provera fråga
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    May 2009
    #1

    provera fråga

    Hej!

    jag håller till på försökt under 12 mån men tänkte fråga samma sak härinne.

    Jag har fått provera av min gyn för att få tillbaka min mens som helt plötsligt bara försvann. Enl min gyn skulle jag få mens 1-4 dagar efter jag avslutat min kur på 10 tabletter. idag har det gått 6 dagar och fortfarande ingen mens, har försökt ringa min gyn men han har semester och är åter på onsdag.

    Någon här som ätit provera? efter hur många dagar fick ni mens?
  2. 1
    provera fråga Hej!

    jag håller till på försökt under 12 mån men tänkte fråga samma sak härinne.

    Jag har fått provera av min gyn för att få tillbaka min mens som helt plötsligt bara försvann. Enl min gyn skulle jag få mens 1-4 dagar efter jag avslutat min kur på 10 tabletter. idag har det gått 6 dagar och fortfarande ingen mens, har försökt ringa min gyn men han har semester och är åter på onsdag.

    Någon här som ätit provera? efter hur många dagar fick ni mens?
  3. Medlem sedan
    Oct 2005
    #2
    Hoppas att någon annan kan svara, men jag tror att det kan variera rätt mycket.
    Jag fick provera utskrivet när min mens varit borta i 8 månader - men hann aldrig börja ta dem, för precis då dök den upp!
  4. 2
    Hoppas att någon annan kan svara, men jag tror att det kan variera rätt mycket.
    Jag fick provera utskrivet när min mens varit borta i 8 månader - men hann aldrig börja ta dem, för precis då dök den upp!
  5. Medlem sedan
    Sep 2007
    #3
    Hoppar in och svarar (jag hängde här under 2007/2008): Jag åt Provera för att få en regelbunden menscykel efter första barnet. Tog 10 tabletter dag 16-25 och borde också fått mens ca 3-4 dagar efter avslutad kur.

    Men första gången fick jag ingen mens - precis som du. Jag ringde gyn som sa att jag skulle göra gravtest och börja direkt med nästa omgång Provera om gravtestet var negativt, vilket det förstås var.

    Fick beskedet att jag skulle fortsätta och ta samtliga 10 "nya" tabletter och avvakta mens efter 3-4 dagar - men om mensen dök upp skulle jag sluta direkt med tabletterna . Min mens kom på 8:e dagen med nästa karta. Åt därefter ytterligae en Provera-kur (och fick mens ca 3-4 dagar efter avslutad kur) och därefter blev min menscykel regelbunden igen.

    Kram o lycka till!
  6. 3
    Hoppar in och svarar (jag hängde här under 2007/2008): Jag åt Provera för att få en regelbunden menscykel efter första barnet. Tog 10 tabletter dag 16-25 och borde också fått mens ca 3-4 dagar efter avslutad kur.

    Men första gången fick jag ingen mens - precis som du. Jag ringde gyn som sa att jag skulle göra gravtest och börja direkt med nästa omgång Provera om gravtestet var negativt, vilket det förstås var.

    Fick beskedet att jag skulle fortsätta och ta samtliga 10 "nya" tabletter och avvakta mens efter 3-4 dagar - men om mensen dök upp skulle jag sluta direkt med tabletterna . Min mens kom på 8:e dagen med nästa karta. Åt därefter ytterligae en Provera-kur (och fick mens ca 3-4 dagar efter avslutad kur) och därefter blev min menscykel regelbunden igen.

    Kram o lycka till!
  7. Medlem sedan
    May 2009
    #4
    tack för ditt svar! Jag har fortfarande inte fått någon mens men efter att ha läst ditt svar (plus några andra trådar inne på familjeliv) har jag förstått att en del får vänta längre än 1-4 dagar. Får se vad min gyn säger när han ringer mig på onsdag, hoppas att jag kan få nya tabletter.

    Hur gick det sen, blev du gravid på nytt?

    tack för lyckönskningar, de kan behövas
  8. 4
    tack för ditt svar! Jag har fortfarande inte fått någon mens men efter att ha läst ditt svar (plus några andra trådar inne på familjeliv) har jag förstått att en del får vänta längre än 1-4 dagar. Får se vad min gyn säger när han ringer mig på onsdag, hoppas att jag kan få nya tabletter.

    Hur gick det sen, blev du gravid på nytt?

    tack för lyckönskningar, de kan behövas
  9. Medlem sedan
    Sep 2007
    #5
    Ja, jag blev gravid till slut - efter 5 pergokurer (tre enkel och två dubbel) så gjorde vi IVF och lyckades Det lilla miraklet är nu 7 månader!

    Kram o lycka till!
  10. 5
    Ja, jag blev gravid till slut - efter 5 pergokurer (tre enkel och två dubbel) så gjorde vi IVF och lyckades Det lilla miraklet är nu 7 månader!

    Kram o lycka till!
  11. Medlem sedan
    May 2009
    #6
    vad härligt att det blev en bebis till slut, grattis!
  12. 6
    vad härligt att det blev en bebis till slut, grattis!

Liknande trådar

  1. Provera
    By krok in forum Medelålders 45+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-17, 08:50
  2. Provera
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-11-16, 17:53
  3. provera fråga
    By villhabarn. in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-08, 15:13
  4. Provera
    By tezzan_81 in forum Svårt att bli gravid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 20:05
  5. Provera-fråga
    By Marre *dags för Pergo igen* in forum Svårt att bli gravid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-10-30, 18:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar