vart träffar man andra att umgås med?
Gravidsnack
  1. Anonym
    #1

    vart träffar man andra att umgås med?

    hej känns lite ensam att vara gravid/få barn eftersom jag inte har några kompisar/bekanta som har barn och ska vara hemma samtidigt. Hade förhoppningar på föräldragruppen på MVC men det visade sig vara betydligt äldre än mig och min partner och jag tror inte vi har så mycket gemensamt. finns det något annat bra sätt att träffa andra nyblivna föräldrar att umgås med under föräldraledigheten? lill*n kommer i början av mars så det närmar sig..
  2. 1
    vart träffar man andra att umgås med? hej känns lite ensam att vara gravid/få barn eftersom jag inte har några kompisar/bekanta som har barn och ska vara hemma samtidigt. Hade förhoppningar på föräldragruppen på MVC men det visade sig vara betydligt äldre än mig och min partner och jag tror inte vi har så mycket gemensamt. finns det något annat bra sätt att träffa andra nyblivna föräldrar att umgås med under föräldraledigheten? lill*n kommer i början av mars så det närmar sig..
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    gå in under relationer och träffar, där kanske du hittar någon, annars är lekplatser ett bra ställe att träffa folk på, men fanns det inte någon alla i föräldragruppen som du kunde tänka dig, åldern har ingen betydelse tycker jag, är det era första barn för er i gruppen så är det ju ett kanon tillfälle att utbyta tankar och funderingar, ge dem en chans...

    Lycka till
  4. 2
    gå in under relationer och träffar, där kanske du hittar någon, annars är lekplatser ett bra ställe att träffa folk på, men fanns det inte någon alla i föräldragruppen som du kunde tänka dig, åldern har ingen betydelse tycker jag, är det era första barn för er i gruppen så är det ju ett kanon tillfälle att utbyta tankar och funderingar, ge dem en chans...

    Lycka till
  5. Medlem sedan
    Sep 2009
    #3
    vart bor du?
    Jag bor i eskilstuna, är 26 år. Skulle oxå vilja träffa nån annan som är gravid som man kan umgås med ibland..
  6. 3
    vart bor du?
    Jag bor i eskilstuna, är 26 år. Skulle oxå vilja träffa nån annan som är gravid som man kan umgås med ibland..
  7. Medlem sedan
    Dec 2006
    #4
    Ge dom en chans. Ni har kanske mer gemensamt än vad du tror. En av mina närmaste vänner lärde jag känna i föräldrargruppen med min första för 8 år sedan. Hon är 6 år yngre än mig. Vi umgås fortfarande trots att vi numera bor flera mil från varandra.
  8. 4
    Ge dom en chans. Ni har kanske mer gemensamt än vad du tror. En av mina närmaste vänner lärde jag känna i föräldrargruppen med min första för 8 år sedan. Hon är 6 år yngre än mig. Vi umgås fortfarande trots att vi numera bor flera mil från varandra.
  9. bebis 2010 =)
    #5
    öppna förskolan kan vara ett alternativ när barnet väl är fött =) är ju inte alltid man finner varandra i FG, men strunta i åldersskillnaden o se till om ni verkar ha lika värderingar i livet, samma humor osv
  10. 5
    öppna förskolan kan vara ett alternativ när barnet väl är fött =) är ju inte alltid man finner varandra i FG, men strunta i åldersskillnaden o se till om ni verkar ha lika värderingar i livet, samma humor osv
  11. Medlem sedan
    Dec 2009
    #6
    Kolla i din ankomstgrupp här på af, kanske finns det blivande mammor som bor i samma stad som du som du kan lära känna även utanför nätet! Det är mitt hetaste tips!
  12. 6
    Kolla i din ankomstgrupp här på af, kanske finns det blivande mammor som bor i samma stad som du som du kan lära känna även utanför nätet! Det är mitt hetaste tips!
  13. Medlem sedan
    Feb 2010
    #7
    Hej =) Det finns ju olika grupper man kan gå med i. Jag har startad en för västmanland.. Eskilstuna är ju nära iaf
  14. 7
    Hej =) Det finns ju olika grupper man kan gå med i. Jag har startad en för västmanland.. Eskilstuna är ju nära iaf

Liknande trådar

  1. Hur ofta träffar ni vänner o umgås?
    By JaxiBaxi in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-01-06, 19:29
  2. söker andra mammor att umgås/prata med
    By dec-bebis in forum _0907 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-10-27, 10:07
  3. Att umgås med andra familjer
    By anonymt namn in forum Mammasnack
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 22:34
  4. Att umgås med andra familjer
    By anonymt namn in forum Pappasnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-12, 12:37
  5. Att umgås med andra.
    By Maria m Viktor in forum Downs Syndrom
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 22:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar