Annorlunda
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Aug 2008
    #1

    Annorlunda

    Vi har haft dåligt med pengar till å från här ett tag nu, men upptäckte en riktigt bra rätt som ungarna och gubben fastnade för. vilken pasta som helst blandat med lite kladdig köttfärs. gör inte köttfärssås men något åt det hållet. går snabbt, är gott och vill man kan man ju lägga det i en form å ost på å in i ugnen. Jag är dålig på maträtter så hälften av alla mammor har ju säkert redan kommit på detta.
    Jag brukar stå å läsa kokboket 10 ggr innan jag lagar maten och sen misslyckas jag allt för ofta känns det som.
    gubben är petig och ungarna vill ha sånt som kladdar =)
    så detta va ju perfekt, tyckte jag då. inte det nyttigaste men en stor hög sallad på tallriken jämnar ut det lite.

    Någon som kan snabba lätta maträtter? eller bara något som kan vara gott och inte så avancerat att göra? skriv allt till mig som ni kan =) vill lära mig och har tiden till det nu.
    Mvh bina
  2. 1
    Annorlunda Vi har haft dåligt med pengar till å från här ett tag nu, men upptäckte en riktigt bra rätt som ungarna och gubben fastnade för. vilken pasta som helst blandat med lite kladdig köttfärs. gör inte köttfärssås men något åt det hållet. går snabbt, är gott och vill man kan man ju lägga det i en form å ost på å in i ugnen. Jag är dålig på maträtter så hälften av alla mammor har ju säkert redan kommit på detta.
    Jag brukar stå å läsa kokboket 10 ggr innan jag lagar maten och sen misslyckas jag allt för ofta känns det som.
    gubben är petig och ungarna vill ha sånt som kladdar =)
    så detta va ju perfekt, tyckte jag då. inte det nyttigaste men en stor hög sallad på tallriken jämnar ut det lite.

    Någon som kan snabba lätta maträtter? eller bara något som kan vara gott och inte så avancerat att göra? skriv allt till mig som ni kan =) vill lära mig och har tiden till det nu.
    Mvh bina
  3. Medlem sedan
    Nov 2008
    #2
    Enkelt och jättegott är att lägga pasta i en ugnsform (inte för stor i diameter), funkar bra med överbliven pasta eller lika gärna kokt potatis, täck med köttfärssås sen bred över tunt lager med bearnaissås. In i ugn 10-15 min tills det börjar bli lite bubbligt och brunt på sina ställen. Supergott att också värma dagen efter.

    Annars är potatisplättar gott och mättande, på överblivet potatismos- blir mycket av bara lite mos! Morötter till.
  4. 2
    Enkelt och jättegott är att lägga pasta i en ugnsform (inte för stor i diameter), funkar bra med överbliven pasta eller lika gärna kokt potatis, täck med köttfärssås sen bred över tunt lager med bearnaissås. In i ugn 10-15 min tills det börjar bli lite bubbligt och brunt på sina ställen. Supergott att också värma dagen efter.

    Annars är potatisplättar gott och mättande, på överblivet potatismos- blir mycket av bara lite mos! Morötter till.
  5. Medlem sedan
    Nov 2008
    #3
    Potatisen ska du alltså dela i lite mindre bitar kanske jag ska tillägga!
  6. 3
    Potatisen ska du alltså dela i lite mindre bitar kanske jag ska tillägga!

Liknande trådar

  1. Annorlunda jul
    By viven in forum Autismspektrum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-12-29, 16:44
  2. annorlunda här???
    By Vovven med 2 valpar in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-25, 21:35
  3. Annorlunda på SoE
    By Ben Dover in forum Sex & erotik
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 14:25
  4. Annorlunda
    By Blue Nun in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 14:06
  5. Här ser det annorlunda ut!
    By PsPuma in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-03, 09:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar