Fosterrörelser
_1007 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2009
    #1

    Fosterrörelser

    Hur "tidigt" kan man känna fosterrörelser? Jag läste någonstans att man ibland blandar ihop "gasig mage" och fosterrörelser. Dvs att man ibland tror man är gasig men att man i själva verket känner fosterrörelser. Någon som har erfarenheter?
  2. 1
    Fosterrörelser Hur "tidigt" kan man känna fosterrörelser? Jag läste någonstans att man ibland blandar ihop "gasig mage" och fosterrörelser. Dvs att man ibland tror man är gasig men att man i själva verket känner fosterrörelser. Någon som har erfarenheter?
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Ja i början tycker jag det är väldigt

    lika. Jag funderade nog fram och tillbaka i 2 veckor innan jag var helt säker på att det var bebis. Som ogravid kan jag också känna tydliga sparkar från tarmarna

    Nu är jag säker på att det är bebis, kommer upprepade småpuffar på samma ställe och känns mer som en tydlig knackning.

    I början brukar jag ana att det är bebis om inte magen är orolig i övrigt, men jag tycker det är skitsvårt att skilja precis i början.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  4. 2
    Ja i början tycker jag det är väldigt lika. Jag funderade nog fram och tillbaka i 2 veckor innan jag var helt säker på att det var bebis. Som ogravid kan jag också känna tydliga sparkar från tarmarna

    Nu är jag säker på att det är bebis, kommer upprepade småpuffar på samma ställe och känns mer som en tydlig knackning.

    I början brukar jag ana att det är bebis om inte magen är orolig i övrigt, men jag tycker det är skitsvårt att skilja precis i början.
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3
    Jag tycker det brukar vara tvärtom, att man tror att det är bebisen som rör sig men det bara är gas i tarmarna. Blir nämligen så otroligt skeptisk när jättemånga "känner bebisen" i v. 12 typ....
    Läkarna säger väl att det absolut tidigaste man kan känna är i v. 14, själv har jag börjat känna i v. 15 alla gånger utom med första barnet, då kände jag i v. 19. Jag har tyckt att det varit stor skillnad på tarmbubbel och bebisbubbel, men ibland när jag inte har varit gravid har jag känt något som påminner väldigt mycket om bebisrörelser, så det är nog lätt att ta fel.
  6. 3
    Jag tycker det brukar vara tvärtom, att man tror att det är bebisen som rör sig men det bara är gas i tarmarna. Blir nämligen så otroligt skeptisk när jättemånga "känner bebisen" i v. 12 typ....
    Läkarna säger väl att det absolut tidigaste man kan känna är i v. 14, själv har jag börjat känna i v. 15 alla gånger utom med första barnet, då kände jag i v. 19. Jag har tyckt att det varit stor skillnad på tarmbubbel och bebisbubbel, men ibland när jag inte har varit gravid har jag känt något som påminner väldigt mycket om bebisrörelser, så det är nog lätt att ta fel.
  7. Medlem sedan
    Dec 2006
    #4
    Nej det tycker jag inte. Eller alltså det kan vara så tt jag känt bebisen men inte reagerat för att jag trott det varit tarmarna. Men de rörelser jag känner är inte alls som gaser utan som ett finger som petar uppreppade gånger innuti magen på samma ställe, eller som om någon drar med ett finger där inne så det nästan kittlas till lite... Kan inte förklara bättre än så. Vissa gånger tror jag bebisen snurrar runt på samma ställe för då känns det jätte mycket. Sen ibland kan bli osäker på om jag verkliegn kände bebisen eller något annat ibland.
  8. 4
    Nej det tycker jag inte. Eller alltså det kan vara så tt jag känt bebisen men inte reagerat för att jag trott det varit tarmarna. Men de rörelser jag känner är inte alls som gaser utan som ett finger som petar uppreppade gånger innuti magen på samma ställe, eller som om någon drar med ett finger där inne så det nästan kittlas till lite... Kan inte förklara bättre än så. Vissa gånger tror jag bebisen snurrar runt på samma ställe för då känns det jätte mycket. Sen ibland kan bli osäker på om jag verkliegn kände bebisen eller något annat ibland.

Liknande trådar

  1. Fosterrörelser
    By Lallahh in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-22, 09:43
  2. Fosterrörelser
    By lotwe in forum _0805 Majbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-12-09, 22:13
  3. Fosterrörelser
    By maskr0sen in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-27, 11:37
  4. Fosterrörelser
    By triss... in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 21:44
  5. Fosterrörelser
    By hedvig in forum _0705 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 08:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar