Förbaskade FK!
_1002 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2007
    #1

    Förbaskade FK!

    Nu är jag riktigt sur och irriterad på FK. Har aldrig haft några problem med dem förut, inte förrän vi fick tredje barnet, då började det strula och det strular fortfarande.

    Jag skrev ett inlägg tidigare och berättade där jag väntade på besked om min föräldrapenning, har ju inte hört någonting och inte fått några papper hemskickade.

    Jag ringde förra veckan den 18:e, då blev jag lovad att bli uppringd om mitt ärende, det skulle ske inom 2 dagar. På fredagen den 22:e hade fortfarande ingen ringt så då ringde jag och var ganska sur. Jag fick prata med en jättebra tjej som förstod att jag var irriterad och hon sa att så ska det inte gå till, har de sagt att de ska ringa inom 2 dagar så ska de göra det. Jag blev i alla fall uppringd av FK nu i början av denna veckan och nu har det visat sig att min föräldrapenning har varit felberäknad ända sedan jag väntade Savannah! Så nu kommer jag förmodligen att bli återbetalningsskyldig och jag är så arg så jag kokar!! Det är för jäkligt att jag ska bli tvingad att betala tillbaka pengar när det är DE som har gjort fel. Innan jag skulle ta ut föräldrapenning för Savannah så fick de alla papper som de behövde för att beräkna den, vad mer kan man göra? Hade det varit jag som gjort fel hade jag ju knappast kunnat skylla på dem...otroligt att det får gå till på det här sättet.

    Jag hade inte så hög föräldrapenning med Savannah eftersom jag bara hade jobbat halvtid innan men det är ändå mycket pengar för oss att betala tillbaka plus att jag nu bara kommer att få garantibeloppet på 180 kr/dag.
  2. 1
    Förbaskade FK! Nu är jag riktigt sur och irriterad på FK. Har aldrig haft några problem med dem förut, inte förrän vi fick tredje barnet, då började det strula och det strular fortfarande.

    Jag skrev ett inlägg tidigare och berättade där jag väntade på besked om min föräldrapenning, har ju inte hört någonting och inte fått några papper hemskickade.

    Jag ringde förra veckan den 18:e, då blev jag lovad att bli uppringd om mitt ärende, det skulle ske inom 2 dagar. På fredagen den 22:e hade fortfarande ingen ringt så då ringde jag och var ganska sur. Jag fick prata med en jättebra tjej som förstod att jag var irriterad och hon sa att så ska det inte gå till, har de sagt att de ska ringa inom 2 dagar så ska de göra det. Jag blev i alla fall uppringd av FK nu i början av denna veckan och nu har det visat sig att min föräldrapenning har varit felberäknad ända sedan jag väntade Savannah! Så nu kommer jag förmodligen att bli återbetalningsskyldig och jag är så arg så jag kokar!! Det är för jäkligt att jag ska bli tvingad att betala tillbaka pengar när det är DE som har gjort fel. Innan jag skulle ta ut föräldrapenning för Savannah så fick de alla papper som de behövde för att beräkna den, vad mer kan man göra? Hade det varit jag som gjort fel hade jag ju knappast kunnat skylla på dem...otroligt att det får gå till på det här sättet.

    Jag hade inte så hög föräldrapenning med Savannah eftersom jag bara hade jobbat halvtid innan men det är ändå mycket pengar för oss att betala tillbaka plus att jag nu bara kommer att få garantibeloppet på 180 kr/dag.
  3. Medlem sedan
    Nov 2005
    #2
    say no more, dom är sååå på min svarta lista...
  4. 2
    say no more, dom är sååå på min svarta lista...
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    De ligger på topp på min svarta lista också !!!
    Att de ej ringer upp då man blivit lovad händer oftare än att de ringer upp. De är förj*vliga !! Jag har också många gånger väntat i lååång telefonkö för att sedan bli bortkopplad då jag väl komer fram.... jag komer fram o berättar mitt ärende och de ber mig vänta i luren, eller säger att de ska koppla mig till nån annan och VIPS, tuuut tuuut tuuut, borta.... bara att ringa om och sitta i kö igen i evigheter för att sedan ev inte få hjälp då heller. Så fort man har ett ärende som inte är fullt 100% likt de flesta andra, då klarar de inte av något. Ni anar inte hur många fel de gjort också gällande utbetalningar med mera !!
    Nej jag orkar inte tänka på dem mer
    Styrkekramar till dig Jessica, det behövs då man har med FK att göra !!
  6. 3
    De ligger på topp på min svarta lista också !!!
    Att de ej ringer upp då man blivit lovad händer oftare än att de ringer upp. De är förj*vliga !! Jag har också många gånger väntat i lååång telefonkö för att sedan bli bortkopplad då jag väl komer fram.... jag komer fram o berättar mitt ärende och de ber mig vänta i luren, eller säger att de ska koppla mig till nån annan och VIPS, tuuut tuuut tuuut, borta.... bara att ringa om och sitta i kö igen i evigheter för att sedan ev inte få hjälp då heller. Så fort man har ett ärende som inte är fullt 100% likt de flesta andra, då klarar de inte av något. Ni anar inte hur många fel de gjort också gällande utbetalningar med mera !!
    Nej jag orkar inte tänka på dem mer
    Styrkekramar till dig Jessica, det behövs då man har med FK att göra !!
  7. Medlem sedan
    Apr 2007
    #4

    Det som är bra nu...

    ...om det är väldigt lång kö är ju att de ringer upp och det har alltid fungerat. Men just det där med att få prata med en handläggare som har hand om ärendet och som ska ringa inom ett visst antal dagar, det suger!
  8. 4
    Det som är bra nu... ...om det är väldigt lång kö är ju att de ringer upp och det har alltid fungerat. Men just det där med att få prata med en handläggare som har hand om ärendet och som ska ringa inom ett visst antal dagar, det suger!

Liknande trådar

  1. Förbaskade snö!
    By ango in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-17, 21:08
  2. Förbaskade försäkringskassan!!!!
    By Dina_KL in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-06, 10:37
  3. Dom förbaskade
    By tiva in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-22, 13:39
  4. Förbaskade j-vla HP
    By knäppgöken in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-28, 16:08
  5. Förbaskade FK!
    By ciaf in forum _05 Vårbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-11-25, 21:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar