Nellie 1 år!
_0901 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2007
    #1

    Nellie 1 år!

    Iofs för snart en vecka sen... Idag var vi på bvc-kontroll och Nellie väger nu drygt 9 kg och är 73,5 cm lång! Nästan exakt som storebror vid samma ålder.
    Hon står själv längre och längre perioder och har gått ett par steg mellan möbler...annars är klättring favoritsysselsättningen just nu! Tre tänder och en på gång i underkäken och två framtänder i överkäken alldeles jätte på gång! Vi håller på att gå från två till ett sömn-pass på dagen, så att mamma och pappa ska få nån slags egentid på kvällen!! Vi har begåvats med två kvällspigga barn!! De sover iofs länge på morronen och det kan va skönt...
    Hoppas läget är bra med er andra!
    Mamma till Hugo född 060716 (v 31+0) och Nellie född 090106 (v 33+6)
  2. 1
    Nellie 1 år! Iofs för snart en vecka sen... Idag var vi på bvc-kontroll och Nellie väger nu drygt 9 kg och är 73,5 cm lång! Nästan exakt som storebror vid samma ålder.
    Hon står själv längre och längre perioder och har gått ett par steg mellan möbler...annars är klättring favoritsysselsättningen just nu! Tre tänder och en på gång i underkäken och två framtänder i överkäken alldeles jätte på gång! Vi håller på att gå från två till ett sömn-pass på dagen, så att mamma och pappa ska få nån slags egentid på kvällen!! Vi har begåvats med två kvällspigga barn!! De sover iofs länge på morronen och det kan va skönt...
    Hoppas läget är bra med er andra!
  3. Medlem sedan
    Aug 2008
    #2
    Grattis i efterskott till Nellie!
    Själv har jag börjat jobba igen efter ett år hemma med barnen.
    Än så länge känns det bra, få se dhur det är då allt kommit igång ordentligt i verksamheten...
    Idag var första bvc besöket som jag inte var med på, och sprut dags så klart. men det hade gått bra.
    Hare gott!
  4. 2
    Grattis i efterskott till Nellie!
    Själv har jag börjat jobba igen efter ett år hemma med barnen.
    Än så länge känns det bra, få se dhur det är då allt kommit igång ordentligt i verksamheten...
    Idag var första bvc besöket som jag inte var med på, och sprut dags så klart. men det hade gått bra.
    Hare gott!
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    Grattis i efterskott!
  6. 3
    Grattis i efterskott!

Liknande trådar

  1. Nu är Nellie
    By miixs in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-10-28, 17:24
  2. nellie kom den 24/6
    By chagall_3 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-07-03, 11:43
  3. Nellie är här :)
    By Jenny m. My&Isabella in forum _0605 Majbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-05-13, 21:12
  4. Nellie!
    By Naturelle bf 5/4 in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 09:47
  5. Nellie är här :-D
    By Marica in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-31, 17:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar