sömn å åter sömn
_0909 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2009
    #1

    sömn å åter sömn

    tror att min lilla maja bestämt sig för att det är bäst för henne att somna vid ca 23-23-30 då sover hon hela natten till ca6 men nu när jag försökt söva henne tidigare så hon somnar mellan 21-23 då vaknar hon redan 00.30 för att sedan vara jättesvårsövd. hon verkar vara jättehungrig då, tar minst 2timmar att få henne att somna igen. Så nu ger jag upp hon får börja soin nattamning vid 22... mår så dåkigt av att gå upp mitt i natten. Hon är matvrak för tillfället på kvällen. tur att man har mycket mjölk men det känns ändå intesom hon får i sig så mycket hon vill ha.

    sovit i ca 4 timmar i natt känner mig som ett vrak, ska ta lite gröt nu, sen ut å gå med mammagruppen för att sedan ge maja lite potatis.

    hur sover era små??
  2. 1
    sömn å åter sömn tror att min lilla maja bestämt sig för att det är bäst för henne att somna vid ca 23-23-30 då sover hon hela natten till ca6 men nu när jag försökt söva henne tidigare så hon somnar mellan 21-23 då vaknar hon redan 00.30 för att sedan vara jättesvårsövd. hon verkar vara jättehungrig då, tar minst 2timmar att få henne att somna igen. Så nu ger jag upp hon får börja soin nattamning vid 22... mår så dåkigt av att gå upp mitt i natten. Hon är matvrak för tillfället på kvällen. tur att man har mycket mjölk men det känns ändå intesom hon får i sig så mycket hon vill ha.

    sovit i ca 4 timmar i natt känner mig som ett vrak, ska ta lite gröt nu, sen ut å gå med mammagruppen för att sedan ge maja lite potatis.

    hur sover era små??
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2
    Samma här... Även om vi försöker övertala Felix om att natten börjar vid 8 så är det lönlöst - hans nattsömn börjar inte förrän efter midnatt. Innan dess kan han visserligen somnar men han vaknar varje gång han kommer upp i drömsömn, dvs en gång i timmen typ. Eftersom det är liv och rörelse i vår lilla lägenhet med alla syskon är det svårt att "göra natt" vid åtta. Vi bryr oss inte så mycket om detta, det ordnar sig nog med tiden...
  4. 2
    Samma här... Även om vi försöker övertala Felix om att natten börjar vid 8 så är det lönlöst - hans nattsömn börjar inte förrän efter midnatt. Innan dess kan han visserligen somnar men han vaknar varje gång han kommer upp i drömsömn, dvs en gång i timmen typ. Eftersom det är liv och rörelse i vår lilla lägenhet med alla syskon är det svårt att "göra natt" vid åtta. Vi bryr oss inte så mycket om detta, det ordnar sig nog med tiden...
  5. Medlem sedan
    Aug 2009
    #3
    jo nu har jag gett upp det går inte att styra dem. har ju världens gladaste bebbe som charmar alla. kan ju inte få som jag vill alltid :-) bättre att följa deras rytm
  6. 3
    jo nu har jag gett upp det går inte att styra dem. har ju världens gladaste bebbe som charmar alla. kan ju inte få som jag vill alltid :-) bättre att följa deras rytm

Liknande trådar

  1. Beklagan om sömn (åter en gång)
    By EccaS in forum _1005 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-13, 21:52
  2. sömn och åter sömn
    By katper in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-23, 12:38
  3. sömn sömn och åter sömn..
    By Mia&Elin in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 10:43
  4. Sömn, sömn... *långt* även på ank. 11/2004
    By Katti med Petter & Victor in forum Bebissnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-10-25, 20:37
  5. Sömn, sömn och åter igen sömn *långt*
    By Katti med Petter & Victor in forum _0411 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-17, 19:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar