Flick- och pojknamn.
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Flick- och pojknamn.

    En snabb titt på listorna, och jag tror att ufo-barnens namn är ganska välrepresenterade på listorna för mest populära namnen för svenska barn födda 2009. Mina tösers namn finns med, men inte nödvändigtvis med stor marginal .

    http://www.dn.se/nyheter/sverige/pop...2009-1.1032595
    http://www.dn.se/nyheter/sverige/pop...2009-1.1032598
  2. 1
    Flick- och pojknamn. En snabb titt på listorna, och jag tror att ufo-barnens namn är ganska välrepresenterade på listorna för mest populära namnen för svenska barn födda 2009. Mina tösers namn finns med, men inte nödvändigtvis med stor marginal .

    http://www.dn.se/nyheter/sverige/pop...2009-1.1032595
    http://www.dn.se/nyheter/sverige/pop...2009-1.1032598
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2

    sonen fanns inte med

    men de år han föddes låg namnettop tio vilket inte dotterns gjorde men gör nu, alla tyckte hon fick ett sådant gammalt namn bara några år senare så hette alla småttingar det.
  4. 2
    sonen fanns inte med men de år han föddes låg namnettop tio vilket inte dotterns gjorde men gör nu, alla tyckte hon fick ett sådant gammalt namn bara några år senare så hette alla småttingar det.
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3
    Jag tror att din dotter heter det min F heter i andranamn, och som är ett verkligt märkligt namn för fransmännen! Det var min mormors andranamn. Hon hette Elsa i tilltalsnamn, och jag skulle inte haft något emot en Elsa men det lyckades jag inte sälja in hos gubben. Men mormor skulle med på ett hörn !
    Däremot vet jag inte vad din son heter, men jag har en liten gissning .
  6. 3
    Jag tror att din dotter heter det min F heter i andranamn, och som är ett verkligt märkligt namn för fransmännen! Det var min mormors andranamn. Hon hette Elsa i tilltalsnamn, och jag skulle inte haft något emot en Elsa men det lyckades jag inte sälja in hos gubben. Men mormor skulle med på ett hörn !
    Däremot vet jag inte vad din son heter, men jag har en liten gissning .
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    oj vad det går mode i namnen och vad fort det ändrar sig år från år.

    Jag undrar hur det väldigt populära namnet william uttalas på svenska, med det engelska w eller med ett svenskt v?
  8. 4
    oj vad det går mode i namnen och vad fort det ändrar sig år från år.

    Jag undrar hur det väldigt populära namnet william uttalas på svenska, med det engelska w eller med ett svenskt v?
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5
    Svenskt V i de allra flesta fall. Min farfar hette William, och det uttalades Vi, som i Viktor. Har en systerson som likaså uttalar med V.
  10. 5
    Svenskt V i de allra flesta fall. Min farfar hette William, och det uttalades Vi, som i Viktor. Har en systerson som likaså uttalar med V.
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6

    Min dotter heter samma

    som en väldigt vacker blomma, vi umgås ju mest med engelsktalande och dom tycker namnet är vackert speceillt historien om varför den blomman fick sitt namn
  12. 6
    Min dotter heter samma som en väldigt vacker blomma, vi umgås ju mest med engelsktalande och dom tycker namnet är vackert speceillt historien om varför den blomman fick sitt namn
  13. Medlem sedan
    May 2001
    #7
    Tror jag missat historien om varför blomman fick det namnet, trots att jag är smålänning (det är smålands landskapsblomma), berodde det nämligen på att en av sveriges mest kända vetenskapsmän tyckte ovanligt mycket om den ?
  14. 7
    Tror jag missat historien om varför blomman fick det namnet, trots att jag är smålänning (det är smålands landskapsblomma), berodde det nämligen på att en av sveriges mest kända vetenskapsmän tyckte ovanligt mycket om den ?
  15. Medlem sedan
    Apr 2005
    #8
    Jag har bara med ett barn och han var då väldig vanlig
  16. 8
    Jag har bara med ett barn och han var då väldig vanlig
  17. Medlem sedan
    Oct 2001
    #9
    Inte varken Maximo, Leïla eller Erika hittade jag och jag skulle nog säga att jag inte är förvånad. Det närmaste jag kunde komma Leïla var Lea och kanske främst Leia, som prinsessan i Star Wars.
  18. 9
    Inte varken Maximo, Leïla eller Erika hittade jag och jag skulle nog säga att jag inte är förvånad. Det närmaste jag kunde komma Leïla var Lea och kanske främst Leia, som prinsessan i Star Wars.
  19. Medlem sedan
    Nov 2001
    #10

    Japp

    han döpte skogens vackraste blomma efter sig själv.

    min blomma har ärft namnet efter min mans farmor som var en underbar kvinna även om jag bara han träffa henne 2 gånger men hon bodde med tallskogen runt knuten och där blommade hennes blommor i överflöd så och dom är ju otroligt vackra men små.
  20. 10
    Japp han döpte skogens vackraste blomma efter sig själv.

    min blomma har ärft namnet efter min mans farmor som var en underbar kvinna även om jag bara han träffa henne 2 gånger men hon bodde med tallskogen runt knuten och där blommade hennes blommor i överflöd så och dom är ju otroligt vackra men små.
  21. Medlem sedan
    May 2001
    #11
    Lea är ju däremot jättevanligt här. Och på barnens skola finns åtminstone en Leïla. Någon Maximo och Erika finns nog inte. Erika funkar troligen inget vidare här, pga la marée noire för 10 år sedan.
  22. 11
    Lea är ju däremot jättevanligt här. Och på barnens skola finns åtminstone en Leïla. Någon Maximo och Erika finns nog inte. Erika funkar troligen inget vidare här, pga la marée noire för 10 år sedan.
  23. Medlem sedan
    Nov 2001
    #12

    hr du mig på facebok

    kan du läsa dig till vad gossen heter hans namn var väldigt populärt under 80talet kan man väll säga men det är också ett gammalt namn i grunden
  24. 12
    hr du mig på facebok kan du läsa dig till vad gossen heter hans namn var väldigt populärt under 80talet kan man väll säga men det är också ett gammalt namn i grunden
  25. Medlem sedan
    Nov 2006
    #13
    Pastan klättrar uppåt! De flesta av våra förslag på bebisens namn är också med, vi är inte så udda av oss, de som inte är med här är helt säkert med på den danska motsvarigheten.
  26. 13
    Pastan klättrar uppåt! De flesta av våra förslag på bebisens namn är också med, vi är inte så udda av oss, de som inte är med här är helt säkert med på den danska motsvarigheten.
  27. Medlem sedan
    May 2001
    #14
    Om du tar bort ett n, får du ännu ett rätt vanligt namn .
  28. 14
    Om du tar bort ett n, får du ännu ett rätt vanligt namn .
  29. Medlem sedan
    May 2001
    #15
    Såg att pastan klättrar. Var ju tvungen att kolla, eftersom jag också gärna velat ha en . Inte behöver man vara udda av sig ?
  30. 15
    Såg att pastan klättrar. Var ju tvungen att kolla, eftersom jag också gärna velat ha en . Inte behöver man vara udda av sig ?
  31. Medlem sedan
    Oct 2001
    #16
    Nej, jag vet. Jag fick knappt själv igenom namnvalet när det gällde, pga båten... Jag försökte med Leïla men då gick det inte, sedan var han nog trött när Erika föddes för han lät som han aldrig hade hört det innan när jag föreslog det på BB...

    Maximo finns det många av här. Leïla är kanske inte så vanligt men det är många som förvånas över vårt val då det är ett marockanskt namn och vi inte har arabiskt ursprung... Jag är faktiskt väldigt nöjd över att inte ha gett mina barn vanliga namn eftersom maken har ett mycket ovanligt dubbelnamn och mitt eget namn var mycket ovanligt när jag växte upp så vi ville följa den trenden kan vi säga.

    Erika hade namnsdag i går för övrigt.
  32. 16
    Nej, jag vet. Jag fick knappt själv igenom namnvalet när det gällde, pga båten... Jag försökte med Leïla men då gick det inte, sedan var han nog trött när Erika föddes för han lät som han aldrig hade hört det innan när jag föreslog det på BB...

    Maximo finns det många av här. Leïla är kanske inte så vanligt men det är många som förvånas över vårt val då det är ett marockanskt namn och vi inte har arabiskt ursprung... Jag är faktiskt väldigt nöjd över att inte ha gett mina barn vanliga namn eftersom maken har ett mycket ovanligt dubbelnamn och mitt eget namn var mycket ovanligt när jag växte upp så vi ville följa den trenden kan vi säga.

    Erika hade namnsdag i går för övrigt.
  33. Medlem sedan
    May 2001
    #17
    Jag hade alldeles fel !
  34. 17
    Jag hade alldeles fel !
  35. Medlem sedan
    Mar 2003
    #18
    Utan att titta kan jag ganska säker säga att två av mina barn är med. Storebror har varit populär i många år nu och lillasyster är nog en klättrare. Lillebror å andra sidan kommer nog aldrig med på någon lista¨över populära namn.
  36. 18
    Utan att titta kan jag ganska säker säga att två av mina barn är med. Storebror har varit populär i många år nu och lillasyster är nog en klättrare. Lillebror å andra sidan kommer nog aldrig med på någon lista¨över populära namn.
  37. Medlem sedan
    May 2001
    #19
    Faktum är att även S ibland ses om ett arabiskt namn här, eftersom vi har valt att stava det med f. F tycker fransmännen är franskt, men det tycker inte jag .
  38. 19
    Faktum är att även S ibland ses om ett arabiskt namn här, eftersom vi har valt att stava det med f. F tycker fransmännen är franskt, men det tycker inte jag .
  39. Medlem sedan
    Nov 2006
    #20
    Faktiskt tror de flesta att mitt namn är Pastans och tvärtom här, de ligger fel i generationerna. Mitt namn är väldigt populärt på småflickor här, jag tror att det ligger på 10-i-topp!
  40. 20
    Faktiskt tror de flesta att mitt namn är Pastans och tvärtom här, de ligger fel i generationerna. Mitt namn är väldigt populärt på småflickor här, jag tror att det ligger på 10-i-topp!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Lo -flick eler pojknamn?
    By Zilba in forum Ordet är fritt
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2018-11-29, 11:18
  2. Flick- eller pojknamn??
    By ?????? in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-06-02, 17:42
  3. Flick & pojknamn med C i.
    By Duniyaa in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 18:53
  4. Flick o pojknamn!
    By Ana4 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 13:01
  5. Flick- och pojknamn med L i
    By Sol in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-01-25, 21:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar