Bantningen
_0910 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2009
    #1

    Bantningen

    Snart är det dags att dra igång med bantningen här.. jag är laddad!! Har bestämt mig att nu jäklar ska jag ned..

    Vi tjuvstartar lite här och drar igång på fredag, med en veckas hårddiet. Behöver ett litet startskott. Sen blir det väl mer som vanligt igen men undvika onödiga kalorier som godis eller snacks. Och så försöka komma ut på promenader (när vädret är bättre).
  2. 1
    Bantningen Snart är det dags att dra igång med bantningen här.. jag är laddad!! Har bestämt mig att nu jäklar ska jag ned..

    Vi tjuvstartar lite här och drar igång på fredag, med en veckas hårddiet. Behöver ett litet startskott. Sen blir det väl mer som vanligt igen men undvika onödiga kalorier som godis eller snacks. Och så försöka komma ut på promenader (när vädret är bättre).
  3. Medlem sedan
    Jun 2000
    #2
    Jag längtar också för har jag någon som "håller koll" på mig sköter jag mig kanske. Här har jag ju flera som hjälper till att hålla koll Jag tycker det ska bli jätteskönt.
  4. 2
    Jag längtar också för har jag någon som "håller koll" på mig sköter jag mig kanske. Här har jag ju flera som hjälper till att hålla koll Jag tycker det ska bli jätteskönt.
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    Lycka till!

    Jag kan rekommendera att opereras mot gallsten, jag har sen operationen gått ner nästan 3 kg.
    2 kg bara av operationen och lite mindre mat dagen efter.
    Sedan har jag nästan inte ätit något onyttigt alls.

    Jag tänkte också sätta igång nu så man slipper se ut som en strandad val i sommar. :/

    Jag vill börja träna, för jag har så svårt att stå emot frestelser.

    Har du tänkt dig något "träningsprogram" också?
  6. 3
    Lycka till!

    Jag kan rekommendera att opereras mot gallsten, jag har sen operationen gått ner nästan 3 kg.
    2 kg bara av operationen och lite mindre mat dagen efter.
    Sedan har jag nästan inte ätit något onyttigt alls.

    Jag tänkte också sätta igång nu så man slipper se ut som en strandad val i sommar. :/

    Jag vill börja träna, för jag har så svårt att stå emot frestelser.

    Har du tänkt dig något "träningsprogram" också?
  7. Medlem sedan
    May 2009
    #4
    Okej, jag ska se till att få lite gallsten först bara Vad gör man inte för att gå ner i vikt liksom.. hehe.. Nä.

    Jag har en kompis som vill få mig att börja på step på söndagar.. får väl se om hon lyckas övertala mig. Jag är lite rädd, att jag har så dålig kondis att jag skulle skämmas ihjäl... annars har jag inte tänkt mig någon träning förutom promenader och ev jogging.
  8. 4
    Okej, jag ska se till att få lite gallsten först bara Vad gör man inte för att gå ner i vikt liksom.. hehe.. Nä.

    Jag har en kompis som vill få mig att börja på step på söndagar.. får väl se om hon lyckas övertala mig. Jag är lite rädd, att jag har så dålig kondis att jag skulle skämmas ihjäl... annars har jag inte tänkt mig någon träning förutom promenader och ev jogging.
  9. Medlem sedan
    May 2009
    #5
    Jag ska allt hålla koll på dig så du går ner i vikt.. *slå på fingrarna annars!*
  10. 5
    Jag ska allt hålla koll på dig så du går ner i vikt.. *slå på fingrarna annars!*
  11. Medlem sedan
    Jan 2008
    #6
    Ja jag försöker allt peppa mej för att detta ska lyckas. Men jag har blivit lite lat tror jag så det är bra med en spark i rumpan.
  12. 6
    Ja jag försöker allt peppa mej för att detta ska lyckas. Men jag har blivit lite lat tror jag så det är bra med en spark i rumpan.
  13. Medlem sedan
    Feb 2000
    #7
    Känner mig också laddad! Fast jag skippar hårddieterna eftersom jag fortfarande ammar. Men jag tänkte köra så här:

    * Hälsosammare mat, dvs fullkornsprodukter och mindre fett
    * Dagliga promenader, kanske 2 ggr/dag beroende på väder
    * Inget snask! Min stora last :-(
    * Mindre portioner

    Ja det blir invägning på måndag, spännande! Ska du belöna dig själv?
  14. 7
    Känner mig också laddad! Fast jag skippar hårddieterna eftersom jag fortfarande ammar. Men jag tänkte köra så här:

    * Hälsosammare mat, dvs fullkornsprodukter och mindre fett
    * Dagliga promenader, kanske 2 ggr/dag beroende på väder
    * Inget snask! Min stora last :-(
    * Mindre portioner

    Ja det blir invägning på måndag, spännande! Ska du belöna dig själv?
  15. Medlem sedan
    Feb 2000
    #8
    Du skulle kunna äta småsten Ingela. Det är ju ganska hårdsmält och fyller ut magsäcken bra så ingen mat får plats. Frågan är om man inte väger mer då??
  16. 8
    Du skulle kunna äta småsten Ingela. Det är ju ganska hårdsmält och fyller ut magsäcken bra så ingen mat får plats. Frågan är om man inte väger mer då??
  17. Medlem sedan
    May 2009
    #9
    Frågan är hur länge man överlever också?
  18. 9
    Frågan är hur länge man överlever också?
  19. Medlem sedan
    May 2009
    #10
    Det där med mindre portioner tror jag stenhårt på! Jag äter alldeles för mycket på kvällarna... finns liksom inget stopp. Så om man börjar äta normala portioner går jag nog ner en del. Långsiktigt.

    Jag kör min invägning imorgon innan dieten.
  20. 10
    Det där med mindre portioner tror jag stenhårt på! Jag äter alldeles för mycket på kvällarna... finns liksom inget stopp. Så om man börjar äta normala portioner går jag nog ner en del. Långsiktigt.

    Jag kör min invägning imorgon innan dieten.
  21. Medlem sedan
    Mar 2009
    #11
    Tjyvstart! . Du får väga in dig innan då .

    Vad seriösa folk är o ska ändra dieter o hela faderullan!

    Jag kommer ta det lite lugnt i starten eftersom amningen strular redan som det är för mig och jag vill inte det blir värre. Men promenader och mindre sötsaker ska jag nog klara av !
  22. 11
    Tjyvstart! . Du får väga in dig innan då .

    Vad seriösa folk är o ska ändra dieter o hela faderullan!

    Jag kommer ta det lite lugnt i starten eftersom amningen strular redan som det är för mig och jag vill inte det blir värre. Men promenader och mindre sötsaker ska jag nog klara av !
  23. Medlem sedan
    May 2009
    #12
    Ja, men du får ju inte ens banta eftersom du ammar (hårdbanta då). Så det blir nog perfekt att röra sig mer och kanske hoppa över en muffins då och då

    Jag måste typ ha resultatet direkt för att motivera mig, därför inleder jag med soppan.

    Ja, jag måste tjuvstarta eftersom vi får gäster nästa helg och då är det inte kul att vi ska äta soppa hela helgen! haha, så om vi börjar imorgon blir vi ju färdiga innan nästa helg. Så jag fuskstartar!
  24. 12
    Ja, men du får ju inte ens banta eftersom du ammar (hårdbanta då). Så det blir nog perfekt att röra sig mer och kanske hoppa över en muffins då och då

    Jag måste typ ha resultatet direkt för att motivera mig, därför inleder jag med soppan.

    Ja, jag måste tjuvstarta eftersom vi får gäster nästa helg och då är det inte kul att vi ska äta soppa hela helgen! haha, så om vi börjar imorgon blir vi ju färdiga innan nästa helg. Så jag fuskstartar!
  25. Medlem sedan
    Feb 2000
    #13
    Ja men det är ju oväsentligt. Bara man blir smal!
  26. 13
    Ja men det är ju oväsentligt. Bara man blir smal!
  27. Medlem sedan
    Feb 2000
    #14
    Inga muffins! Årets värsta bestraffning ;-)
  28. 14
    Inga muffins! Årets värsta bestraffning ;-)
  29. Medlem sedan
    Aug 2007
    #15
    Håller med...bara man blir smaaaal spelar det ingen roll om man lever eller dör
  30. 15
    Håller med...bara man blir smaaaal spelar det ingen roll om man lever eller dör
  31. Medlem sedan
    Aug 2007
    #16
    Det mesta låter bra...mindre portioner tror jag inte på...däremot kommer jag försöka ersätta en del av kolhydraterna (ris, potatis, pasta mm) med mer grönsaker.

    Invägning *gulp*...känns som jag väger 3-siffrigt som precis innan förlossningen. Hatar vågen just nu. Den är inte min kompis. Men jag måste ju väga mig för att veta om det händer ngt...eller egentligen inte...det känner man ju. Suck...varför ska detta vara så jobbigt.

    Skulle vilja gå en promenad på minst 30 minuter per dag men med all snö och med tanke på makens arbetspass så har jag svårt att se att detta skulle fungera.

    Jag vet...jag har trots allt lite självinsikt och inser att det bara är en massa dåliga ursäkter. Har ju faktiskt min crosstrainer som fungerar alldeles utmärkt istället för promenad.

    Oj,, nu vaknade Majorskan...inte en sekund för tidigt eftersom boobsen håller på att sprängas
  32. 16
    Det mesta låter bra...mindre portioner tror jag inte på...däremot kommer jag försöka ersätta en del av kolhydraterna (ris, potatis, pasta mm) med mer grönsaker.

    Invägning *gulp*...känns som jag väger 3-siffrigt som precis innan förlossningen. Hatar vågen just nu. Den är inte min kompis. Men jag måste ju väga mig för att veta om det händer ngt...eller egentligen inte...det känner man ju. Suck...varför ska detta vara så jobbigt.

    Skulle vilja gå en promenad på minst 30 minuter per dag men med all snö och med tanke på makens arbetspass så har jag svårt att se att detta skulle fungera.

    Jag vet...jag har trots allt lite självinsikt och inser att det bara är en massa dåliga ursäkter. Har ju faktiskt min crosstrainer som fungerar alldeles utmärkt istället för promenad.

    Oj,, nu vaknade Majorskan...inte en sekund för tidigt eftersom boobsen håller på att sprängas
  33. Medlem sedan
    May 2009
    #17
    Vad kul med en crosstrainer.. jag önskar verkligen att jag hade nåt träningsredskap här i lgh så man faktiskt kunde träna! Få väl dra igång ps2 och köra lite kinetic...
  34. 17
    Vad kul med en crosstrainer.. jag önskar verkligen att jag hade nåt träningsredskap här i lgh så man faktiskt kunde träna! Få väl dra igång ps2 och köra lite kinetic...
  35. Medlem sedan
    May 2009
    #18
    Jäkla bra idé jag kom på.. klart jag ska börja träna med playstation2!
  36. 18
    Jäkla bra idé jag kom på.. klart jag ska börja träna med playstation2!
  37. Medlem sedan
    Oct 2004
    #19
    jag hänger på, skall verkligen försöka bli av med mina grav.kilon och gärna några till...
  38. 19
    jag hänger på, skall verkligen försöka bli av med mina grav.kilon och gärna några till...
  39. Medlem sedan
    Feb 2000
    #20
    Hehe.. vi har eget gym faktiskt, men jag tror inte jag kommer hänga där så mycket. Wii fitness ska ju vara bra grejer.. man kanske skulle slösa lite pengar på sånt ; )
  40. 20
    Hehe.. vi har eget gym faktiskt, men jag tror inte jag kommer hänga där så mycket. Wii fitness ska ju vara bra grejer.. man kanske skulle slösa lite pengar på sånt ; )
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. MIn allierade i bantningen
    By abrapalabra in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-11, 17:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar