Måndag börjas det, lite ångest
_0901 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2008
    #1

    Måndag börjas det, lite ångest

    Idag är sista vardagen hemma som föräldraledig.
    Nåja officiellt har jag jobbat sen 1 januari men har tagit komp fram till nu då min man slutar först nu till helgen, för att sen vara föräldraledig ett halvår med barnen.
    Känns lite så där måste jag erkänna, vill börja jobba igen men just nu händer det mycket i barnens utveckling som jag säkert kommer att missa, alla de "första gången som"...
    Hoppas barnen har vett nog att vänta med att ta sina första steg utan stöd då jag också är hemma haha
    Nåja, bara att vänja sig antar jag, jag kan ju inte vara med dem för jämnan heller...
    Några fler som ska börja jobba den närmsta tiden?
  2. 1
    Måndag börjas det, lite ångest Idag är sista vardagen hemma som föräldraledig.
    Nåja officiellt har jag jobbat sen 1 januari men har tagit komp fram till nu då min man slutar först nu till helgen, för att sen vara föräldraledig ett halvår med barnen.
    Känns lite så där måste jag erkänna, vill börja jobba igen men just nu händer det mycket i barnens utveckling som jag säkert kommer att missa, alla de "första gången som"...
    Hoppas barnen har vett nog att vänta med att ta sina första steg utan stöd då jag också är hemma haha
    Nåja, bara att vänja sig antar jag, jag kan ju inte vara med dem för jämnan heller...
    Några fler som ska börja jobba den närmsta tiden?
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2
    Började igår, och än så länge känns det ok. Är så lyckligt lottad att jag har en halvtidsanställning där jag styr mycket över tiden själv och övrig tid är jag egenföretagare och styr ännu mer själv. Får försöka se till att jobba när barnen inte tänker göra en massa framsteg. Lycka till på måndag!
  4. 2
    Började igår, och än så länge känns det ok. Är så lyckligt lottad att jag har en halvtidsanställning där jag styr mycket över tiden själv och övrig tid är jag egenföretagare och styr ännu mer själv. Får försöka se till att jobba när barnen inte tänker göra en massa framsteg. Lycka till på måndag!
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    Hoppas att det känns ok att jobba och att barnen väntar med framstegen tills du är på plats! Jag ska vara hemma till i augusti, har jag tänkt. Har dock hoppat in och jobbat då och då sen början av augusti, senast nyårsnatten.
  6. 3
    Hoppas att det känns ok att jobba och att barnen väntar med framstegen tills du är på plats! Jag ska vara hemma till i augusti, har jag tänkt. Har dock hoppat in och jobbat då och då sen början av augusti, senast nyårsnatten.

Liknande trådar

  1. Lite ångest
    By Anonym in forum Separation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-12, 22:25
  2. Lite ångest..
    By Jolie in forum _0806 Junibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-06-30, 22:55
  3. Lite ångest - och lite tröst
    By LinneaM in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 18:08
  4. Lite ångest
    By tårtmamman in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-01-18, 22:56
  5. Lite ångest (ot)
    By Alli-Mac in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-08-08, 18:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar