Hur tidigt testar ni med gravtest?
Försöker bli med barn
  1. ny här
    #1

    Hur tidigt testar ni med gravtest?

    Jag brukar testa en vecka innan mens (hittills negativt, tyvärr). Det står att det ska funka 6 dagar innan mens. Men funderar på om det går att testa tidigare, typ 7-8 dagar innan? Nån som vet. Så segt att vänta.

    Så frustrerande det är att inte bli gravid när man verkligen vill.
  2. 1
    Hur tidigt testar ni med gravtest? Jag brukar testa en vecka innan mens (hittills negativt, tyvärr). Det står att det ska funka 6 dagar innan mens. Men funderar på om det går att testa tidigare, typ 7-8 dagar innan? Nån som vet. Så segt att vänta.

    Så frustrerande det är att inte bli gravid när man verkligen vill.
  3. Medlem sedan
    Dec 2009
    #2
    brukar nog inte testa förrän dagen innan mensen ska komma, som tidigast då chansen/risken är större att få rätt svar... har bara använt grav.tester från clearblue och där kan man testa som tidigast 4 dagar före mensen...men vad har du använt???
  4. 2
    brukar nog inte testa förrän dagen innan mensen ska komma, som tidigast då chansen/risken är större att få rätt svar... har bara använt grav.tester från clearblue och där kan man testa som tidigast 4 dagar före mensen...men vad har du använt???
  5. Anonymaja
    #3
    Hej!
    Jag har nyligen varit gravid, men fick tyvärr missfall.

    Jag hade då BIM en lördag och testade neg på tisdagen och svagt pos på onsdagen. Så neg på BIM -4 och sv pos på -3.

    Det var "vanliga" gravtest, inte mega-känsliga eller så. Stavar köpta på billigatester.se
  6. 3
    Hej!
    Jag har nyligen varit gravid, men fick tyvärr missfall.

    Jag hade då BIM en lördag och testade neg på tisdagen och svagt pos på onsdagen. Så neg på BIM -4 och sv pos på -3.

    Det var "vanliga" gravtest, inte mega-känsliga eller så. Stavar köpta på billigatester.se
  7. Medlem sedan
    Dec 2006
    #4
    RFSU-test, står att de ska fungera 6 dagar innan BIM. Men det kan ju vara svårt att veta när min mens brukar flytta på sig.

    Anonymaja: Intressant att det kan vara skillnad med bara nån dag.
  8. 4
    RFSU-test, står att de ska fungera 6 dagar innan BIM. Men det kan ju vara svårt att veta när min mens brukar flytta på sig.

    Anonymaja: Intressant att det kan vara skillnad med bara nån dag.
  9. Anonymaja
    #5
    Hej!

    Ja, på BIM -4 var det TVÄR neg, det syntes ingenting! Inte spökstreck, inte mot solen, inte mot lampan, inte i dagsljus, inte i lampljus; NADA!

    Intressant förstås om jag skulle ha gjort det på kvällen på BIM-4. Kanske det skulle ha synts då? Fast koncentrationen är ju högre på morgonen.
  10. 5
    Hej!

    Ja, på BIM -4 var det TVÄR neg, det syntes ingenting! Inte spökstreck, inte mot solen, inte mot lampan, inte i dagsljus, inte i lampljus; NADA!

    Intressant förstås om jag skulle ha gjort det på kvällen på BIM-4. Kanske det skulle ha synts då? Fast koncentrationen är ju högre på morgonen.
  11. Medlem sedan
    Aug 2009
    #6
    De flesta tester är ju 99,9% säkra om man testar samma dag man förväntar sin mens. Finns väl något test som är extra känsligt... men det bästa är väl kanske att vänta till mensen skulle ha kommit för att vara helt säker... men det är ju svårt - i know!
  12. 6
    De flesta tester är ju 99,9% säkra om man testar samma dag man förväntar sin mens. Finns väl något test som är extra känsligt... men det bästa är väl kanske att vänta till mensen skulle ha kommit för att vara helt säker... men det är ju svårt - i know!
  13. Anonym
    #7

    testmissbrukaren

    Så här var det för mig - nyss gravid efter 4 månaders försök.

    Testade med RFSU-erly detection - ska fungera 6 dagar före BIM.

    -6 bim = inget inget alls

    -4 bim svagt svagt streck (som en skugga) osäker på om det ens var nått. Kom sent, upptäckte det först efter en timme (tänkte att jag ändå inte var gravid och ljuset var dåligt). Testet ska läsas av efter 10 min så det orsakade en del huvudbry)

    -3 bim fortfarande samma svaga svaga streck. Kom sent men inom 10 min. Kollade klockan den här gången.

    -3 bim köpte clearblue digital som visade texten GRAVID!

    Tänk så olika kan det vara. Tror inte det går att testa tidigare än 6 dagar före BIM. För mig syntes det inte ens då (säker på att jag inte kan blivit gravid senare för maken reste bort dagen efter ägglossning).
  14. 7
    testmissbrukaren Så här var det för mig - nyss gravid efter 4 månaders försök.

    Testade med RFSU-erly detection - ska fungera 6 dagar före BIM.

    -6 bim = inget inget alls

    -4 bim svagt svagt streck (som en skugga) osäker på om det ens var nått. Kom sent, upptäckte det först efter en timme (tänkte att jag ändå inte var gravid och ljuset var dåligt). Testet ska läsas av efter 10 min så det orsakade en del huvudbry)

    -3 bim fortfarande samma svaga svaga streck. Kom sent men inom 10 min. Kollade klockan den här gången.

    -3 bim köpte clearblue digital som visade texten GRAVID!

    Tänk så olika kan det vara. Tror inte det går att testa tidigare än 6 dagar före BIM. För mig syntes det inte ens då (säker på att jag inte kan blivit gravid senare för maken reste bort dagen efter ägglossning).

Liknande trådar

  1. För tidigt för gravtest?
    By linda88 in forum Gravidsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-08-13, 07:39
  2. Tidigt gravtest
    By Plingis6 in forum Planera för barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 08:40
  3. tidigt gravtest
    By björnis in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-15, 17:25
  4. Tidigt gravtest
    By Isse in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 21:56
  5. hur tidigt testar ni?
    By lillafruluva in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 18:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar