 33 har gått 32+5 när jag ser henne igen.
  10. 5
    tror att det e trångt för min lilla tjej också. Här e det ännu längre mellan besöken. Ska dit den 14 då e det en måndag sen sista, och är totalt 4gg som jag träffar henne. Jag kommer då också att vara i v 33 har gått 32+5 när jag ser henne igen.
  11. Medlem sedan
    Mar 2004
    #6

    Svårt att andas

    tycker jag. Och ändå är det för min del ca 6 veckor (om jag minns rätt) till magen står som högst. Tycker det är så jobbigt med detta att den trycker uppåt, och på kvällarna vad jag än äter blir jag för mätt och sitter mest som en sprättbåge tillbakalutad i soffan sen. Det var likadant med de andra barnen. Känns faktiskt helt orimligt att tänka på att jag var gravid i över 43 veckor med ettan. Hade verkligen panik i slutet, kroppen kändes inte anpassad för ett så stort barn i magen:-)
  12. 6
    Svårt att andas tycker jag. Och ändå är det för min del ca 6 veckor (om jag minns rätt) till magen står som högst. Tycker det är så jobbigt med detta att den trycker uppåt, och på kvällarna vad jag än äter blir jag för mätt och sitter mest som en sprättbåge tillbakalutad i soffan sen. Det var likadant med de andra barnen. Känns faktiskt helt orimligt att tänka på att jag var gravid i över 43 veckor med ettan. Hade verkligen panik i slutet, kroppen kändes inte anpassad för ett så stort barn i magen:-)
  13. Medlem sedan
    Dec 1998
    #7
    Jag har läst att magen står som högst i v 32-33? Känns som om det "borde" vara 35-36?

    Ja halsbränna och full mage på kvällarna helt klart!

    Och ja jag antar att bebisen Tar sig plats, men ibland tänker man Herregud att den står ut där inne i det trånga?!

    (kanske för att man själv tycker att det känns något Fullt.....)
  14. 7
    Jag har läst att magen står som högst i v 32-33? Känns som om det "borde" vara 35-36?

    Ja halsbränna och full mage på kvällarna helt klart!

    Och ja jag antar att bebisen Tar sig plats, men ibland tänker man Herregud att den står ut där inne i det trånga?!

    (kanske för att man själv tycker att det känns något Fullt.....)
  15. Medlem sedan
    Mar 2000
    #8
    Jo, här är det trångt! Lillebror bökar och buffar och min mage putar ut åt alla möjliga håll. =)

    Jag har också mycket tryck uppåt, har svårt att sitta längre stunder. Å andra sidan har jag svårt att gå och stå också, så det gör inte så mycket. =)

    Jag har bara två veckor mellan bm-besöken nu och med julhelger och allt känns det som om vi går dit hela tiden. Men det är bara skönt!
  16. 8
    Jo, här är det trångt! Lillebror bökar och buffar och min mage putar ut åt alla möjliga håll. =)

    Jag har också mycket tryck uppåt, har svårt att sitta längre stunder. Å andra sidan har jag svårt att gå och stå också, så det gör inte så mycket. =)

    Jag har bara två veckor mellan bm-besöken nu och med julhelger och allt känns det som om vi går dit hela tiden. Men det är bara skönt!

Liknande trådar

  1. För trångt?
    By Omaster in forum Sex & erotik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-06, 04:26
  2. Bo trångt
    By AnKar in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2010-03-01, 14:23
  3. TRÅNGT ! :(
    By glutenbagarn in forum Många barn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 21:20
  4. Bo trångt?
    By Veronica m Saga&Tyra in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 10:06
  5. Trångt...
    By asolo in forum Singelmingel
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-13, 10:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar