stor säng?
_0808 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2007
    #1

    stor säng?

    När ska man byta från spjälsäng till vanlig säng? Jag förstår ju att det inte finns några regler ristade i sten men si så där ungefär typ?
  2. 1
    stor säng? När ska man byta från spjälsäng till vanlig säng? Jag förstår ju att det inte finns några regler ristade i sten men si så där ungefär typ?
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    vi har bytt för nån månad sen.

    mest för att vi fick en större säng av sambons bror och för att Calle är en liten klättergubbe,så jag bytte hellre _innan_ han klättrade ur spjälsängen o ramlade liksom
  4. 2
    vi har bytt för nån månad sen.

    mest för att vi fick en större säng av sambons bror och för att Calle är en liten klättergubbe,så jag bytte hellre _innan_ han klättrade ur spjälsängen o ramlade liksom
  5. Medlem sedan
    Jul 2005
    #3
    När man känner för det, skulle jag säga. Vår äldste son var 2½ innan han flyttade till eget rum och egen stor säng. Innan dess sov han i vårt sovrum i sin spjälsäng. Det funkade bra. När vi flyttar Jacob beror på när vi får ändan ur vagnen och gör vid hans rum
  6. 3
    När man känner för det, skulle jag säga. Vår äldste son var 2½ innan han flyttade till eget rum och egen stor säng. Innan dess sov han i vårt sovrum i sin spjälsäng. Det funkade bra. När vi flyttar Jacob beror på när vi får ändan ur vagnen och gör vid hans rum
  7. Medlem sedan
    Apr 2007
    #4

    Förut sa man ju...

    ...när barnet börjar klättra över, eller visa tendens till att börja klättra över (så det inte hinner hända någon olycka) men idag verkar ju många byta mycket tidigare.

    Själv tycker jag det är superbra med spjälsäng och så länge barnen vill sova i den för då vet man var man har dem. Vi kommer inte att byta än på ett år i alla fall (såvida att hon inte börjar försöka klättra över).
  8. 4
    Förut sa man ju... ...när barnet börjar klättra över, eller visa tendens till att börja klättra över (så det inte hinner hända någon olycka) men idag verkar ju många byta mycket tidigare.

    Själv tycker jag det är superbra med spjälsäng och så länge barnen vill sova i den för då vet man var man har dem. Vi kommer inte att byta än på ett år i alla fall (såvida att hon inte börjar försöka klättra över).

Liknande trådar

  1. Stor säng
    By elwira76 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-02, 21:06
  2. Stor säng
    By Mia m Jesper o lille in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-14, 09:17
  3. Stor säng?
    By Alex m.Loke&Svante in forum _0607 Julibarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 14:08
  4. stor säng
    By mammaGåR in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-21, 09:30
  5. "Stor tjej - stor säng"
    By lia med freja in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-18, 17:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar