Vad leker era barn med ?
Bokstavsbarn
  1. Anonym
    #1

    Vad leker era barn med ?

    En tanke som kommit upp.
    Skulle köpa julklappar till barnen, sambons son ville bara ha bilar och flygplan.
    Men vad skulle jag köpa till sonen ?
    Vad leker han med ? Inte bilar, han hoppar mellan lekar, bygger kojjor, ritar ibland, han gör sina egna lekar av saker hemma och inte alls så mkt leksaker.


    Har ni det så med era barn ?
    Någon som har nått bra o säga, ska ju förhoppningsvis påbörja utredning på sonen..
    Så tänkte mest om det är något som hör hans personlighet till, eller om det är något som kan vara vanligt vid ADHD. ?

    Någon lite mer erfaren om detta som vet ?
    Väldigt tacksam för svar !
  2. 1
    Vad leker era barn med ? En tanke som kommit upp.
    Skulle köpa julklappar till barnen, sambons son ville bara ha bilar och flygplan.
    Men vad skulle jag köpa till sonen ?
    Vad leker han med ? Inte bilar, han hoppar mellan lekar, bygger kojjor, ritar ibland, han gör sina egna lekar av saker hemma och inte alls så mkt leksaker.


    Har ni det så med era barn ?
    Någon som har nått bra o säga, ska ju förhoppningsvis påbörja utredning på sonen..
    Så tänkte mest om det är något som hör hans personlighet till, eller om det är något som kan vara vanligt vid ADHD. ?

    Någon lite mer erfaren om detta som vet ?
    Väldigt tacksam för svar !
  3. Medlem sedan
    May 2009
    #2
    Min bokstavspojke älskar clas ohlson och jula katalogerna och vad de nu mer heter och han har intressen som små kassaskåp och hänglås och sånt. Studera vad ditt barn är intresserat av, han lär veta vad han gillar även om det inte handlar om leksaker som finns i leksaksaffären.
  4. 2
    Min bokstavspojke älskar clas ohlson och jula katalogerna och vad de nu mer heter och han har intressen som små kassaskåp och hänglås och sånt. Studera vad ditt barn är intresserat av, han lär veta vad han gillar även om det inte handlar om leksaker som finns i leksaksaffären.
  5. Anonym
    #3
    Min bokstavspojke älskar clas ohlson och jula katalogerna och vad de nu mer heter och han har intressen som små kassaskåp och hänglås och sånt. Studera vad ditt barn är intresserat av, han lär veta vad han gillar även om det inte handlar om leksaker som finns i leksaksaffären.
    Okej,
    Tycker det är så svårt. De fick endel pengar i julklapp o han ville köpa en sån där pärlmaskin, man trycker ut pärlor, sprutar vatten o torkar. Efter mkt om o men gick ja med på det. Det satt han med i nästan två timmar!

    Han kan pussla, spela spel, o leka.
    Men han gör det i någon/några minuter sedan sitter han uppe i sin säng och fiskar eller så.
    Hur gammal är din kille ?
  6. 3
    Min bokstavspojke älskar clas ohlson och jula katalogerna och vad de nu mer heter och han har intressen som små kassaskåp och hänglås och sånt. Studera vad ditt barn är intresserat av, han lär veta vad han gillar även om det inte handlar om leksaker som finns i leksaksaffären.
    Okej,
    Tycker det är så svårt. De fick endel pengar i julklapp o han ville köpa en sån där pärlmaskin, man trycker ut pärlor, sprutar vatten o torkar. Efter mkt om o men gick ja med på det. Det satt han med i nästan två timmar!

    Han kan pussla, spela spel, o leka.
    Men han gör det i någon/några minuter sedan sitter han uppe i sin säng och fiskar eller så.
    Hur gammal är din kille ?
  7. Anonym
    #4
    Frågade honom nu, fick två svar.
    Busfabriken och få va inne i det där lekrummet på IKEA
  8. 4
    Frågade honom nu, fick två svar.
    Busfabriken och få va inne i det där lekrummet på IKEA
  9. Medlem sedan
    May 2009
    #5
    Du har rätt, det är bäst att fråga dem Sonen hos oss är 13.
  10. 5
    Du har rätt, det är bäst att fråga dem Sonen hos oss är 13.
  11. Medlem sedan
    May 2009
    #6
    Vad är busfabriken?
  12. 6
    Vad är busfabriken?
  13. Anonym
    #7
    Som ett stort lekland, rutchkanor, studsmattor, cyklar, o stoora långa klätterställningar, m.m
    Dom springer verkligen av sej där inne

    http://www.busfabriken.se/start.aspx?id=436
  14. 7
    Som ett stort lekland, rutchkanor, studsmattor, cyklar, o stoora långa klätterställningar, m.m
    Dom springer verkligen av sej där inne

    http://www.busfabriken.se/start.aspx?id=436
  15. Anonym
    #8
    okej, min är bara 4,5 o när jag frågade till jul vad han önskade sej så peka han på allt.
    Utan o ens veta vad det var för något.
  16. 8
    okej, min är bara 4,5 o när jag frågade till jul vad han önskade sej så peka han på allt.
    Utan o ens veta vad det var för något.
  17. Medlem sedan
    May 2009
    #9
    Det låter som två bra ställen för springglada pojkar
  18. 9
    Det låter som två bra ställen för springglada pojkar
  19. Medlem sedan
    May 2009
    #10
    Fyraåringar kan knappt ens skilja mellan vad som är leksak och vad som är förpackning. Min son har aldrig varit intresserad av leksaker och inte lekt fantasilekar, redan på dagis trivdes han bäst med att få hjälpa till med något.
  20. 10
    Fyraåringar kan knappt ens skilja mellan vad som är leksak och vad som är förpackning. Min son har aldrig varit intresserad av leksaker och inte lekt fantasilekar, redan på dagis trivdes han bäst med att få hjälpa till med något.
  21. Anonym
    #11
    För sambons son så gäller bara bilar och flygplan.
    Han kan leka med det hela dagarna, o man vet precis vad man ska köpa när han fyller

    Min lilla hittar på egna låtar, dansar o sjunger.
    Och som du sa, vill gärna hjälpa till.

    Kanske jag som tänker för mkt på det, men när vi skulle köpa julklappar så slog mej tanken:
    Vet inte ens vad min son önskar sej, vad han verkligen vill ha. Var faktiskt jobbigt.
  22. 11
    För sambons son så gäller bara bilar och flygplan.
    Han kan leka med det hela dagarna, o man vet precis vad man ska köpa när han fyller

    Min lilla hittar på egna låtar, dansar o sjunger.
    Och som du sa, vill gärna hjälpa till.

    Kanske jag som tänker för mkt på det, men när vi skulle köpa julklappar så slog mej tanken:
    Vet inte ens vad min son önskar sej, vad han verkligen vill ha. Var faktiskt jobbigt.
  23. Medlem sedan
    May 2009
    #12
    Njae, jag vet sällan vad någon av mina fyra barn vill ha och ibland vet de inte de själva heller. De ändrar sig dessutom stup i kvarten, det är läääänge sen jag köpte presenter till dem utan att fråga innan.
  24. 12
    Njae, jag vet sällan vad någon av mina fyra barn vill ha och ibland vet de inte de själva heller. De ändrar sig dessutom stup i kvarten, det är läääänge sen jag köpte presenter till dem utan att fråga innan.
  25. Mamma till lille t
    #13
    (min son väntar på utredning, han har kraftiga symtom hemma, men klarar dagis bra så de drar ut på det hela, vill vänta till förskolestarten)

    Han har alltid varit lite efter i utvecklingen, och är det fortvarade. Han gillar bebisleksaker, nu börjar han förstå att han är "för gammal" men då hittade han på, "jag leker att jag är en bebis som leker med bebisleksaker" så då var det ju okej att leka med dem.

    Han gillar saker som låter, så han har mycket musikinstrument, både leksaker och riktiga.

    Lego fungerar ganska bra och eftersom han har två legoälskade föräldrar, så har han alla sorters lego. Länge var favoritleken att bygga upp något stort, gärna ändå till taket och sen slå ner det.

    Jag uppmuntar honom att spela både Wii och bordspel.
  26. 13
    (min son väntar på utredning, han har kraftiga symtom hemma, men klarar dagis bra så de drar ut på det hela, vill vänta till förskolestarten)

    Han har alltid varit lite efter i utvecklingen, och är det fortvarade. Han gillar bebisleksaker, nu börjar han förstå att han är "för gammal" men då hittade han på, "jag leker att jag är en bebis som leker med bebisleksaker" så då var det ju okej att leka med dem.

    Han gillar saker som låter, så han har mycket musikinstrument, både leksaker och riktiga.

    Lego fungerar ganska bra och eftersom han har två legoälskade föräldrar, så har han alla sorters lego. Länge var favoritleken att bygga upp något stort, gärna ändå till taket och sen slå ner det.

    Jag uppmuntar honom att spela både Wii och bordspel.
  27. Anonym
    #14
    (min son väntar på utredning, han har kraftiga symtom hemma, men klarar dagis bra så de drar ut på det hela, vill vänta till förskolestarten)

    Han har alltid varit lite efter i utvecklingen, och är det fortvarade. Han gillar bebisleksaker, nu börjar han förstå att han är "för gammal" men då hittade han på, "jag leker att jag är en bebis som leker med bebisleksaker" så då var det ju okej att leka med dem.

    Han gillar saker som låter, så han har mycket musikinstrument, både leksaker och riktiga.

    Lego fungerar ganska bra och eftersom han har två legoälskade föräldrar, så har han alla sorters lego. Länge var favoritleken att bygga upp något stort, gärna ändå till taket och sen slå ner det.

    Jag uppmuntar honom att spela både Wii och bordspel.

    Okej, låter nästan lite som här. Det fungerar bra på förskolan, så just det har saktat ner utredning.

    Okej. Jo musikinstrument har vi lite här hemma med, men det är inte ofta det används

    Just nu står han o hoppar med sin bytta med småpengar i och pratar med sin gosedjurshund

    Ha, det var ju smart av honom o komma på att han ville leka bebis !
  28. 14
    (min son väntar på utredning, han har kraftiga symtom hemma, men klarar dagis bra så de drar ut på det hela, vill vänta till förskolestarten)

    Han har alltid varit lite efter i utvecklingen, och är det fortvarade. Han gillar bebisleksaker, nu börjar han förstå att han är "för gammal" men då hittade han på, "jag leker att jag är en bebis som leker med bebisleksaker" så då var det ju okej att leka med dem.

    Han gillar saker som låter, så han har mycket musikinstrument, både leksaker och riktiga.

    Lego fungerar ganska bra och eftersom han har två legoälskade föräldrar, så har han alla sorters lego. Länge var favoritleken att bygga upp något stort, gärna ändå till taket och sen slå ner det.

    Jag uppmuntar honom att spela både Wii och bordspel.

    Okej, låter nästan lite som här. Det fungerar bra på förskolan, så just det har saktat ner utredning.

    Okej. Jo musikinstrument har vi lite här hemma med, men det är inte ofta det används

    Just nu står han o hoppar med sin bytta med småpengar i och pratar med sin gosedjurshund

    Ha, det var ju smart av honom o komma på att han ville leka bebis !
  29. Medlem sedan
    Feb 2008
    #15
    Otroligt imponerad av hans underfundiga tanke kring att leka bebis som leker. Woow!

    Jag har en elvaåring som leker med dockor och jag ser inget problem med det, så länge hon är nöjd så. Hon balanserar det med att helst titta på L.A Ink på teve... Det är ju inte precis bebisigt...
  30. 15
    Otroligt imponerad av hans underfundiga tanke kring att leka bebis som leker. Woow!

    Jag har en elvaåring som leker med dockor och jag ser inget problem med det, så länge hon är nöjd så. Hon balanserar det med att helst titta på L.A Ink på teve... Det är ju inte precis bebisigt...

Liknande trådar

  1. Hur ofta leker era barn med andra barn?
    By alca in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 22:41
  2. Vad leker era barn med
    By Anja22 in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-20, 22:17
  3. Vad leker era barn
    By Tora. in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-03-24, 16:32
  4. Är era barn ute och leker
    By Mathilda1 in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-11, 15:51
  5. Vad leker era barn med?
    By Eleonor m Cesar 040107 & Bianca 050504 in forum _0401 Januaribarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2005-10-31, 10:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar