Tvätta eller inte tvätta...
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Tvätta eller inte tvätta...

    Jag ska försöka reklamera sonens overall från kapphal, jag ha rinte kvittot kvar men det borde gå ändå? Sen undrar jag, ska man tvätta eller ska man inte tvätta om man ska reklamera? Jag har för mig att jag läst här för läääääänge sen att man inte ska tvätta, varför kommer jag inte ihåg. Det mest naturliga känns ju att lämna in ett rent plagg.
  2. 1
    Tvätta eller inte tvätta... Jag ska försöka reklamera sonens overall från kapphal, jag ha rinte kvittot kvar men det borde gå ändå? Sen undrar jag, ska man tvätta eller ska man inte tvätta om man ska reklamera? Jag har för mig att jag läst här för läääääänge sen att man inte ska tvätta, varför kommer jag inte ihåg. Det mest naturliga känns ju att lämna in ett rent plagg.
  3. Medlem sedan
    Dec 1998
    #2
    Att reklamera utan kvitto borde gå, det tror jag absolut. Däremot har jag blivit nekad att lämna in reklamationer om plaggen inte varit nytvättade och det känns absolut mest fräscht att tvätta innan man lämnar in. Om inte plagget ser helt rent ut.
  4. 2
    Att reklamera utan kvitto borde gå, det tror jag absolut. Däremot har jag blivit nekad att lämna in reklamationer om plaggen inte varit nytvättade och det känns absolut mest fräscht att tvätta innan man lämnar in. Om inte plagget ser helt rent ut.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Jag skulle ringa först för att förvissa mig om att det inte hävdas att något gått sönder i tvätten. Jag gjorde så när jag upptäckte att en tröja hade gått sönder i sömmen i alla fall. Då ville de att jag skulle tvätta den, men de tyckte att det var bra att jag ringde först.
  6. 3
    Jag skulle ringa först för att förvissa mig om att det inte hävdas att något gått sönder i tvätten. Jag gjorde så när jag upptäckte att en tröja hade gått sönder i sömmen i alla fall. Då ville de att jag skulle tvätta den, men de tyckte att det var bra att jag ringde först.
  7. Medlem sedan
    Jan 2008
    #4
    Att få reklamera utan kvitto är ingen självklarhet. Oftast är det inte butikerna själva som kräver det utan leverantören.
  8. 4
    Att få reklamera utan kvitto är ingen självklarhet. Oftast är det inte butikerna själva som kräver det utan leverantören.
  9. Medlem sedan
    Nov 2000
    #5
    Tvätta först. Det är inte så trevligt för personalen att få in smutsiga kläder.

    Jag har själv som kunde blivit irriterad när jag stått bakom en mamma som skulle reklamera en jacka som var ganska smutsig. Hela disken blev sandig och jag hade ingen lust att lägga mina nya plagg jag skulle köpa där. Jag skulle tvätta i alla fall.
  10. 5
    Tvätta först. Det är inte så trevligt för personalen att få in smutsiga kläder.

    Jag har själv som kunde blivit irriterad när jag stått bakom en mamma som skulle reklamera en jacka som var ganska smutsig. Hela disken blev sandig och jag hade ingen lust att lägga mina nya plagg jag skulle köpa där. Jag skulle tvätta i alla fall.
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6
    Fast Kapp Ahls kläder säljs ju bara på KA och ingen annan stans, visst borde de då ta emot?
  12. 6
    Fast Kapp Ahls kläder säljs ju bara på KA och ingen annan stans, visst borde de då ta emot?
  13. Anonym
    #7
    Konsumentköplagen ställer inte krav på kvitto om man kan bevisa att man köpt varan i den aktuella butiken/från den kedjan och inom "garantitid".
    Hos KappAhl har man egna varumärken så det är ju inget tvivel om var man köpt, och varan är väl av årets kollektion, så då ska du inte ha några problem att reklamera utan kvitto. Många kedjor har en produktkod i plagget så de kan se när de är sålt på ett ungefär. IKEA märker sina pryttlar med datum mera noga numera så att de kan avgöra hur gammal varan är. Till och med glasen är märkta.

    Lycka till !
  14. 7
    Konsumentköplagen ställer inte krav på kvitto om man kan bevisa att man köpt varan i den aktuella butiken/från den kedjan och inom "garantitid".
    Hos KappAhl har man egna varumärken så det är ju inget tvivel om var man köpt, och varan är väl av årets kollektion, så då ska du inte ha några problem att reklamera utan kvitto. Många kedjor har en produktkod i plagget så de kan se när de är sålt på ett ungefär. IKEA märker sina pryttlar med datum mera noga numera så att de kan avgöra hur gammal varan är. Till och med glasen är märkta.

    Lycka till !
  15. Medlem sedan
    Jun 2003
    #8
    Tack för svar, overallen är nu tvättad, dock blev den inte helt ren och jag hittade fler ställen det gått hål, så synd för den var verkligen fin och sonen tyckte med om den. Så frågan är vad man ska ha nu.
  16. 8
    Tack för svar, overallen är nu tvättad, dock blev den inte helt ren och jag hittade fler ställen det gått hål, så synd för den var verkligen fin och sonen tyckte med om den. Så frågan är vad man ska ha nu.
  17. Anonym
    #9
    På kapp ahls hemsida står det att de byter/återköper/reklamerar mot kvitto.
  18. 9
    På kapp ahls hemsida står det att de byter/återköper/reklamerar mot kvitto.
  19. personal
    #10
    Tvätta! Det är inte så kul att få en grusig overall över disk och ingen hit att ta i , det vet vi alla!! Önskar att alla kunder tänker som dig. Reklamera utan kvitto ska inte vara några problem. Jag jobbar dock inte på kappahl.
  20. 10
    Tvätta! Det är inte så kul att få en grusig overall över disk och ingen hit att ta i , det vet vi alla!! Önskar att alla kunder tänker som dig. Reklamera utan kvitto ska inte vara några problem. Jag jobbar dock inte på kappahl.
  21. Anonym
    #11
    Konsumentköplagen står över allt som de skriver på sin hemsida. En lag är tvingande, man kan inte förhandla bort det, that's it.
  22. 11
    Konsumentköplagen står över allt som de skriver på sin hemsida. En lag är tvingande, man kan inte förhandla bort det, that's it.

Liknande trådar

  1. Att tvätta dun går ju fan inte.
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-10-09, 20:41
  2. Tvätta eller inte?
    By Anonym in forum Småbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-01-08, 14:06
  3. Tvätta i 30 eller 40 grader
    By E v a in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 11:16
  4. Kluven inför att tvätta eller inte, fick
    By Lilla_jag_79 in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-06, 11:30
  5. Ang tvätta i 40 eller 60
    By Kristin med 8 barn in forum Småbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 06:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar