Lika bra att programera...
_1008 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    May 1999
    #1

    Lika bra att programera...

    om hjärnan tror jag...läkaren kunde inte se något foster vid VUL idag vilket han ju borde ha gjort eftersom jag med all rimlighet borde vara i _minst_ v8. Det enda han kunde se var en hinnsäck som kunde tyda på graviditet i v 5+2 men det stämmer ju inte alls så det är nog lika bra att försöka ställa om sig på att det inte blir någon bebis här i augusti. Jag ska på koll om 2 veckor igen om inget händer innan dess men jag ska nog försöka att sluta tänka på mig själv som gravid nu. Det går väl fler tåg som dom säger...

    Hoppas det går bra för er alla iaf!
    "-Always remember: believe in today, believe in tomorrow, believe in yourself, and whatever happens, don't jump." Bill Kaulitz
    "-Going in one more round when you don't think you can - that's what makes all the difference in your life." Rocky Balboa
    thesharpwayoflife.blogg.se
    "Om en människa lider av vanföreställningar kallar man det sinnessjukdom. Om flera människor lider av samma vanföreställning kallar man det religion."
  2. 1
    Lika bra att programera... om hjärnan tror jag...läkaren kunde inte se något foster vid VUL idag vilket han ju borde ha gjort eftersom jag med all rimlighet borde vara i _minst_ v8. Det enda han kunde se var en hinnsäck som kunde tyda på graviditet i v 5+2 men det stämmer ju inte alls så det är nog lika bra att försöka ställa om sig på att det inte blir någon bebis här i augusti. Jag ska på koll om 2 veckor igen om inget händer innan dess men jag ska nog försöka att sluta tänka på mig själv som gravid nu. Det går väl fler tåg som dom säger...

    Hoppas det går bra för er alla iaf!
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2
    Å nej vilket jobbigt besked.
    Mår du ok trots allt?
  4. 2
    Å nej vilket jobbigt besked.
    Mår du ok trots allt?
  5. Medlem sedan
    Dec 1998
    #3

    Vad jobbigt!

    Det var ju inge kul besked! Känner med dig!

    Tröstkramar
    Ziro
  6. 3
    Vad jobbigt! Det var ju inge kul besked! Känner med dig!

    Tröstkramar
    Ziro
  7. Medlem sedan
    May 1999
    #4
    Ja, det gör jag väl tror jag. Vet ju liksom inte riktigt vad jag ska känna...jag blev ju egentligen bara mer förvirrad av det här. Jag får väl sätta hjärnan och känslorna på paus ett tag tills jag vet hur detta verkligen slutar. Men det finns ju inte mycket hopp vad det verkar så eg kanske det hade varit bättre att få det avslutat på något sätt, äh, jag vet inte...
  8. 4
    Ja, det gör jag väl tror jag. Vet ju liksom inte riktigt vad jag ska känna...jag blev ju egentligen bara mer förvirrad av det här. Jag får väl sätta hjärnan och känslorna på paus ett tag tills jag vet hur detta verkligen slutar. Men det finns ju inte mycket hopp vad det verkar så eg kanske det hade varit bättre att få det avslutat på något sätt, äh, jag vet inte...
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Vad tråkigt besked! Hoppas att ditt besök om 2 v ger något annat.
    *styrkekramar*
  10. 5
    Vad tråkigt besked! Hoppas att ditt besök om 2 v ger något annat.
    *styrkekramar*
  11. Medlem sedan
    Mar 2004
    #6
    Nej! Vad jättetrist! Stor kram K
  12. 6
    Nej! Vad jättetrist! Stor kram K
  13. Medlem sedan
    Apr 2009
    #7
    Tråkiga nyheter.
    Stora bamsekramar
  14. 7
    Tråkiga nyheter.
    Stora bamsekramar
  15. lite överraskad
    #8
    Jag vill inte vara den.. men det var ju det som hände mig sist!
    Läkaren sa att det var ett missfall för han kunde ju inte se nåt foster och jag skulle ha varit i minst vecka 7 tror jag. Han kunde endast se hinnsäcken. När vi kom tillbaka efter en vecka för att han ville kontrollera att kroppen tagit hand om det själv så fanns där ett litet foster och ett starkt hjärta...
    Man ska aldrig säga aldrig, jag var då helt 100% säker på när jag hade mens sist och ändå blev det så fel!

    Hoppas att det blir den utgången för dig och annars är jag sååå ledsen för din skull.

    kram
  16. 8
    Jag vill inte vara den.. men det var ju det som hände mig sist!
    Läkaren sa att det var ett missfall för han kunde ju inte se nåt foster och jag skulle ha varit i minst vecka 7 tror jag. Han kunde endast se hinnsäcken. När vi kom tillbaka efter en vecka för att han ville kontrollera att kroppen tagit hand om det själv så fanns där ett litet foster och ett starkt hjärta...
    Man ska aldrig säga aldrig, jag var då helt 100% säker på när jag hade mens sist och ändå blev det så fel!

    Hoppas att det blir den utgången för dig och annars är jag sååå ledsen för din skull.

    kram
  17. Medlem sedan
    May 1999
    #9
    Hur överlevde du den veckans väntan? Det var ju fantastiskt att det gick så bra för dig! Det har inte kommit något blod idag och jag har inte jätteont, bara lite och det är svårt att säga om det isf kommer från livmodern eller från min stressade mage som totalt slagit bakut av all stress och oro.

    Men tanken på att jag kanske måste gå två veckor till i denna ovisshet gör mig ju helt förtvivlad...att veta att det kan hända precis närsomhelst eller då kanske gå bra...önskar att det fanns en pausknapp på mig eller ännu hellre en "fast forward"!
  18. 9
    Hur överlevde du den veckans väntan? Det var ju fantastiskt att det gick så bra för dig! Det har inte kommit något blod idag och jag har inte jätteont, bara lite och det är svårt att säga om det isf kommer från livmodern eller från min stressade mage som totalt slagit bakut av all stress och oro.

    Men tanken på att jag kanske måste gå två veckor till i denna ovisshet gör mig ju helt förtvivlad...att veta att det kan hända precis närsomhelst eller då kanske gå bra...önskar att det fanns en pausknapp på mig eller ännu hellre en "fast forward"!
  19. Medlem sedan
    Mar 2004
    #10
    Det måste vara jättejobbigt med ovissheten. Kan tänka mig att det är omöjligt att tänka på annat. Styrkekram och tumhållning från mig!
  20. 10
    Det måste vara jättejobbigt med ovissheten. Kan tänka mig att det är omöjligt att tänka på annat. Styrkekram och tumhållning från mig!
  21. Medlem sedan
    Dec 2009
    #11
    Oj vilket jobbigt besked! Jag känner med dig! Jag håller tummarna inför kollen om två veckor! Stor stor kram!
  22. 11
    Oj vilket jobbigt besked! Jag känner med dig! Jag håller tummarna inför kollen om två veckor! Stor stor kram!
  23. lite överraskad
    #12
    Jag överlevde endast för att jag var helt inställd på att det var ett missfall, han gav mig inget hopp när jag var där..
    Men samtidigt kom hoppet smygande ibland, jag slutade blöda dagen innan jag skulle tillbaka till läkaren och de få gravidsymtom jag hade fanns liksom kvar.
    Jag grät tror jag i en vecka och ändå kom det inte helt som en chock när han sa att det "visst finns ett foster".

    Jag vill inte ge dig falskt hopp men det händer faktiskt att det blir fel!

    Många kramar
  24. 12
    Jag överlevde endast för att jag var helt inställd på att det var ett missfall, han gav mig inget hopp när jag var där..
    Men samtidigt kom hoppet smygande ibland, jag slutade blöda dagen innan jag skulle tillbaka till läkaren och de få gravidsymtom jag hade fanns liksom kvar.
    Jag grät tror jag i en vecka och ändå kom det inte helt som en chock när han sa att det "visst finns ett foster".

    Jag vill inte ge dig falskt hopp men det händer faktiskt att det blir fel!

    Många kramar
  25. Medlem sedan
    Feb 2000
    #13
    Vad konstigt att det kan bli så! När är det man kan se fostret på ett VU? Jag trodde att man kunde se något direkt.
  26. 13
    Vad konstigt att det kan bli så! När är det man kan se fostret på ett VU? Jag trodde att man kunde se något direkt.
  27. Medlem sedan
    Feb 2000
    #14
    Ja om du kan pausa känslorna så måste du kanske göra det, eller ställa in dig på att det inte funkade denna gång så blir det en fantastisk överraskning om det visar sig att läkaren har fel sen. Jag undrar hur vanligt det är att de ser så fel?
  28. 14
    Ja om du kan pausa känslorna så måste du kanske göra det, eller ställa in dig på att det inte funkade denna gång så blir det en fantastisk överraskning om det visar sig att läkaren har fel sen. Jag undrar hur vanligt det är att de ser så fel?
  29. Filliduttan
    #15
    Näää, så får det inte vara! Jag håller alla mina tummar och tår för att Dr mätte fel och allt är i sin ordning där inne i magen.

    Styrkekramar från en medsyster!
  30. 15
    Näää, så får det inte vara! Jag håller alla mina tummar och tår för att Dr mätte fel och allt är i sin ordning där inne i magen.

    Styrkekramar från en medsyster!
  31. Lite överraskad
    #16
    Jag tror att det kan vara slutet av vecka 5 eller i vecka 6. Inte helt säker. Början av vecka 5 verkade det ju inte att synas i alla fall för då såg han bara hinnsäcken.
  32. 16
    Jag tror att det kan vara slutet av vecka 5 eller i vecka 6. Inte helt säker. Början av vecka 5 verkade det ju inte att synas i alla fall för då såg han bara hinnsäcken.

Liknande trådar

  1. Lika illa, lika bra
    By Afrodite in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-10, 19:54
  2. Lika söker lika ...?
    By 40plusan in forum Kärlek & relationer
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-01-09, 10:11
  3. Såg fråga om att programera
    By Mio_nr1 in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-23, 17:23
  4. Lika ska vara lika, eller?
    By anonym av hänsyn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-01-02, 22:17
  5. lika arbete lika lön
    By Linda in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-05, 12:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar