Magen efter förlossning (lite pinsamt)
_1001 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2009
    #1

    Magen efter förlossning (lite pinsamt)

    Har någon av er som nyss fått barn upptäckt att matsmältningen inte är sig riktigt lik? Känns lite motigt att prata om, men jag har varit lös i magen sedan vi kom hem från BB och undrar vad det kan bero på. Det stör väl inte så mycket egentligen, kan göra lite ont ibland men inte farligt alls. Men nu har det gått två och en halv vecka, ska det inte återgå till det normala snart? Jag har tagit bort de flesta mjölkprodukter ur kosten för att se om det hjälper mot bebisens magknip, men det borde väl inte påverka min mage så mycket?
  2. 1
    Magen efter förlossning (lite pinsamt) Har någon av er som nyss fått barn upptäckt att matsmältningen inte är sig riktigt lik? Känns lite motigt att prata om, men jag har varit lös i magen sedan vi kom hem från BB och undrar vad det kan bero på. Det stör väl inte så mycket egentligen, kan göra lite ont ibland men inte farligt alls. Men nu har det gått två och en halv vecka, ska det inte återgå till det normala snart? Jag har tagit bort de flesta mjölkprodukter ur kosten för att se om det hjälper mot bebisens magknip, men det borde väl inte påverka min mage så mycket?
  3. Medlem sedan
    Feb 2009
    #2
    Hur kan något vara pinsamt i denna gruppen..har vi inte delat det mesta med varann om våra kroppar

    Jag tror att dina tarmar bara e olag efter att blivit "lössläppta" igen..
    Men som du säger så borde dom skärpa till sig snart..men eftersom du har ändrat om kosten väldigt o har en massa hormoner som vimsar runt i kroppen på dig så e de kanske inte konstigt att det dröjer lite extra..

    Har det inte gått över om någon vecka tycker ja du ska ringa o rådfråga en läkare..
  4. 2
    Hur kan något vara pinsamt i denna gruppen..har vi inte delat det mesta med varann om våra kroppar

    Jag tror att dina tarmar bara e olag efter att blivit "lössläppta" igen..
    Men som du säger så borde dom skärpa till sig snart..men eftersom du har ändrat om kosten väldigt o har en massa hormoner som vimsar runt i kroppen på dig så e de kanske inte konstigt att det dröjer lite extra..

    Har det inte gått över om någon vecka tycker ja du ska ringa o rådfråga en läkare..
  5. Medlem sedan
    Aug 2009
    #3
    Tack för ditt svar! Det kan säkert stämma att det bara är ännu en omställning efter graviditeten, eller efter koständringar.
  6. 3
    Tack för ditt svar! Det kan säkert stämma att det bara är ännu en omställning efter graviditeten, eller efter koständringar.
  7. Medlem sedan
    Jul 2009
    #4
    Jag tycker inte heller det är pinsamt.

    För mig blev magen tvärtom. Stenhård. Första gången jag gick på toa efter förlossningen (fem dagar senare) var som en andra förlossning med skillnad att jag inte fick någon bebis utan en otrevlig hemorrojd.

    Jag har tyvärr inga tips om lösa magar då min mage alltid reagerar med att bli hård när det är något krångel :/

    Men jag tycker nog också du ska höra av dig till en läkare om det inte blir bättre.
  8. 4
    Jag tycker inte heller det är pinsamt.

    För mig blev magen tvärtom. Stenhård. Första gången jag gick på toa efter förlossningen (fem dagar senare) var som en andra förlossning med skillnad att jag inte fick någon bebis utan en otrevlig hemorrojd.

    Jag har tyvärr inga tips om lösa magar då min mage alltid reagerar med att bli hård när det är något krångel :/

    Men jag tycker nog också du ska höra av dig till en läkare om det inte blir bättre.

Liknande trådar

  1. Efter förlossning
    By Paude87 in forum Mammasnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-03, 10:02
  2. 6 efter förlossning *intimt o pinsamt*
    By ninni79 in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-03-27, 20:31
  3. Efter förlossning..?
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-23, 10:34
  4. hård i magen efter förlossning -desperat
    By nybliven mamma in forum Mammasnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-29, 22:11
  5. Hård i magen efter förlossning
    By tacksam för svar in forum Mammasnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-11-06, 07:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar