Inte konstigt att Carl hör dåligt...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Inte konstigt att Carl hör dåligt...

    han HÖR ju dåligt... Maken var just inne med sonen på hörselkontroll och det visade sig att han har kraftigt nedsatta värden på höger öra. Däremot toppenvärden på vänster öra. Det ska kollas upp några gånger och sedan kan det bli tal om hörapparat om det håller i sig. Någon som har erfarenhet av detta? I våra familjer har vi bara erfarenhet av dålig syn sedan tidigare...
    Toda mi esperanza, eres tú, eres tú.
    Como lluvia fresca en mis manos
    como fuerte brisa, eres tú, eres tú.
    Así, así, eres tú.
  2. 1
    Inte konstigt att Carl hör dåligt... han HÖR ju dåligt... Maken var just inne med sonen på hörselkontroll och det visade sig att han har kraftigt nedsatta värden på höger öra. Däremot toppenvärden på vänster öra. Det ska kollas upp några gånger och sedan kan det bli tal om hörapparat om det håller i sig. Någon som har erfarenhet av detta? I våra familjer har vi bara erfarenhet av dålig syn sedan tidigare...
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Ingen erfarenhet av det. Vet dock att bakgrundljud kan bli jättejobbiga om man har nedsatt hörsel eller hörapparat.
  4. 2
    Ingen erfarenhet av det. Vet dock att bakgrundljud kan bli jättejobbiga om man har nedsatt hörsel eller hörapparat.
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3

    Tja...

    min kusin är gravt hörselskadad sen födseln (på båda öronen). Hon har hörapparater ("höron" när hon var liten) ibland, men tecknar oftast och går i specialklass. Annars är hon som vilken 18-åring som helst!

    Är det bara ena örat som är nedsatt så kan han ju leva helt normalt även om det underlättar för honom om man pratar från rätt sida osv.

    Tror det kommer gå fint!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  6. 3
    Tja... min kusin är gravt hörselskadad sen födseln (på båda öronen). Hon har hörapparater ("höron" när hon var liten) ibland, men tecknar oftast och går i specialklass. Annars är hon som vilken 18-åring som helst!

    Är det bara ena örat som är nedsatt så kan han ju leva helt normalt även om det underlättar för honom om man pratar från rätt sida osv.

    Tror det kommer gå fint!
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4
    svärfar fick hörapparater till bägge öron nu i jul och han tycker det är lite jobbigt att nu höra t om när hundarna tuggar på tuggben under bordet när han sitter där ovana att höra även viskningar så han blir lätt trött i början..jo det kan "skava" lite också i början.
    men det man märker direkt är hur mjuk och lågt han pratar nu och att han hör ALLT även på avstånd utan att man måste höja rösten och säga flera gånger
  8. 4
    svärfar fick hörapparater till bägge öron nu i jul och han tycker det är lite jobbigt att nu höra t om när hundarna tuggar på tuggben under bordet när han sitter där ovana att höra även viskningar så han blir lätt trött i början..jo det kan "skava" lite också i början.
    men det man märker direkt är hur mjuk och lågt han pratar nu och att han hör ALLT även på avstånd utan att man måste höja rösten och säga flera gånger
  9. Medlem sedan
    Nov 2006
    #5
    Oj! Jag vet bara marginella saker om hörsel, men jag vet nån annan som vet, och det är Valerina. Messa henne!
  10. 5
    Oj! Jag vet bara marginella saker om hörsel, men jag vet nån annan som vet, och det är Valerina. Messa henne!
  11. Medlem sedan
    Mar 2006
    #6
    Sambon har precis likadant och han har inte behövt hörapp hittills iaf. Det han får göra är tex sätta sig på rätt sida om mig för att höra vad jag säger om vi är iväg nånstans (särskilt om det är mkt bakgrundsljud) och sover han på sitt bra öra så hör han inte när barnen vaknar (smidigt ). Han fick inte göra lumpen på grund av det men annars har han inte hindrats nämnvärt av det.
  12. 6
    Sambon har precis likadant och han har inte behövt hörapp hittills iaf. Det han får göra är tex sätta sig på rätt sida om mig för att höra vad jag säger om vi är iväg nånstans (särskilt om det är mkt bakgrundsljud) och sover han på sitt bra öra så hör han inte när barnen vaknar (smidigt ). Han fick inte göra lumpen på grund av det men annars har han inte hindrats nämnvärt av det.
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Vi tycker ju främst att det är skönt att få lite förklaring till att han verkar mer än lovligt disträ ibland... Han berättade tydligen för audionomen förut att ibland när han ligger på det "bra örat" så hör han väldigt dåligt om vi ropar på honom - och vi som bara trott att han "inte lyssnar"
  14. 7
    Vi tycker ju främst att det är skönt att få lite förklaring till att han verkar mer än lovligt disträ ibland... Han berättade tydligen för audionomen förut att ibland när han ligger på det "bra örat" så hör han väldigt dåligt om vi ropar på honom - och vi som bara trott att han "inte lyssnar"
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Det låter ju som bara plus
  16. 8
    Det låter ju som bara plus
  17. Medlem sedan
    Feb 2000
    #9
    Min man hör knappt något alls på vänster öra och dålig på höger öra. För ett par år sedan fick/skaffade han hörapp. på höger öra.

    Wow! Vilken skillnad för hela familjen! På hörselcentralen kopplar de ihop hörapp. med en dator när de träffas (ett antal gånger när den är ny) och gör inställning så att allt stämmer.

    Min man bara ångrar att han inte ordnade detta tidigare.
  18. 9
    Min man hör knappt något alls på vänster öra och dålig på höger öra. För ett par år sedan fick/skaffade han hörapp. på höger öra.

    Wow! Vilken skillnad för hela familjen! På hörselcentralen kopplar de ihop hörapp. med en dator när de träffas (ett antal gånger när den är ny) och gör inställning så att allt stämmer.

    Min man bara ångrar att han inte ordnade detta tidigare.

Liknande trådar

  1. Carl Bildt INTE förhörd om folkrättsbrot
    By Sportbil in forum Politik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-21, 19:41
  2. Inte konstigt att Carl hör dåligt...
    By - Lillan - in forum _0307 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-04, 17:39
  3. Hur konstigt är inte det här..
    By Marmelad in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-22, 13:11
  4. Inte Carl, men väl brorsonen...
    By - Lillan - in forum _0307 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-23, 01:52
  5. Tur att inte Carl är en tjej!
    By - Lillan - in forum _0307 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-28, 13:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar