Grymt ont blygdben *gnällvarning*
_1002 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Grymt ont blygdben *gnällvarning*

    Jag avskyr verkligen att gnälla, men jag måste gnälla och fråga lite till er andra här inne.

    Mitt blygdben "bränner" och gör så grymt ont :-( Jag förstår ju att det handlar om foglossning, men är det meningen att det ska kännas som en brännande känsla? Varje steg gör ont...

    Jag är verkligen inne i en period där det mesta gör ont, ljumskarna värker, ryggen/svanken gör ont om jag står upp för länge, kramp i låren om jag står eller går för länge (kombo med ryggen)... Ja gnäll-listan kan bli lång...

    Jag är i 36+1 idag så det är ju förhoppningsvis inte så långt kvar till leverans, men det är ändå jobbigt att ha ont...

    Nog gnällt... har ni några bra tips så släng in det här :-)

    Kram på er
    ~Grynisen, mamma till Whilliam 010430, Felizia 021118 och Edwin 100302~

  2. 1
    Grymt ont blygdben *gnällvarning* Jag avskyr verkligen att gnälla, men jag måste gnälla och fråga lite till er andra här inne.

    Mitt blygdben "bränner" och gör så grymt ont :-( Jag förstår ju att det handlar om foglossning, men är det meningen att det ska kännas som en brännande känsla? Varje steg gör ont...

    Jag är verkligen inne i en period där det mesta gör ont, ljumskarna värker, ryggen/svanken gör ont om jag står upp för länge, kramp i låren om jag står eller går för länge (kombo med ryggen)... Ja gnäll-listan kan bli lång...

    Jag är i 36+1 idag så det är ju förhoppningsvis inte så långt kvar till leverans, men det är ändå jobbigt att ha ont...

    Nog gnällt... har ni några bra tips så släng in det här :-)

    Kram på er
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Ungefär samma här. Håromdagen kändes det som om hela min tyngd bars upp av bara blygdbenet. Inte helt kul. *blä*

    Allt stränar, drar, gör ont eller protesterar nu. Men som sagt, det är kort kvar nu och sen kommer kroppen tillbaka med nya tag! *längtar*

    37 +-0 här idag.
  4. 2
    Ungefär samma här. Håromdagen kändes det som om hela min tyngd bars upp av bara blygdbenet. Inte helt kul. *blä*

    Allt stränar, drar, gör ont eller protesterar nu. Men som sagt, det är kort kvar nu och sen kommer kroppen tillbaka med nya tag! *längtar*

    37 +-0 här idag.
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Usch det är inget roligt, jag känner av blygdbenet också rätt bra, jag tror min lilla står upp på det hahaha eftersom hon är i säte, men på dig är det nog för att hon har sjunkit ner så pass att hon ligger och trycket med huvudet.
    Men det enda jag kan tipsa dig om att är ta ett varmt bad, det gör jag en hel del nu och har även en vetekudde på nätterna och kvällarna där det är som värst ryggen och höfterna...
  6. 3
    Usch det är inget roligt, jag känner av blygdbenet också rätt bra, jag tror min lilla står upp på det hahaha eftersom hon är i säte, men på dig är det nog för att hon har sjunkit ner så pass att hon ligger och trycket med huvudet.
    Men det enda jag kan tipsa dig om att är ta ett varmt bad, det gör jag en hel del nu och har även en vetekudde på nätterna och kvällarna där det är som värst ryggen och höfterna...
  7. Medlem sedan
    Jul 2009
    #4
    Har också riktigt j*kla ont där och lider med dig! Nästan så jag tycker ryggont är lättare att hantera.

    Jag kan tipsa om att INTE
    * gå på aerobics. Gjorde nämligen det i går, och det gick bra då, men aj aj aj från och med i natt. Kom knappt ur sängen imorse och skulle nog ha behövt kryckor i dag. Strålar ändå ned i ljumsken och vänstra låret. Verkar bara bli värre under dagen. Blir en lugn helg vare sig jag vill eller ej.
    * ta lång promenad, aj.

    Hjälp
    * vila
    * bad
    * foglossningsbälte
    * tänka på hållningen
    * ta små korta steg
    * mammamassage/blivande mamma kur, skönt =)

    Men botemedlet är väl helt enkelt att föda barn -nedräkning =)

    Kram
  8. 4
    Har också riktigt j*kla ont där och lider med dig! Nästan så jag tycker ryggont är lättare att hantera.

    Jag kan tipsa om att INTE
    * gå på aerobics. Gjorde nämligen det i går, och det gick bra då, men aj aj aj från och med i natt. Kom knappt ur sängen imorse och skulle nog ha behövt kryckor i dag. Strålar ändå ned i ljumsken och vänstra låret. Verkar bara bli värre under dagen. Blir en lugn helg vare sig jag vill eller ej.
    * ta lång promenad, aj.

    Hjälp
    * vila
    * bad
    * foglossningsbälte
    * tänka på hållningen
    * ta små korta steg
    * mammamassage/blivande mamma kur, skönt =)

    Men botemedlet är väl helt enkelt att föda barn -nedräkning =)

    Kram
  9. Medlem sedan
    Aug 2009
    #5
    Du är inte ensam. Samma här.
    Jag hade väldigt ont igår men nu är det helt plötsligt bättre idag och jag vet inte vad det beror på.
    Jag är i vecka 38 (37+2) så det är väl bara att gilla läget nu fram till ankomst
  10. 5
    Du är inte ensam. Samma här.
    Jag hade väldigt ont igår men nu är det helt plötsligt bättre idag och jag vet inte vad det beror på.
    Jag är i vecka 38 (37+2) så det är väl bara att gilla läget nu fram till ankomst
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6
    Ja det märks att vi sitter i samma båt iaf :-)

    Tack för tips och råd!!! Snart sitter vi alla och gosar bebis, jäklar vad mysigt!!!!

    Kram på er
  12. 6
    Ja det märks att vi sitter i samma båt iaf :-)

    Tack för tips och råd!!! Snart sitter vi alla och gosar bebis, jäklar vad mysigt!!!!

    Kram på er
  13. Medlem sedan
    Dec 1998
    #7
    Jag också! Nåt så grymt. Jag ska inte säga att varje steg bränner mig åt det hållet o i och ur bil är INTE kul!!

    Jag går snart in i v 35.
  14. 7
    Jag också! Nåt så grymt. Jag ska inte säga att varje steg bränner mig åt det hållet o i och ur bil är INTE kul!!

    Jag går snart in i v 35.
  15. Medlem sedan
    Nov 2000
    #8

    Japp det "ska" göra så ont

    Det är egentligen bara att gilla läget och försöka härda ut så länge det går.

    Sluta att röra på dig mer än nödvändigt, gördel som håller upp magen och akupunktur underlättar.
    Mia med Emma -01, Theo -03 & Saga -10

    Bloggar lite lätt på http://miasalskadebarn.blogspot.com/
  16. 8
    Japp det "ska" göra så ont Det är egentligen bara att gilla läget och försöka härda ut så länge det går.

    Sluta att röra på dig mer än nödvändigt, gördel som håller upp magen och akupunktur underlättar.
  17. Medlem sedan
    Sep 2009
    #9
    Jag stämmer helt in i gnället och snart promenerar jag inget längre trots att det är "bra" att motionera för då blir förlossningen lättare, har jag hört, men jag orkar inte med att det gör så ont.

    Min mamma berättade idag att hon gick över tiden TRE VECKOR med sitt första barn...uäääh!
  18. 9
    Jag stämmer helt in i gnället och snart promenerar jag inget längre trots att det är "bra" att motionera för då blir förlossningen lättare, har jag hört, men jag orkar inte med att det gör så ont.

    Min mamma berättade idag att hon gick över tiden TRE VECKOR med sitt första barn...uäääh!

Liknande trådar

  1. Ont i blygdben!
    By Miahen in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-11, 10:28
  2. Det var en gång ett blygdben..
    By maria9977 in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-12-16, 09:44
  3. stickningar livmoder/blygdben
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 08:02
  4. tryck mot blygdben
    By girli in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-21, 23:44
  5. Mitt blygdben brinner...
    By espinoza m 4 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-22, 22:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar