styrketräning el fettförbränning?
Träning
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    styrketräning el fettförbränning?

    Jag har stora lårmuskler(jag går överallt) och ganska stark rygg men allting annat är helt otränat. Jag skulle behöva gå ner från 63,5 till 59 kg.
    Hur ska jag lägga upp min träning? Jag kan träna 2 dagar i veckan, utöver detta fortsätter jag mina promenader så jag vill gärna inte öka muskelmassa på låren mer(redan väldigt ojämn i kroppen). Största problemområden är rumpan, gäddhäng och magen. Som det ser ut nu har jag kört 5 min uppvärmning på cykel, 45 minuter dubbelsidig styrketräning och avslutat med 10 min trappmaskin. Kan jag fokusera på mina problemområden under en period eller är det viktigt att köra mötande muskler varje pass? Hur ska jag öka fettförbränningen utan att behöva öka lårmusklerna mer? Tips någon?
  2. 1
    styrketräning el fettförbränning? Jag har stora lårmuskler(jag går överallt) och ganska stark rygg men allting annat är helt otränat. Jag skulle behöva gå ner från 63,5 till 59 kg.
    Hur ska jag lägga upp min träning? Jag kan träna 2 dagar i veckan, utöver detta fortsätter jag mina promenader så jag vill gärna inte öka muskelmassa på låren mer(redan väldigt ojämn i kroppen). Största problemområden är rumpan, gäddhäng och magen. Som det ser ut nu har jag kört 5 min uppvärmning på cykel, 45 minuter dubbelsidig styrketräning och avslutat med 10 min trappmaskin. Kan jag fokusera på mina problemområden under en period eller är det viktigt att köra mötande muskler varje pass? Hur ska jag öka fettförbränningen utan att behöva öka lårmusklerna mer? Tips någon?
  3. Medlem sedan
    Dec 1998
    #2
    Om du går mycket skulle jag fokusera träningen på allmän styrketräning, dvs helkroppsprogram för de stora muskelgrupperna för att strama till kroppen.

    Gäddhänget och magen antar jag är extrakilona så dem får du fokusera på med bra kost så du går ner i vikt.

    Vill du öka på förbränningen skulle jag komplettera styrkan genom att inte bara promenera utan växla mellan att gå och jogga.
  4. 2
    Om du går mycket skulle jag fokusera träningen på allmän styrketräning, dvs helkroppsprogram för de stora muskelgrupperna för att strama till kroppen.

    Gäddhänget och magen antar jag är extrakilona så dem får du fokusera på med bra kost så du går ner i vikt.

    Vill du öka på förbränningen skulle jag komplettera styrkan genom att inte bara promenera utan växla mellan att gå och jogga.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Jag har redan dragit igång projekt hälsosallad 1 gång per dag och 0 gräddsåser som bas för viktminskningen.
    Vad tror du om de stora muskelgrupperna, ska man alltid köra motpartsträning, typ mage/rygg, rumpa, baksida ben/framsida ben eller kan jag fokusera på rumpa, baksida lår och mage t.ex?
  6. 3
    Jag har redan dragit igång projekt hälsosallad 1 gång per dag och 0 gräddsåser som bas för viktminskningen.
    Vad tror du om de stora muskelgrupperna, ska man alltid köra motpartsträning, typ mage/rygg, rumpa, baksida ben/framsida ben eller kan jag fokusera på rumpa, baksida lår och mage t.ex?
  7. Medlem sedan
    Dec 1998
    #4
    Kör man helkropp ska man köra helkropp. Det är inte bra att bara träna en "sidan" så att säga. Dvs låren ska man träna både baksida och framsida och man ska träna både mage och rygg.
  8. 4
    Kör man helkropp ska man köra helkropp. Det är inte bra att bara träna en "sidan" så att säga. Dvs låren ska man träna både baksida och framsida och man ska träna både mage och rygg.
  9. Medlem sedan
    Dec 2001
    #5

    Hmmm...

    Är det där verkligen din blogg? Det verkar inte som att tjejen som bloggar har barn... Ni verkar inte ha helt samma ursprung heller, om jag får säga så...
    Flicka -00, Pojke -02, Bäbis -06

    Sarah29 - nu 32
  10. 5
    Hmmm... Är det där verkligen din blogg? Det verkar inte som att tjejen som bloggar har barn... Ni verkar inte ha helt samma ursprung heller, om jag får säga så...

Liknande trådar

  1. Bäst fettförbränning?
    By Mitzen in forum Träning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 09:40
  2. Funderar på fettförbränning
    By kanijo in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 14:17
  3. Pulshöjning = fettförbränning?
    By camilla_73 in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-15, 15:25
  4. Puls---fettförbränning?!
    By Nu ska jag igång!!!!! in forum Träning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-08, 17:24
  5. crosstrainer fettförbränning...
    By Karin med 2killar in forum Träning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 10:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar