Lätta vardagsrecepet?
_0505 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Lätta vardagsrecepet?

    Hörrni mina underbara vänner, kan ni inte dela med er av era lätta vardagsrecept. Dvs sånt man svänger ihop en vanlig kväll i veckan och som är lätt att fixa och inte tar allt för lång tid men som är lite roligare än spagetti och köttfärssås? Haha.. Här hemma har vi helt kört fast känns det som, vi äter tacos, spagetti och köttfärssås, korvstoganoff eller kött med rotfrukter i ugn, och jag vill förnya det hela lite.. Så tell me! vad äter ni hemma i veckorna?
    Har Adrian född -02 och Moa -05 samt bf juli 2010.

    It´s nice to be important, but it´s more important to be nice!
  2. 1
    Lätta vardagsrecepet? Hörrni mina underbara vänner, kan ni inte dela med er av era lätta vardagsrecept. Dvs sånt man svänger ihop en vanlig kväll i veckan och som är lätt att fixa och inte tar allt för lång tid men som är lite roligare än spagetti och köttfärssås? Haha.. Här hemma har vi helt kört fast känns det som, vi äter tacos, spagetti och köttfärssås, korvstoganoff eller kött med rotfrukter i ugn, och jag vill förnya det hela lite.. Så tell me! vad äter ni hemma i veckorna?
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2
    Här äter vi mycket kyckling i olika former, oftast kycklingbröst med goda kryddor (varierar), lite grädde och med pasta eller ris. Barnens favorit är köttfärssås med curry, soja, vitlökspeppar och majs. Ris till det som kokar jag i buljong och blandar sedan ihop allt i stekpannan och låter det småputtra lite till.
  4. 2
    Här äter vi mycket kyckling i olika former, oftast kycklingbröst med goda kryddor (varierar), lite grädde och med pasta eller ris. Barnens favorit är köttfärssås med curry, soja, vitlökspeppar och majs. Ris till det som kokar jag i buljong och blandar sedan ihop allt i stekpannan och låter det småputtra lite till.
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3
    ett jag kommer på nu så här på rak arm är en ris och kasslergratäng.

    koka ris i lagom mängd för er, som ni brukar.
    tärna kassler, ca3-400 g
    skiva några tomater
    en burk ananas
    sås:
    vispa 3-6 dl grädde efter tycke o smak och blanda med en burk créme fraishe. krydda med lite salt(kasslern och osten gör maten salt också) curry och svartpeppar. blanda i lite riven ost.
    varva ris med kassler, tomat, ananas och currysås. gratinera i ugn på ca 200 grader tills det ser klart ut. jag tar aldig tiden men gissar på ca 30 min.
  6. 3
    ett jag kommer på nu så här på rak arm är en ris och kasslergratäng.

    koka ris i lagom mängd för er, som ni brukar.
    tärna kassler, ca3-400 g
    skiva några tomater
    en burk ananas
    sås:
    vispa 3-6 dl grädde efter tycke o smak och blanda med en burk créme fraishe. krydda med lite salt(kasslern och osten gör maten salt också) curry och svartpeppar. blanda i lite riven ost.
    varva ris med kassler, tomat, ananas och currysås. gratinera i ugn på ca 200 grader tills det ser klart ut. jag tar aldig tiden men gissar på ca 30 min.
  7. Medlem sedan
    Apr 2007
    #4
    maila mig för massa recept, vi har middagsfrid.se sedan 1,5år. 4 st recept för 4p som tar 20-30 min att laga och som lär barn att älska "konsitiga grönsaker"
    eller maila mig ppå [email protected]
  8. 4
    maila mig för massa recept, vi har middagsfrid.se sedan 1,5år. 4 st recept för 4p som tar 20-30 min att laga och som lär barn att älska "konsitiga grönsaker"
    eller maila mig ppå [email protected]

Liknande trådar

  1. Lätta ben
    By malin2 in forum Träning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-24, 22:51
  2. Lätta, lätta blödningar...
    By Villa in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-12, 23:55
  3. Lätta vardagsrecepet?
    By -Helena m AoM- in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-10, 11:41
  4. Lätta vardagsrecepet?
    By -Helena m AoM- in forum _1007 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-25, 12:26
  5. Är det lätta att få utskrivet.
    By Desperado in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 20:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar