Jag har brutit
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Apr 2007
    #1

    Jag har brutit

    min näsa.
    Jupp, så är det.

    Låter behagligt och bra va?
    ~Allt går med lite god vilja och fantasi~

    Min bludder-låda :

    http://witchypooscorner.blogspot.com/

    Min blog på engelska :
    http://from-mycorner.blogspot.com/
  2. 1
    Jag har brutit min näsa.
    Jupp, så är det.

    Låter behagligt och bra va?
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2
    Man aaaajsomfasiken!!!! Stackars stackars dig. Hur har du lyckats med detta? Är du gipsad?
    Hoppas att det inte gör alltför ont.
    Stor kram fràn Frankrike!!
  4. 2
    Man aaaajsomfasiken!!!! Stackars stackars dig. Hur har du lyckats med detta? Är du gipsad?
    Hoppas att det inte gör alltför ont.
    Stor kram fràn Frankrike!!
  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #3
    Men aj!
  6. 3
    Men aj!
  7. Medlem sedan
    Apr 2007
    #4
    hästen blev rädd och slängde upp huvudet och min näsa var ivägen ( jag satt på henne).
    Faktiskt gjorde det inte så ont som jag trodde det skulle göra även om det såklart gjorde och gör ont.
    Blödde som fan dock.

    Gips eller skena behövdes inte för det är en ren fraktur, dvs benet är rakt av och kommer läka ihop av sig själv utan åtgärder.
  8. 4
    hästen blev rädd och slängde upp huvudet och min näsa var ivägen ( jag satt på henne).
    Faktiskt gjorde det inte så ont som jag trodde det skulle göra även om det såklart gjorde och gör ont.
    Blödde som fan dock.

    Gips eller skena behövdes inte för det är en ren fraktur, dvs benet är rakt av och kommer läka ihop av sig själv utan åtgärder.
  9. Medlem sedan
    Apr 2007
    #5
    trevligare saker har man upplevt, ja.
  10. 5
    trevligare saker har man upplevt, ja.
  11. Anna, Frankrike
    #6
    Jösses vad ont det måste ha gjort! Och blödde massor?! Hoppas näsan växer ihop rakt och snyggt.
  12. 6
    Jösses vad ont det måste ha gjort! Och blödde massor?! Hoppas näsan växer ihop rakt och snyggt.
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7
    AJ! På hästryggen? Har inte löst ditt svar till cuppen. Ska kolla där.
  14. 7
    AJ! På hästryggen? Har inte löst ditt svar till cuppen. Ska kolla där.
  15. Medlem sedan
    Apr 2007
    #8
    gjorde inte så ont faktiskt, mest att det krasade till på ett sätt som gjorde att även jag insåg att det där inte lät någe bra.
    Och ja, det blödde mycket, väldigt mycket.

    Nåja, så kan det gå.
    Läkaren trodde att näsan kommer läka ihop fint då frakturen var ren, ingen skena behövdes.
  16. 8
    gjorde inte så ont faktiskt, mest att det krasade till på ett sätt som gjorde att även jag insåg att det där inte lät någe bra.
    Och ja, det blödde mycket, väldigt mycket.

    Nåja, så kan det gå.
    Läkaren trodde att näsan kommer läka ihop fint då frakturen var ren, ingen skena behövdes.
  17. Medlem sedan
    Apr 2007
    #9
    jepp, på hästryggen, annars hade det nog inte blivit så illa, men men, sånt som kan hända när man har med unghästar att göra.
    Bara å läka ihop och slänga sig upp på ryggen igen.
    Fast jag lär nog rida innan näsan är läkt iof....
  18. 9
    jepp, på hästryggen, annars hade det nog inte blivit så illa, men men, sånt som kan hända när man har med unghästar att göra.
    Bara å läka ihop och slänga sig upp på ryggen igen.
    Fast jag lär nog rida innan näsan är läkt iof....
  19. Medlem sedan
    May 2003
    #10
    Nejmen, ush coh AJ. Hoppas den läker snabbt!
  20. 10
    Nejmen, ush coh AJ. Hoppas den läker snabbt!
  21. Medlem sedan
    Apr 2007
    #11
    ja, hoppas jag också. Vet inte hur lång tid det tar för en bruten näsa att läka iof.....
  22. 11
    ja, hoppas jag också. Vet inte hur lång tid det tar för en bruten näsa att läka iof.....
  23. Medlem sedan
    Dec 2003
    #12
    Vad är det för slags häst du har som kan slänga upp huvudet så där? Eller lutade du dig fram just då?

    Saknade hästarna så här nere i Turkiet, nu har det öppnat en "pony club" nära där vi bor, trodde inte mina ögon. Tyvärr har de inga som helst hagar till hästarna, och ingenstans att rida ut (det ligger i princip mitt i stan) så jag undrar hur lyckliga hästarna är?
    Och nu när vi har hästar här så är jag gravid :-/ men men bebben tittar ut i maj så jag får hålla mig tills dess.
  24. 12
    Vad är det för slags häst du har som kan slänga upp huvudet så där? Eller lutade du dig fram just då?

    Saknade hästarna så här nere i Turkiet, nu har det öppnat en "pony club" nära där vi bor, trodde inte mina ögon. Tyvärr har de inga som helst hagar till hästarna, och ingenstans att rida ut (det ligger i princip mitt i stan) så jag undrar hur lyckliga hästarna är?
    Och nu när vi har hästar här så är jag gravid :-/ men men bebben tittar ut i maj så jag får hålla mig tills dess.
  25. Medlem sedan
    Apr 2007
    #13
    Ett irländskt varmblod, ca 165cm i mankhöjd så jodå, hon är tillräckligt långhalsad för att kunna slänga bak huvudet så långt.
    Dessutom unghäst, bara 4 år, så hon är ju väldigt flexibel också på gott och på ont.
  26. 13
    Ett irländskt varmblod, ca 165cm i mankhöjd så jodå, hon är tillräckligt långhalsad för att kunna slänga bak huvudet så långt.
    Dessutom unghäst, bara 4 år, så hon är ju väldigt flexibel också på gott och på ont.
  27. Medlem sedan
    Apr 2005
    #14
    konstig fråga kanske men varför blir du anonym?
  28. 14
    konstig fråga kanske men varför blir du anonym?
  29. Medlem sedan
    Apr 2005
    #15
    aj som satan, stackars dig! Hur lång tid tar det för näsan att växa ihop, kan man snyta sig eller röra vid den under tiden? Ursh AJAJ!. Kram
  30. 15
    aj som satan, stackars dig! Hur lång tid tar det för näsan att växa ihop, kan man snyta sig eller röra vid den under tiden? Ursh AJAJ!. Kram
  31. Medlem sedan
    Apr 2007
    #16
    vet inte hur lång tid det tar, några veckor gissar jag på.
    Läkarn sa inget om att snyta sig men jag tror jag tänker undvika det ändå så länge näsan är svullen.
    Röra vid den är också en sak jag undviker just nu. haha
  32. 16
    vet inte hur lång tid det tar, några veckor gissar jag på.
    Läkarn sa inget om att snyta sig men jag tror jag tänker undvika det ändå så länge näsan är svullen.
    Röra vid den är också en sak jag undviker just nu. haha
  33. Medlem sedan
    Jan 2000
    #17
    Aaaj. Min syster bröt näsan på exakt samma vis.......

    (lite OT sonen red idag och red en av de allra piggaste och busigaste ponnyerna men det gick galant trots att han är nybörjare. Ridläraren berättade efteråt för oss båda att hon varit oerhört imponerad över hans lugna och mogna beteende som ryttare. jag blev SÅ stolt.)
  34. 17
    Aaaj. Min syster bröt näsan på exakt samma vis.......

    (lite OT sonen red idag och red en av de allra piggaste och busigaste ponnyerna men det gick galant trots att han är nybörjare. Ridläraren berättade efteråt för oss båda att hon varit oerhört imponerad över hans lugna och mogna beteende som ryttare. jag blev SÅ stolt.)
  35. Medlem sedan
    Apr 2007
    #18
    du ser, man är inte ensam alltså.
    Som sagt, shit happens. Man får nånstans räkna med lite blessyrer när man har med hästar att göra, särskilt yngre hästar.
    U live and u learn.

    Hur lång tid tog det för din systers näsa att läka?

    Kul att det gick bra för din son! Han har en naturlig fallenhet för det här med hästar då, låter det som. Du har all anledning att vara stolt tycker jag.
  36. 18
    du ser, man är inte ensam alltså.
    Som sagt, shit happens. Man får nånstans räkna med lite blessyrer när man har med hästar att göra, särskilt yngre hästar.
    U live and u learn.

    Hur lång tid tog det för din systers näsa att läka?

    Kul att det gick bra för din son! Han har en naturlig fallenhet för det här med hästar då, låter det som. Du har all anledning att vara stolt tycker jag.
  37. Medlem sedan
    Feb 2003
    #19
    oj. blödde du länge? Hur känns det nu? Har du mycket ont?

    Jag skadade mig o fick spricka i näesbenet en gång o det blödde länge.

    Krya på dig.
  38. 19
    oj. blödde du länge? Hur känns det nu? Har du mycket ont?

    Jag skadade mig o fick spricka i näesbenet en gång o det blödde länge.

    Krya på dig.
  39. Medlem sedan
    Apr 2007
    #20
    Inte så länge men mycket! Nu är det svullet och ömt och det känns som om jag fått näsan bruten, typ.

    Får väl se om några dagar när svullnaden lagt sig hur det ser ut, i värsta fall får jag väl genomgå plastikoperation om det skulle snedläka.
  40. 20
    Inte så länge men mycket! Nu är det svullet och ömt och det känns som om jag fått näsan bruten, typ.

    Får väl se om några dagar när svullnaden lagt sig hur det ser ut, i värsta fall får jag väl genomgå plastikoperation om det skulle snedläka.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Jag har brutit foten!!
    By *Tovan 1 in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-06-18, 23:20
  2. Brutit grönsaksveckan
    By .:Sabina:. in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-31, 21:09
  3. Brutit tån?
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-06, 04:05
  4. Nu har jag brutit
    By auroraleigh in forum Kärlek & relationer
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-04-15, 20:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar