Gallstensoperation...
_1009 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2007
    #1

    Gallstensoperation...

    Hejsan Alla..

    Det är så att jag har gallsten och hade en tid för operation bokad den 25/1 egentligen.... Men nu är jag ju gravid....

    Tror att jag fortfarande kommer att operera mig.. Men jag tror att de vill att man väntar tills man är förbi v.12...

    Men jag har så pass stora problem... Ett tag hade jag typ 3 anfall i veckan.. Men nu är det inte så ofta.. Nån gång i månaden... Kanske 2... Men det går upp och ner.. Och det gör såååå ont.. Och grav kan ju göra det värre.. Och i sista trimestern får man inte ta mina smärtstillande...

    Jag ska iaf ringa till övre gastro på fredag när de har öppettider och tala om att jag är gravid och prata om det.. Vad som händer nu??....

    Är det nån som vet nått eller har nån erfarenhet med graviditet och operation???
    Maria Kingsley ♥ ♥ William född 21/12-08 ♥ ♥ Leopold född 11/9-10 ♥ ♥
    http://mariakingsley.wordpress.com
  2. 1
    Gallstensoperation... Hejsan Alla..

    Det är så att jag har gallsten och hade en tid för operation bokad den 25/1 egentligen.... Men nu är jag ju gravid....

    Tror att jag fortfarande kommer att operera mig.. Men jag tror att de vill att man väntar tills man är förbi v.12...

    Men jag har så pass stora problem... Ett tag hade jag typ 3 anfall i veckan.. Men nu är det inte så ofta.. Nån gång i månaden... Kanske 2... Men det går upp och ner.. Och det gör såååå ont.. Och grav kan ju göra det värre.. Och i sista trimestern får man inte ta mina smärtstillande...

    Jag ska iaf ringa till övre gastro på fredag när de har öppettider och tala om att jag är gravid och prata om det.. Vad som händer nu??....

    Är det nån som vet nått eller har nån erfarenhet med graviditet och operation???
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    låter jobbigt. hoppas det ordnar sig fint och att du får göra operationen snart.
  4. 2
    låter jobbigt. hoppas det ordnar sig fint och att du får göra operationen snart.
  5. Medlem sedan
    Nov 2007
    #3
    Det hoppas jag med.. Och att det går smidigt och så...
  6. 3
    Det hoppas jag med.. Och att det går smidigt och så...
  7. 4:an på g
    #4
    Låter jobbigt

    När jag väntade första barnet fick jag åka in akut till sjukhuset med magsmärtor när jag var i ca 3:e månaden.
    Läkaren misstänkte efter många undersökningar att det var akut blindtarmsinfl. (hade hög feber och enorma smärtor), så jag opererades akut på natten..
    Var inte någon rolig upplevelse eftersom a-l-l-a glömde att tala om för mig hur barnet mådde efteråt :/
    Nåväl, allt gick bra, fast jag blev snittad och sydd, dock så minns jag inte något av månaden efter operationen, fick rejäla smärtstillande som jag låg helt väck på i ca 4 veckor!
    Barnet mår bra idag och tog ingen skada, så, det är lite läskigt att göra en op. med bebis i magen (tyckte jag) men de är så duktiga och vet de bara om att man är gravid och så, så tror jag de är ännu bättre!
    Läkaren jag hade blev ju lite sur när han fick veta att ingen talat om att det gått bra med bebisen, så det blev väl mest så att alla trodde någon annan sagt något och jag var ju helt borta så...
    Hoppas allt löser sig och du får slippa ha ont i alla fall!
    Kram!
  8. 4
    Låter jobbigt

    När jag väntade första barnet fick jag åka in akut till sjukhuset med magsmärtor när jag var i ca 3:e månaden.
    Läkaren misstänkte efter många undersökningar att det var akut blindtarmsinfl. (hade hög feber och enorma smärtor), så jag opererades akut på natten..
    Var inte någon rolig upplevelse eftersom a-l-l-a glömde att tala om för mig hur barnet mådde efteråt :/
    Nåväl, allt gick bra, fast jag blev snittad och sydd, dock så minns jag inte något av månaden efter operationen, fick rejäla smärtstillande som jag låg helt väck på i ca 4 veckor!
    Barnet mår bra idag och tog ingen skada, så, det är lite läskigt att göra en op. med bebis i magen (tyckte jag) men de är så duktiga och vet de bara om att man är gravid och så, så tror jag de är ännu bättre!
    Läkaren jag hade blev ju lite sur när han fick veta att ingen talat om att det gått bra med bebisen, så det blev väl mest så att alla trodde någon annan sagt något och jag var ju helt borta så...
    Hoppas allt löser sig och du får slippa ha ont i alla fall!
    Kram!
  9. Medlem sedan
    Nov 2007
    #5
    Tack för ditt svar...
    Hoppas verkligen att det går bra med...
  10. 5
    Tack för ditt svar...
    Hoppas verkligen att det går bra med...

Liknande trådar

  1. Gallstensoperation
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-06-08, 17:59
  2. luftproblem efter gallstensoperation
    By Den perfekta mamman in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-06-04, 14:12
  3. Gallstensoperation
    By Linda_T_M_ in forum _0706 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-11, 12:22
  4. Gallstensoperation
    By Jordgubben in forum _0507 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-30, 12:37
  5. efter en gallstensoperation
    By undrar in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-16, 13:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar