Äntligen en vecka utan blåmärken...
_0802 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    Äntligen en vecka utan blåmärken...

    ...Ja nu trodde ni kanske att det gällde lille grabben, men icke sa nicke, det gäller mig själv.
    Varje natt har ju lillebror & storebror tävlat om vem som kan sparka mig mest. jag har utöver att sovit väldigt oregelbundet & dåligt, också haft oerhört mycket blåmärken. Men nu är de borta!
    Ingen lillebror & ingen storebror kommer längre över till vårt rum. Det gick på ett par dagar, så hade de vant sig vid de nya rutinerna.
    Jag har verkligen varit öppen för samsovning och trivts väldigt bra med det, men kände nu att jag sov så dåligt att det fick bli ändring på det. Inte värt det längre om de ska ha en trött & grinig mamma på dagarna.
    Det mest positiva har varit att storebror vekligen fått en kick av detta, känner sig stor & duktig. Lillebror hade nog helst sovit kvar hos oss ett par månader till!
    Nåväl, jag är glad att jag bestämde mig & tog de första nätternas springande fram & tillbaka mellan rummen.

    Hoppas ni alla får en god natts sömn!
    Mamma till två underbara grabbar, en på 4 år och en 2 år.
  2. 1
    Äntligen en vecka utan blåmärken... ...Ja nu trodde ni kanske att det gällde lille grabben, men icke sa nicke, det gäller mig själv.
    Varje natt har ju lillebror & storebror tävlat om vem som kan sparka mig mest. jag har utöver att sovit väldigt oregelbundet & dåligt, också haft oerhört mycket blåmärken. Men nu är de borta!
    Ingen lillebror & ingen storebror kommer längre över till vårt rum. Det gick på ett par dagar, så hade de vant sig vid de nya rutinerna.
    Jag har verkligen varit öppen för samsovning och trivts väldigt bra med det, men kände nu att jag sov så dåligt att det fick bli ändring på det. Inte värt det längre om de ska ha en trött & grinig mamma på dagarna.
    Det mest positiva har varit att storebror vekligen fått en kick av detta, känner sig stor & duktig. Lillebror hade nog helst sovit kvar hos oss ett par månader till!
    Nåväl, jag är glad att jag bestämde mig & tog de första nätternas springande fram & tillbaka mellan rummen.

    Hoppas ni alla får en god natts sömn!
  3. Medlem sedan
    Sep 2007
    #2
    Oj då, förstår att det kändes som det var dags att göra något åt situationen! Kul att det gick förhållandevis enkelt.

    Apropå blåmärken, så hörde jag på radion idag att någon använde ingefära direkt på huden för att förhindra att det blev blåmärken. Högst ovetenskapligt, vet inte om det stämmer, men jag är benägen att prova - ser för hemsk ut längs benen. Jag genar nämligen i kurvorna och stöter dagligen i något på vägen, oftast vår sänggavel. Förutom att det gör ONT så får jag enorma och fula blåmärken som sitter i en vecka. Och jag fyller ständigt på med nya...
  4. 2
    Oj då, förstår att det kändes som det var dags att göra något åt situationen! Kul att det gick förhållandevis enkelt.

    Apropå blåmärken, så hörde jag på radion idag att någon använde ingefära direkt på huden för att förhindra att det blev blåmärken. Högst ovetenskapligt, vet inte om det stämmer, men jag är benägen att prova - ser för hemsk ut längs benen. Jag genar nämligen i kurvorna och stöter dagligen i något på vägen, oftast vår sänggavel. Förutom att det gör ONT så får jag enorma och fula blåmärken som sitter i en vecka. Och jag fyller ständigt på med nya...

Liknande trådar

  1. En vecka utan
    By Furiosa* in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-10-10, 18:00
  2. utan tv i en vecka
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-02, 19:19
  3. Blåmärken utan orsak ???
    By Maria m. 3 gullungar in forum Kropp & hälsa
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-29, 20:27
  4. En vecka utan socker
    By flaxis in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-22, 17:47
  5. 1 vecka utan mat
    By Ann m.H,H&A in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-18, 09:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar