Nämen vad ska ni äta
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Nämen vad ska ni äta

    till lunch, hörrni? Det står still i huvet, ska jag behöva steka pannkakor idag IGEN? ÅÅåh vad trist, det borde finnas en mättablett som innehöll allt sånt man behöver få i sig och som gjorde en mätt. En bugafylletablett.

    Berätta, säg till mig. Vad planerar ni att äta? Va?
  2. 1
    Nämen vad ska ni äta till lunch, hörrni? Det står still i huvet, ska jag behöva steka pannkakor idag IGEN? ÅÅåh vad trist, det borde finnas en mättablett som innehöll allt sånt man behöver få i sig och som gjorde en mätt. En bugafylletablett.

    Berätta, säg till mig. Vad planerar ni att äta? Va?
  3. Medlem sedan
    Nov 2009
    #2
    Jag ska äta nån konstig gratängaktig sak som jag gjorde igår. Köttfärs i botten, sen ovanpå en blandning av ägg, cremefraiche och riven ost, och så kryddor. Och så sallad till.
  4. 2
    Jag ska äta nån konstig gratängaktig sak som jag gjorde igår. Köttfärs i botten, sen ovanpå en blandning av ägg, cremefraiche och riven ost, och så kryddor. Och så sallad till.
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3
    Idag blir det rester från igår. köttfärsås o någonting. Det va ju ingen som va hungrig igår, så blev över en massa
  6. 3
    Idag blir det rester från igår. köttfärsås o någonting. Det va ju ingen som va hungrig igår, så blev över en massa
  7. Medlem sedan
    Dec 2007
    #4
    Strimlad stekt kassler, wokgrönsaker och basmatiris ihopblandat med sweet chili sauce på. Mums!
  8. 4
    Strimlad stekt kassler, wokgrönsaker och basmatiris ihopblandat med sweet chili sauce på. Mums!
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5
    Jag sitter hemma idag igen och är helt ledig och orkar inte ta mig för någonting. Ägg är alltid ett bra alternativ då. Igår gjorde jag en äggröreomelett med tomater och ost. Det var rätt gott. Kanske gör det idag också. Men måste ju ändå laga middag ikväll till sonen. Då blir det nog fisk, tror jag.
  10. 5
    Jag sitter hemma idag igen och är helt ledig och orkar inte ta mig för någonting. Ägg är alltid ett bra alternativ då. Igår gjorde jag en äggröreomelett med tomater och ost. Det var rätt gott. Kanske gör det idag också. Men måste ju ändå laga middag ikväll till sonen. Då blir det nog fisk, tror jag.
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Grillade grönsaker och vegoburgare.
  12. 6
    Grillade grönsaker och vegoburgare.
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7
    Mm, det lät gott. Heter det något speciellt?
  14. 7
    Mm, det lät gott. Heter det något speciellt?
  15. Medlem sedan
    Jun 2002
    #8
    Ärligt talat så vet jag inte.. Men just nu käkar jag 2 knäckemackor med korv på Inte jättekul, men var tvungen att ha lite mellanmål nu..
  16. 8
    Ärligt talat så vet jag inte.. Men just nu käkar jag 2 knäckemackor med korv på Inte jättekul, men var tvungen att ha lite mellanmål nu..
  17. Medlem sedan
    Nov 2009
    #9
    Ja, det heter nog nåt sånt som "MaryTs kompis Majsans gratäng som blev misslyckad i MaryTs version" ;D
  18. 9
    Ja, det heter nog nåt sånt som "MaryTs kompis Majsans gratäng som blev misslyckad i MaryTs version" ;D
  19. Medlem sedan
    Aug 1999
    #10
    Bugafylletablett..hhahaha... det hade varit nåt när fantasin tryter

    Här blir det gårdagens rester.... himmalagade bruna bönor och stekt falukorv.
  20. 10
    Bugafylletablett..hhahaha... det hade varit nåt när fantasin tryter

    Här blir det gårdagens rester.... himmalagade bruna bönor och stekt falukorv.
  21. Medlem sedan
    Dec 2005
    #11
    Okej. Jag är sjukt förtjust i gratänger. Det får det nog bli ikväll istället, någon form av.
  22. 11
    Okej. Jag är sjukt förtjust i gratänger. Det får det nog bli ikväll istället, någon form av.
  23. Medlem sedan
    Aug 1999
    #12
    en rollifjong eller tjofräs alltså. Nåt man inte har namn på eller som kommer från "rensa-skafferi-och-kyl-middag"
  24. 12
    en rollifjong eller tjofräs alltså. Nåt man inte har namn på eller som kommer från "rensa-skafferi-och-kyl-middag"
  25. Medlem sedan
    Nov 2009
    #13
    Alltså, den SMAKAR finfint. Men den är asful. Inte alls så fluffig som Majsans!
    Men jo, gratänger är en höjdare!
  26. 13
    Alltså, den SMAKAR finfint. Men den är asful. Inte alls så fluffig som Majsans!
    Men jo, gratänger är en höjdare!
  27. Medlem sedan
    Nov 2009
    #14
    Ja, det här är nog typ "MaryTs rollifjong". Ja, så heter den bestämt!
  28. 14
    Ja, det här är nog typ "MaryTs rollifjong". Ja, så heter den bestämt!
  29. Medlem sedan
    Jul 2000
    #15

    Stekt fläsk. :) *imt*

    ''
  30. 15
    Stekt fläsk. :) *imt* ''
  31. Medlem sedan
    Aug 1999
    #16
    Kanon då har vi döpt den. Ingen ris/potatis eller så till? Eller missade jag det i inlägget?
  32. 16
    Kanon då har vi döpt den. Ingen ris/potatis eller så till? Eller missade jag det i inlägget?
  33. Medlem sedan
    Aug 1999
    #17
    bara rakt upp och ner?
  34. 17
    bara rakt upp och ner?
  35. Medlem sedan
    Dec 2005
    #18
    Mmm... det har ju faktiskt jag i frysen. Det får det bli med potatismos till kvällen. Tack för tipset! Hur länge steker man fläsk förresten - har inte gjort det på megalänge.
  36. 18
    Mmm... det har ju faktiskt jag i frysen. Det får det bli med potatismos till kvällen. Tack för tipset! Hur länge steker man fläsk förresten - har inte gjort det på megalänge.
  37. Medlem sedan
    Aug 1999
    #19
    tills det är knaprigt och gott
    På somrarna köper vi köper vi lättrimmat fläsk i ganska stora skivor, marinerar och grillar - så jäkla gott!
  38. 19
    tills det är knaprigt och gott
    På somrarna köper vi köper vi lättrimmat fläsk i ganska stora skivor, marinerar och grillar - så jäkla gott!
  39. Medlem sedan
    Nov 2009
    #20
    Njä, jag äter den bara med sallad till. Men man FÅR ha nåt till om man vill! *tillåter*
  40. 20
    Njä, jag äter den bara med sallad till. Men man FÅR ha nåt till om man vill! *tillåter*
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Nämen, var är ni?
    By --Ia-- in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-20, 08:49
  2. Nämen!!!
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 22:01
  3. NÄMEN!
    By MamaMia in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 12:24
  4. Nämen?
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 21:55
  5. Nämen oj...vad nu?
    By AniLov in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 13:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar