Magsjukan är här!
_0903 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2001
    #1

    Magsjukan är här!

    Jaha ja...
    Har just tillbringat senaste timman med att tvätta skölja duscha sanera pojke, pyjamas, täcke, lakan, madrass, örngott, två kuddar, gosedjur osv. Kräk kräk kräk överallt. Tvättmaskinen kör för fullt, det som inte fick plats står i sopsäckar ute i snön. Magsjuka in da haus... 5-åringen mår pyton.. Måtte bara lilla Milla klara sig lindrigt lilla skruttan... Väger man knappa 9 kilo har man ju liksom inte så mycket att ta av...Och hoppas vi andra klarar oss också för all del!

    Nu sitter jag här med kräkhink redo bredvid utslagen pojke i soffan. Undrar om det blir nån sömn i natt tro... Får sitta och surfa några timmar. Jag som just lagt mig så skönt i min säng när allt började *gäsp*. Milla ratade sin välling ikväll för första gången nånsin. Vände bort huvudet och ville INTE ha. Så hon står nog på tur...

    Hoppla - nu spydde han igen men jag lyckades fånga allt i burken. Sitter här och luktar handsprit nu! Over and out för en stund!
  2. 1
    Magsjukan är här! Jaha ja...
    Har just tillbringat senaste timman med att tvätta skölja duscha sanera pojke, pyjamas, täcke, lakan, madrass, örngott, två kuddar, gosedjur osv. Kräk kräk kräk överallt. Tvättmaskinen kör för fullt, det som inte fick plats står i sopsäckar ute i snön. Magsjuka in da haus... 5-åringen mår pyton.. Måtte bara lilla Milla klara sig lindrigt lilla skruttan... Väger man knappa 9 kilo har man ju liksom inte så mycket att ta av...Och hoppas vi andra klarar oss också för all del!

    Nu sitter jag här med kräkhink redo bredvid utslagen pojke i soffan. Undrar om det blir nån sömn i natt tro... Får sitta och surfa några timmar. Jag som just lagt mig så skönt i min säng när allt började *gäsp*. Milla ratade sin välling ikväll för första gången nånsin. Vände bort huvudet och ville INTE ha. Så hon står nog på tur...

    Hoppla - nu spydde han igen men jag lyckades fånga allt i burken. Sitter här och luktar handsprit nu! Over and out för en stund!
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    Oh no! Hoppas det går över snabbt, det verkar ju rätt intensivt och brukar det inte ha snabbt förlopp då?

    Vätskeersättning blandad med äppeljuice till Milla kanske funkar? För återhämtning om hon blir dålig.
  4. 2
    Oh no! Hoppas det går över snabbt, det verkar ju rätt intensivt och brukar det inte ha snabbt förlopp då?

    Vätskeersättning blandad med äppeljuice till Milla kanske funkar? För återhämtning om hon blir dålig.
  5. Medlem sedan
    Jul 2006
    #3
    Ja det är jättebra! Brukar jag också ge! Vätskeersättningen smakar godare då.
  6. 3
    Ja det är jättebra! Brukar jag också ge! Vätskeersättningen smakar godare då.
  7. Medlem sedan
    Jul 2006
    #4
    Nä, inte ni också! Hos oss åkte barnens pappa på magsjuka i veckan, men vi andra klarade oss. Hoppas på samma tur för övriga familjemedlemmars del hos er.
  8. 4
    Nä, inte ni också! Hos oss åkte barnens pappa på magsjuka i veckan, men vi andra klarade oss. Hoppas på samma tur för övriga familjemedlemmars del hos er.
  9. Medlem sedan
    Jul 2001
    #5
    Tack! Än så länge bara en av fem som insjuknat men vi får se vad som händer de närmaste dygnen... Sjuklingen mår bättre och har ätit en macka och druckit tranbärsjuice. Men ujuj så bleka och hängiga de blir!
  10. 5
    Tack! Än så länge bara en av fem som insjuknat men vi får se vad som händer de närmaste dygnen... Sjuklingen mår bättre och har ätit en macka och druckit tranbärsjuice. Men ujuj så bleka och hängiga de blir!
  11. Medlem sedan
    Jul 2001
    #6
    Nej, det är verkligen ingen höjdare. Men jag är glad att vi inte har några viktiga saker inplanerat de närmaste dagarna. Skönt att ni andra slapp bli sjuka!!!
  12. 6
    Nej, det är verkligen ingen höjdare. Men jag är glad att vi inte har några viktiga saker inplanerat de närmaste dagarna. Skönt att ni andra slapp bli sjuka!!!
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7
    Stackare

    hörde av skolsköterskan där jag jobbar att vinterkräket drar fram just nu

    krya på er
  14. 7
    Stackare

    hörde av skolsköterskan där jag jobbar att vinterkräket drar fram just nu

    krya på er
  15. Medlem sedan
    Sep 2008
    #8
    Stackare, skönt att han mår bättre och hoppas att ni andra slipper.
  16. 8
    Stackare, skönt att han mår bättre och hoppas att ni andra slipper.

Liknande trådar

  1. Magsjukan
    By DGKarper in forum _1006 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-03, 10:17
  2. Magsjukan
    By skanetjej in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 13:44
  3. Magsjukan i v.35?
    By någon? in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 09:13
  4. Magsjukan??
    By funderar in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 16:14
  5. Magsjukan som går nu
    By Pia in forum Barnsjukdomar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-06, 20:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar