Ska ni vaccinera era barn igen?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Ska ni vaccinera era barn igen?

    Ni som har vaccinerat en gång mot svininfluensan, tänker ni vaccinera dem igen nu med andra dosen?
  2. 1
    Ska ni vaccinera era barn igen? Ni som har vaccinerat en gång mot svininfluensan, tänker ni vaccinera dem igen nu med andra dosen?
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Ja

    Tänker gå nu på torsdag när VC öppnar för vaccinering igen efter helgerna.
  4. 2
    Ja

    Tänker gå nu på torsdag när VC öppnar för vaccinering igen efter helgerna.
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Jag tror det

    Men vi väntar tills absolut sista chansen ifall de kommer på att det inte alls behövs (skulle inte förvåna mig)
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  6. 3
    Jag tror det Men vi väntar tills absolut sista chansen ifall de kommer på att det inte alls behövs (skulle inte förvåna mig)
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Nej för det är inte aktuellt för mina barn fyller snart 21 och 19 år! De är vaccinerade en gång...(jag hade inte vaccinerat dem om de var omyndiga och små så små att de inte kunnat förstå detta kring vaccinet dvs ha en egen åsikt kring det om de velat eller ej)
  8. 4
    Nej för det är inte aktuellt för mina barn fyller snart 21 och 19 år! De är vaccinerade en gång...(jag hade inte vaccinerat dem om de var omyndiga och små så små att de inte kunnat förstå detta kring vaccinet dvs ha en egen åsikt kring det om de velat eller ej)
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Ja, när vi väl beslutade att låta honom få vaccinationen känns det vettigt att gå hela vägen så att säga.
  10. 5
    Ja, när vi väl beslutade att låta honom få vaccinationen känns det vettigt att gå hela vägen så att säga.
  11. monka
    #6
    nej, vi tog det beslutet för mer än en månad sedan. Hon har ett väldigt bra skydd redan och andra dosen ger ofta kraftigare biverkningar så vi nöjer oss med det skydd som är
  12. 6
    nej, vi tog det beslutet för mer än en månad sedan. Hon har ett väldigt bra skydd redan och andra dosen ger ofta kraftigare biverkningar så vi nöjer oss med det skydd som är
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7
    Ja, jag har inte förändrat mitt synsätt vad gäller detta.
  14. 7
    Ja, jag har inte förändrat mitt synsätt vad gäller detta.
  15. Medlem sedan
    Feb 2002
    #8
    Hur stort är skyddet från första dosen?
  16. 8
    Hur stort är skyddet från första dosen?
  17. monka
    #9
    Man kan inte säja nån % sats, men det är mycket gott. Får de smittan så blir de inte lika sjuka som om de skulle blivit som icke vaccinerade.
  18. 9
    Man kan inte säja nån % sats, men det är mycket gott. Får de smittan så blir de inte lika sjuka som om de skulle blivit som icke vaccinerade.
  19. Medlem sedan
    Mar 2004
    #10
    Visst jobbar väl du med sjukrådgivning? Om man ringer er och frågar, svarar du detta då eller har ni en standardrekommendation ni måste ge?

    Jag velar om andra dosen, men ditt inlägg här gjorde att jag kände att vi nog hoppar över den.
  20. 10
    Visst jobbar väl du med sjukrådgivning? Om man ringer er och frågar, svarar du detta då eller har ni en standardrekommendation ni måste ge?

    Jag velar om andra dosen, men ditt inlägg här gjorde att jag kände att vi nog hoppar över den.
  21. Medlem sedan
    Aug 2003
    #11

    Hur bra skydd de fått av första sprutan

    är det beroende på ålder eller är det samma för en ettåring och en tioåring?

    jag har inget mot att mina barn får smittan bara vaccinet kapar de största riskerna en att bli riktigt allvarligt sjuk.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  22. 11
    Hur bra skydd de fått av första sprutan är det beroende på ålder eller är det samma för en ettåring och en tioåring?

    jag har inget mot att mina barn får smittan bara vaccinet kapar de största riskerna en att bli riktigt allvarligt sjuk.
  23. Medlem sedan
    Feb 2002
    #12
    Ok, låter tryggt med tanke på att vi nog inte tänker vaccinera en andra gång. Var skeptiska redan från början men föll för grupptrycket:-)
  24. 12
    Ok, låter tryggt med tanke på att vi nog inte tänker vaccinera en andra gång. Var skeptiska redan från början men föll för grupptrycket:-)
  25. monka
    #13
    Beror mer på individ än ålder, tror jag. Ett vaccin är ju aldrig 100% och vem det inte biter fullt på vet man ju inte. Men är man vaccinerad så har man hunnit bygga upp ett visst immunförsvar, även om det ibland blir sämre än "tänkt".
  26. 13
    Beror mer på individ än ålder, tror jag. Ett vaccin är ju aldrig 100% och vem det inte biter fullt på vet man ju inte. Men är man vaccinerad så har man hunnit bygga upp ett visst immunförsvar, även om det ibland blir sämre än "tänkt".
  27. monka
    #14
    När jag jobbar lyder jag under socialstyrelsens rekommendation men om någon frågar om man måste ta den andra sprutan så säjer jag att man har ett gott skydd av den första redan, men förstärker och förlänger skyddet med den andra dosen. Vet inte om alla säjer exakt detsamma.
  28. 14
    När jag jobbar lyder jag under socialstyrelsens rekommendation men om någon frågar om man måste ta den andra sprutan så säjer jag att man har ett gott skydd av den första redan, men förstärker och förlänger skyddet med den andra dosen. Vet inte om alla säjer exakt detsamma.
  29. monka
    #15
    Är man skeptisk så är det ju skönt att veta att man gett barnen ett gott skydd iallafall
  30. 15
    Är man skeptisk så är det ju skönt att veta att man gett barnen ett gott skydd iallafall
  31. Medlem sedan
    Mar 2004
    #16
    Ok, tack!
  32. 16
    Ok, tack!
  33. Medlem sedan
    May 2004
    #17
    Båda mina döttrar har redan fått sina båda doser, så dom är redan klara.
  34. 17
    Båda mina döttrar har redan fått sina båda doser, så dom är redan klara.

Liknande trådar

  1. Ska ni vaccinera era barn?
    By Heffaklumpen- in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-11-21, 11:20
  2. Ska ni vaccinera era barn?
    By JeanetteF in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-10-16, 10:47
  3. Vaccinera era barn?
    By Achelois in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-09-06, 17:17
  4. Ska ni vaccinera era barn?
    By pösmunken in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-08-27, 08:18
  5. Vaccinera era barn??
    By morran in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 13:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar