Dokumentär
_0811 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    Dokumentär

    Har precis gråtit ögonen ur mig, såg en dokumentär på TV där de följde för tidigt födda barn och deras familjer. Så små de är och så avancerade grejer de gör för att rädda de små.

    Ändå är det så svårt att fatta, alla klarar sig inte. Jag vet att det händer, men ändå blir det så mycket mer verkligt när man ser på bilder.

    Mina tankar går även till de två små i den här gruppen som inte finns längre och deras familjer.

    Samtidigt njuter jag av mina små vildbattingar varje dag som går. Elin har precis lärt sig att pussas, en sådan liten grej som är så fantastisk.
  2. 1
    Dokumentär Har precis gråtit ögonen ur mig, såg en dokumentär på TV där de följde för tidigt födda barn och deras familjer. Så små de är och så avancerade grejer de gör för att rädda de små.

    Ändå är det så svårt att fatta, alla klarar sig inte. Jag vet att det händer, men ändå blir det så mycket mer verkligt när man ser på bilder.

    Mina tankar går även till de två små i den här gruppen som inte finns längre och deras familjer.

    Samtidigt njuter jag av mina små vildbattingar varje dag som går. Elin har precis lärt sig att pussas, en sådan liten grej som är så fantastisk.
  3. Medlem sedan
    Oct 2000
    #2
    Jag har letat fram den och ska kolla sen vid tillfälle. Nu blir det film med tjejerna medan in lille prins sover...
  4. 2
    Jag har letat fram den och ska kolla sen vid tillfälle. Nu blir det film med tjejerna medan in lille prins sover...
  5. Medlem sedan
    Feb 2004
    #3
    Vi låg på Neo när den spelades in! Det är vår läkare (som båda mina prematurer har haft) som är "berättaren" i filmen. Jag tyckte det var en bra film som visar hur det är att ligga på neo med ett litet barn, men just för att den visar hur det är så är den VÄLDIGT jobbig att se.

    Min 08:a klarade sig väldigt bra för sin ålder, hennes enda komplikation var att båda lungorna gick itu samtidigt (för att hon var så J**la envis och vägrade låta dem undersöka henne-hon skrek itu dem!) Det är en vanlig komplikation och de läker snabbt.

    Linnea föddes i v. 29+3 och vägde 1274g, storebror föddes i v 27+5 och vägde 1040g.
  6. 3
    Vi låg på Neo när den spelades in! Det är vår läkare (som båda mina prematurer har haft) som är "berättaren" i filmen. Jag tyckte det var en bra film som visar hur det är att ligga på neo med ett litet barn, men just för att den visar hur det är så är den VÄLDIGT jobbig att se.

    Min 08:a klarade sig väldigt bra för sin ålder, hennes enda komplikation var att båda lungorna gick itu samtidigt (för att hon var så J**la envis och vägrade låta dem undersöka henne-hon skrek itu dem!) Det är en vanlig komplikation och de läker snabbt.

    Linnea föddes i v. 29+3 och vägde 1274g, storebror föddes i v 27+5 och vägde 1040g.
  7. Medlem sedan
    Oct 2000
    #4
    Ja jag såg den igår... många tårar kan jag säga, min man undrade varför jag satt och grät.. =) Jag som får 4-kilos barn har lite svårt att förstå hur små de verkligen är... Jag tycker ju mina är små. Beundransvärda barn som orkar kämpa för sin överlevnad...
  8. 4
    Ja jag såg den igår... många tårar kan jag säga, min man undrade varför jag satt och grät.. =) Jag som får 4-kilos barn har lite svårt att förstå hur små de verkligen är... Jag tycker ju mina är små. Beundransvärda barn som orkar kämpa för sin överlevnad...

Liknande trådar

  1. Dokumentär
    By -svea- in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-11-24, 16:30
  2. Dokumentär
    By -svea- in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-13, 22:30
  3. Dokumentär pâ TV
    By -svea- in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 20:54
  4. Tv Dokumentär!
    By annali_ in forum Föräldraskap
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 09:14
  5. Dokumentär på TV4
    By Alli-Mac in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-01, 06:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar