Det flyter på!!!
Vikt
  1. Medlem sedan
    Jan 2006
    #1

    Det flyter på!!!

    Fullt upp men kul ändå!!! Jag har ju börjat plugga i Umeå,sitter på bussen 4 timmar om dagen och njuter av braiga böcker som jag inte tar mig tid att läsa annars

    Enda kruxet är detta med lunchen..... Jag går mellan 10-12,9-12.eller 10-13. Bussen går hem 12.07 eller 13.17. Slutar jag tolv åker jag med 12.07 och slutar jag senare så tar jag 13.17 bussen. Har hittills tagit med en naturdiet smoothie och det funkar ju men jag vill inte gå på blandad kur Jag vill på nåt sätt hitta nån enkel lunch som funkar att ha i väska från 6 på morgonen tills jag sitter på bussen och är på väg hem. Helst nåt som inte kräver så mycket förberedelser för jag orkar inte hålla på en massa på kvällen.

    Hjälp mig,vana och ovana pendlare
    Livet stjälps inte över ända
    Det ställs på sin spets

    En dag möts vi
    men längta inte
    lev istället
    lev varje dag för mig
    då hedrar du mig
    om vi lever tillsammans
    *Lisa f/d 31 /5 2000*
  2. 1
    Det flyter på!!! Fullt upp men kul ändå!!! Jag har ju börjat plugga i Umeå,sitter på bussen 4 timmar om dagen och njuter av braiga böcker som jag inte tar mig tid att läsa annars

    Enda kruxet är detta med lunchen..... Jag går mellan 10-12,9-12.eller 10-13. Bussen går hem 12.07 eller 13.17. Slutar jag tolv åker jag med 12.07 och slutar jag senare så tar jag 13.17 bussen. Har hittills tagit med en naturdiet smoothie och det funkar ju men jag vill inte gå på blandad kur Jag vill på nåt sätt hitta nån enkel lunch som funkar att ha i väska från 6 på morgonen tills jag sitter på bussen och är på väg hem. Helst nåt som inte kräver så mycket förberedelser för jag orkar inte hålla på en massa på kvällen.

    Hjälp mig,vana och ovana pendlare
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2

    Kul att det går bra!

    Vad duktig du är,jadu pendlarmat kan vara knepigt,frågan är om inte det lättaste är någon sorts matig sallad som håller sig i väskan,tonfisk och ägg?Att äta med sked på bussen.Eller någon sorts matig smörgås,wrap eller klämma.Jag åt lunch på jobbet när jag pendlade så mat har jag inte behövt fixa men däremot mellisar i parti och minut,det blir långa dagar.....
    Kram,Bea
  4. 2
    Kul att det går bra! Vad duktig du är,jadu pendlarmat kan vara knepigt,frågan är om inte det lättaste är någon sorts matig sallad som håller sig i väskan,tonfisk och ägg?Att äta med sked på bussen.Eller någon sorts matig smörgås,wrap eller klämma.Jag åt lunch på jobbet när jag pendlade så mat har jag inte behövt fixa men däremot mellisar i parti och minut,det blir långa dagar.....
    Kram,Bea
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    Hur länge håller sig tonfisk tex,jag är skräckrädd att maten ska bli dålig
  6. 3
    Hur länge håller sig tonfisk tex,jag är skräckrädd att maten ska bli dålig
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4

    Oj jag vet inte

    Men det är ju en konserv?Vet inte?
    Kram,Bea
  8. 4
    Oj jag vet inte Men det är ju en konserv?Vet inte?
    Kram,Bea
  9. Medlem sedan
    Feb 2000
    #5
    Vad härligt att du är så positivt inställd och att det känns så bra med pendlingen! Jag pluggade med en tjej som åkte från Kåge i stort sett varje dag i 4,5 år - imponerande! Sista två åren med barn dessutom, och nu förstår jag ju skillnaden på ett helt annat sätt än jag gjorde då, som 20-årig "fri" student.

    Lunch... Svårt, men matig smörgås, pastasallad... Det finns ju relativt smidiga små kylväskor - kan du tänka dig en sådan? En rejälare, "matig" smoothie? Det blir ju liiite som ersättning, men man kan sätta i matiga saker. Ja, kanske inte köttbullar, men nästan! Jag gjorde förut på blandade frusna bär, lite kesella, linfrö, cashew, havregryn och proteinpulver. Jätte-jättegott, otroligt mättande och rätt smidigt att ha med.

    Hur du än gör - lycka till!
  10. 5
    Vad härligt att du är så positivt inställd och att det känns så bra med pendlingen! Jag pluggade med en tjej som åkte från Kåge i stort sett varje dag i 4,5 år - imponerande! Sista två åren med barn dessutom, och nu förstår jag ju skillnaden på ett helt annat sätt än jag gjorde då, som 20-årig "fri" student.

    Lunch... Svårt, men matig smörgås, pastasallad... Det finns ju relativt smidiga små kylväskor - kan du tänka dig en sådan? En rejälare, "matig" smoothie? Det blir ju liiite som ersättning, men man kan sätta i matiga saker. Ja, kanske inte köttbullar, men nästan! Jag gjorde förut på blandade frusna bär, lite kesella, linfrö, cashew, havregryn och proteinpulver. Jätte-jättegott, otroligt mättande och rätt smidigt att ha med.

    Hur du än gör - lycka till!
  11. Medlem sedan
    Jan 2006
    #6
    Har ju en packad ryggsäck och barnen har ett par väskor var så jag är rätt fullpackad om man säger så Vet inte om jag kan ha ännu en väska *funderar*.... Ja,just det-du gick ju skola i Umeå??!! Det är en stooooor skola Jag har urdåligt lokalsinne och jättesvårt att hitta men jag får ju lätt ihop endel steg där jag virrar runt
    Kanske att jag ska göra en egen smoothie,om man slänger i frusna bär så håller den sig ju kall längre...
    Tack för tipset!
  12. 6
    Har ju en packad ryggsäck och barnen har ett par väskor var så jag är rätt fullpackad om man säger så Vet inte om jag kan ha ännu en väska *funderar*.... Ja,just det-du gick ju skola i Umeå??!! Det är en stooooor skola Jag har urdåligt lokalsinne och jättesvårt att hitta men jag får ju lätt ihop endel steg där jag virrar runt
    Kanske att jag ska göra en egen smoothie,om man slänger i frusna bär så håller den sig ju kall längre...
    Tack för tipset!
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7
    Härligt att det flyter på och duktiga du som åker så långt varje dag!!!

    Mat håller sig ganska länge i en plastlåda tycker jag. Jag och mina kolleger äter matlåda nästan varje dag och vi har inget kylskåp nära oss vilket innebär att vi alla har lådorna på skrivbordet tills att det är dags för lunch (för min del utan kyl från 6.30-11.30) och det går bra. Jag tycker att maten faktiskt håller sig men då har den stått i kylen innan jag sticker iväg.

    Ett tips är ju att ta sallader av olika slag. Tex med bulgur, pasta eller quinoa, tofisk, grillad kyckling, räkor, ägg etc.

    Lycka till!

    /Therese
  14. 7
    Härligt att det flyter på och duktiga du som åker så långt varje dag!!!

    Mat håller sig ganska länge i en plastlåda tycker jag. Jag och mina kolleger äter matlåda nästan varje dag och vi har inget kylskåp nära oss vilket innebär att vi alla har lådorna på skrivbordet tills att det är dags för lunch (för min del utan kyl från 6.30-11.30) och det går bra. Jag tycker att maten faktiskt håller sig men då har den stått i kylen innan jag sticker iväg.

    Ett tips är ju att ta sallader av olika slag. Tex med bulgur, pasta eller quinoa, tofisk, grillad kyckling, räkor, ägg etc.

    Lycka till!

    /Therese
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Du har alltså inte tillgång till nåt kylskåp på dagen? För om du har det så är matiga sallader mitt bästa tips. Jag åt ofta sallad till middag när jag jobbade i Stockholm och åkte sena tåget hem. Men då hade ju min sallad stått i kylen först på natten hemma, sen var den 2½ timma i bil + tåg, sen i kylen igen och den blev aldrig dålig.
  16. 8
    Du har alltså inte tillgång till nåt kylskåp på dagen? För om du har det så är matiga sallader mitt bästa tips. Jag åt ofta sallad till middag när jag jobbade i Stockholm och åkte sena tåget hem. Men då hade ju min sallad stått i kylen först på natten hemma, sen var den 2½ timma i bil + tåg, sen i kylen igen och den blev aldrig dålig.
  17. Medlem sedan
    Dec 2002
    #9
    Du har redan fått bra svar. En matig sallad blir inte dålig på de timmar du är i skolan, du tar den från kylen på morgonen och kylan håller länge. Lycka till!
  18. 9
    Du har redan fått bra svar. En matig sallad blir inte dålig på de timmar du är i skolan, du tar den från kylen på morgonen och kylan håller länge. Lycka till!

Liknande trådar

  1. Det flyter på....
    By thess705 in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-16, 08:30
  2. Nu flyter det!
    By Katja + tjejerna in forum _05 Höstbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-04-17, 08:32
  3. Det flyter på bra!
    By HeidiN72 in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-19, 17:36
  4. Det flyter på..
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 23:23
  5. Det flyter nu:)!!
    By compax in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-14, 22:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar