Fundering
_0309 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Fundering

    Sonen fick bakugan-figurer i julklapp, jag och barnens pappa har sagt att Hugo inte får byta dessa. Vilket han såklart ändå har gjort. (Hade jag räknat med något annat...).

    I höstas hade han några kort som han och kompisarna bytte "hej vilt"... FUnderar på hur ni andra gör. Är det okej att barnen byter bakugan-figurer eller annat med varandra. Korten tycker jag är okej. Men själva figurerna tycker jag han kan behålla.

    Får bara höra från Hugo att "alla andra får".... Och har man bytt så kan/får man inte byta tillbaka.. (Klassiska kommentaren att alla andra får...)

    Det är ju ingen stor sak egentligen, men funderar ändå på hur ni andra gör eller har gjort med äldre barn. Själv bytte jag ju bokmärken i skolan... Men leksaker kan jag inte minnas att jag bytte...

    Hoppas allt är bra med er annars, själv jobbar jag sista dagen på fredag (om dottern är frisk vill säga) sedan är det bara att vänta... och hoppas att bebis kommer före bf, som är 13 februari. Är lite trött på att vara gravid just nu. Och ju närmare det kommer så inser jag att jag inte kommer undan förlossningen och att det kommer göra så förbannat ont.... Ska bli mysigt med en liten trea i alla fall..

    Kram på er
  2. 1
    Fundering Sonen fick bakugan-figurer i julklapp, jag och barnens pappa har sagt att Hugo inte får byta dessa. Vilket han såklart ändå har gjort. (Hade jag räknat med något annat...).

    I höstas hade han några kort som han och kompisarna bytte "hej vilt"... FUnderar på hur ni andra gör. Är det okej att barnen byter bakugan-figurer eller annat med varandra. Korten tycker jag är okej. Men själva figurerna tycker jag han kan behålla.

    Får bara höra från Hugo att "alla andra får".... Och har man bytt så kan/får man inte byta tillbaka.. (Klassiska kommentaren att alla andra får...)

    Det är ju ingen stor sak egentligen, men funderar ändå på hur ni andra gör eller har gjort med äldre barn. Själv bytte jag ju bokmärken i skolan... Men leksaker kan jag inte minnas att jag bytte...

    Hoppas allt är bra med er annars, själv jobbar jag sista dagen på fredag (om dottern är frisk vill säga) sedan är det bara att vänta... och hoppas att bebis kommer före bf, som är 13 februari. Är lite trött på att vara gravid just nu. Och ju närmare det kommer så inser jag att jag inte kommer undan förlossningen och att det kommer göra så förbannat ont.... Ska bli mysigt med en liten trea i alla fall..

    Kram på er
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    I skolan?

    Våra får inte ens ha med grejor till skolan, just för att komma undan det där. R har inte alls kommit till bakugan-nivå, det har däremot J som går i 2:an. Men nej, han byter inte gubbar, däremot har han fått några kort. Tror inte han bytt, utan fått. Det är nog lokala sedvänjor det där. Och alla-andra-får-knepet lär vi ta ur dem som små - ring några kompisars föräldrar och prata med dem så får du höra. Jag funderar på att starta facebook-grupp för oss klassföräldrar. Det är skitviktigt att hålla koll på internettandet och vilka sajter de får och inte får vara på + att nätverk med föräldrarna är bästa sättet att veta vad glina gör - och då kan man utnyttja det till att hålla koll även på andra delar av deras tillvaro.

    Innerligt lycka till med förlossningen och du uppdaterar oss väl??
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  4. 2
    I skolan? Våra får inte ens ha med grejor till skolan, just för att komma undan det där. R har inte alls kommit till bakugan-nivå, det har däremot J som går i 2:an. Men nej, han byter inte gubbar, däremot har han fått några kort. Tror inte han bytt, utan fått. Det är nog lokala sedvänjor det där. Och alla-andra-får-knepet lär vi ta ur dem som små - ring några kompisars föräldrar och prata med dem så får du höra. Jag funderar på att starta facebook-grupp för oss klassföräldrar. Det är skitviktigt att hålla koll på internettandet och vilka sajter de får och inte får vara på + att nätverk med föräldrarna är bästa sättet att veta vad glina gör - och då kan man utnyttja det till att hålla koll även på andra delar av deras tillvaro.

    Innerligt lycka till med förlossningen och du uppdaterar oss väl??
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Tack så mycket och jag lovar att uppdatera när det väl är dags... eller om inte annat när liten väl är här.

    Vad skönt att de inte får ha med sig några saker till skolan, det vore så mycket lättare... Fast å andra sidan har jag inte "orkat" ta den diskussionen med Hugo om att han inte får ta med sig saker till skolan. Kan till stor del bero på att jag till viss del har dåligt samvete över separationen och flytten och att han hade det ganska jobbigt i höstas med både skolstart och att vi separerade i samma veva. Så det här med att ha saker med sig det har jag bara låtit vara. Kanske "dumt" i det långa loppet, men kändes inte rätt att behöva ta det när det blev så mycket annat runtomkring för hans del. Eller hur jag nu ska förklara det.... Hoppas du förstår vad jag menar. Till en början var det mest gosedjur som skulle med, och det kändes som att det på något sätt var en trygghet för Hugo att ta med de, och då tyckte jag ju att han skulle få det.

    Det där med facebook-grupp lät intressant, kanske ska föreslå det på nästa föräldramöte.

    Hugo fick också några kort i höstas, sedan tog han med sig sina egna och delade ut....

    Tänk om "alla-andra-får"-knepet vore så lätt att ta ur de, tror nog det lär hänga med i många år oavsett vad vi gör...
  6. 3
    Tack så mycket och jag lovar att uppdatera när det väl är dags... eller om inte annat när liten väl är här.

    Vad skönt att de inte får ha med sig några saker till skolan, det vore så mycket lättare... Fast å andra sidan har jag inte "orkat" ta den diskussionen med Hugo om att han inte får ta med sig saker till skolan. Kan till stor del bero på att jag till viss del har dåligt samvete över separationen och flytten och att han hade det ganska jobbigt i höstas med både skolstart och att vi separerade i samma veva. Så det här med att ha saker med sig det har jag bara låtit vara. Kanske "dumt" i det långa loppet, men kändes inte rätt att behöva ta det när det blev så mycket annat runtomkring för hans del. Eller hur jag nu ska förklara det.... Hoppas du förstår vad jag menar. Till en början var det mest gosedjur som skulle med, och det kändes som att det på något sätt var en trygghet för Hugo att ta med de, och då tyckte jag ju att han skulle få det.

    Det där med facebook-grupp lät intressant, kanske ska föreslå det på nästa föräldramöte.

    Hugo fick också några kort i höstas, sedan tog han med sig sina egna och delade ut....

    Tänk om "alla-andra-får"-knepet vore så lätt att ta ur de, tror nog det lär hänga med i många år oavsett vad vi gör...
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Det är inte vi,

    det är skolan som kommit med påbudet om grejor, det är skitskönt.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  8. 4
    Det är inte vi, det är skolan som kommit med påbudet om grejor, det är skitskönt.
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    Jag hade önskat det var lika här. De har leksaksdag vissa fredagar, då barnen får ta med sig och visa i samlingen, men inget om att de inte får ha med sig saker alla andra dagarna...
  10. 5
    Jag hade önskat det var lika här. De har leksaksdag vissa fredagar, då barnen får ta med sig och visa i samlingen, men inget om att de inte får ha med sig saker alla andra dagarna...

Liknande trådar

  1. Fundering...
    By Vill ha bebis in forum Planera för barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 15:20
  2. Fundering..
    By HannaNi in forum Pappasnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-02, 14:36
  3. fundering
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-14, 10:54
  4. fundering
    By hmmm in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 13:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar