Bästa resan med småbarn?
Efterlysningar
  1. Medlem sedan
    Apr 2005
    #1

    Bästa resan med småbarn?

    Hej!
    Vi ska resa till solen en vecka i april/maj men vet inte var. Vi har tre små barn som är 0, 3 och 6 år gamla. Har alltid semestrat i Sverige med barnen men vill nu passa på att uppleva värmen tillsamman med dem. Har ni några tips på vart man ska åka. Inte för lång flygresa och bekvämt boende är enda kriterierna. Är mycket tacksam för tips!
    Hälsningar Johanna
    Johanna
  2. 1
    Bästa resan med småbarn? Hej!
    Vi ska resa till solen en vecka i april/maj men vet inte var. Vi har tre små barn som är 0, 3 och 6 år gamla. Har alltid semestrat i Sverige med barnen men vill nu passa på att uppleva värmen tillsamman med dem. Har ni några tips på vart man ska åka. Inte för lång flygresa och bekvämt boende är enda kriterierna. Är mycket tacksam för tips!
    Hälsningar Johanna
  3. Medlem sedan
    Apr 1999
    #2
    Jag var år -00(?ca) till Kreta, Platanias med mina barn, då 4 och 6 år.
    Ena dagen fick vi rekommendationen att fara till en strand i närheten, Agii Apostoli, som låg närmare Chania än vad Platanias gjorde.

    Den orten var helt ljuvlig! Det var lungt och stranden var härlig och långgrund! Av sanden gick det att "baka". Vi hade en sypermysig dag där och jag har alltid längtat tillbaka! Vet att Apollo har resor dit.

    Rekommenderar detta varmt!

    Nu vet jag inte om man får skriva ut ett resebolags namn såhär, men jag lovar att jag (tyvärr) inte äger bolaget och får inget för detta! De andra stora resebolagen har säkert de oxå resor dit!
  4. 2
    Jag var år -00(?ca) till Kreta, Platanias med mina barn, då 4 och 6 år.
    Ena dagen fick vi rekommendationen att fara till en strand i närheten, Agii Apostoli, som låg närmare Chania än vad Platanias gjorde.

    Den orten var helt ljuvlig! Det var lungt och stranden var härlig och långgrund! Av sanden gick det att "baka". Vi hade en sypermysig dag där och jag har alltid längtat tillbaka! Vet att Apollo har resor dit.

    Rekommenderar detta varmt!

    Nu vet jag inte om man får skriva ut ett resebolags namn såhär, men jag lovar att jag (tyvärr) inte äger bolaget och får inget för detta! De andra stora resebolagen har säkert de oxå resor dit!
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Gå in på Frtid och fest så finns ett resesnack, där kan du säkert få fler tips.

    Personligen skulle jag inte åka med en liten bebis, men det finns ju många som gör, så helt fel kan det ju inte vara!

    När mina barn var 3 och 5 åkte vi till Cypern med Fritidsresor och bodde på ett BlueVillage-hotell. Att åka med charter och bo på något av arrangörens utvalda anläggningar brukar garantera att man har ett bra boende.

    I april kan nog medelhavsområdet vara lite på gränsen till svalt, men då finns ju Kanarieöarna och Egypten på rimligt avstånd. Vi var på Cypern i maj och hade perfekt väder.
  6. 3
    Gå in på Frtid och fest så finns ett resesnack, där kan du säkert få fler tips.

    Personligen skulle jag inte åka med en liten bebis, men det finns ju många som gör, så helt fel kan det ju inte vara!

    När mina barn var 3 och 5 åkte vi till Cypern med Fritidsresor och bodde på ett BlueVillage-hotell. Att åka med charter och bo på något av arrangörens utvalda anläggningar brukar garantera att man har ett bra boende.

    I april kan nog medelhavsområdet vara lite på gränsen till svalt, men då finns ju Kanarieöarna och Egypten på rimligt avstånd. Vi var på Cypern i maj och hade perfekt väder.
  7. Medlem sedan
    Mar 2010
    #4
    Jag skulle nog satsa på Turkiet, ca 4 timmars flygresa, vilket är ganska lagom när man reser med små barn. Billigt att leva där också.
  8. 4
    Jag skulle nog satsa på Turkiet, ca 4 timmars flygresa, vilket är ganska lagom när man reser med små barn. Billigt att leva där också.

Liknande trådar

  1. bästa resan med familjen slutet av maj
    By Mathilda1 in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 20:17
  2. Bästa spa-resan?
    By corall in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 09:18
  3. Bästa tipsen att få grönsaker i småbarn?
    By majsan28 in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-07-02, 13:15
  4. bästa semester resan?
    By melindaG in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-01-20, 18:24
  5. bästa tipsen för resan?
    By pallella in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-29, 17:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar