Vår Savannah kom den 24 jan
_1002 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #1

    Vår Savannah kom den 24 jan

    På fre den 22 började slemproppen lossna och på natten kom det värkar så jag trodde det var dags, men sen avtog de och jag fick sån energi! Tog långpromenad med hunden, bakade och så åkte vi till ett par vänner på kvällen. på söndagen kom det lite vatten och jag fick en tid till förlossningen kl 13.30. Hade lite värkar som kom och gick men det kunde lika gärna vara förvärkar. Så vi åkte, och då i bilen så tog det fart. Men det registrerades inga täta värkar för de kom verkligen inte tätt men de var starka! Helt plötsligt känner jag att jag måste ha lustgas. De frågade om jag ville ha middag kl 16,45 och jag tyckte de kunde beställa åt mig, men tänkte i mitt stilla sinne att då har bebisen kommit ut. Ingen trodde så klart att jag skulle föda inom närmaste timmarna.

    Men jag känner att det är nära och ber dom kolla, är öppen 8 cm och nu blev det fart på dom! Vi fick byta rum och sen var det inte långt kvar innan krystvärkarna kom. Hade några stycken och sen kom vår lilla tjej kl 16,41 i v 36 på en enda lång krystvärk! Hon vägde 3750 g och är 52 lång, en rejäl tös så det var väl tur hon kom nu!

    Jag får nog säga att det var den lindrigaste av tre förlossningar. Kan nog räkna de riktigt onda värkarna på mina båda händer, fler var de inte. Och lilltjejen mår jättebra och vi kom hem i onsdags.

    LYCKA TILL ni andra! Och när ni ligger där och det gör som ondast, då är det inte långt kvar! Känslan när ens barn glider ur kroppen är obeskrivlig!
    Kram på er!
  2. 1
    Vår Savannah kom den 24 jan På fre den 22 började slemproppen lossna och på natten kom det värkar så jag trodde det var dags, men sen avtog de och jag fick sån energi! Tog långpromenad med hunden, bakade och så åkte vi till ett par vänner på kvällen. på söndagen kom det lite vatten och jag fick en tid till förlossningen kl 13.30. Hade lite värkar som kom och gick men det kunde lika gärna vara förvärkar. Så vi åkte, och då i bilen så tog det fart. Men det registrerades inga täta värkar för de kom verkligen inte tätt men de var starka! Helt plötsligt känner jag att jag måste ha lustgas. De frågade om jag ville ha middag kl 16,45 och jag tyckte de kunde beställa åt mig, men tänkte i mitt stilla sinne att då har bebisen kommit ut. Ingen trodde så klart att jag skulle föda inom närmaste timmarna.

    Men jag känner att det är nära och ber dom kolla, är öppen 8 cm och nu blev det fart på dom! Vi fick byta rum och sen var det inte långt kvar innan krystvärkarna kom. Hade några stycken och sen kom vår lilla tjej kl 16,41 i v 36 på en enda lång krystvärk! Hon vägde 3750 g och är 52 lång, en rejäl tös så det var väl tur hon kom nu!

    Jag får nog säga att det var den lindrigaste av tre förlossningar. Kan nog räkna de riktigt onda värkarna på mina båda händer, fler var de inte. Och lilltjejen mår jättebra och vi kom hem i onsdags.

    LYCKA TILL ni andra! Och när ni ligger där och det gör som ondast, då är det inte långt kvar! Känslan när ens barn glider ur kroppen är obeskrivlig!
    Kram på er!
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    Grattis

    till er Savannah!!! Härlig berättelse och min längtan blir bara större!!!!
    Mamma till världens bästa Tindra & Hugo!!!!
  4. 2
    Grattis till er Savannah!!! Härlig berättelse och min längtan blir bara större!!!!
  5. Medlem sedan
    Nov 2000
    #3

    Stort grattis!

    Det låter verkligen som en kanonförlossning.
    Mia med Emma -01, Theo -03 & Saga -10

    Bloggar lite lätt på http://miasalskadebarn.blogspot.com/
  6. 3
    Stort grattis! Det låter verkligen som en kanonförlossning.
  7. Medlem sedan
    Nov 2005
    #4
    Härlig historia!! Grattis, grattis!
  8. 4
    Härlig historia!! Grattis, grattis!
  9. Medlem sedan
    Apr 2007
    #5

    Stort Grattis!

    Och vilket fint namn!
  10. 5
    Stort Grattis! Och vilket fint namn!
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Grattis till eran tjej. Härligt att förlossnignen gick snabbt och smidigt.
  12. 6
    Grattis till eran tjej. Härligt att förlossnignen gick snabbt och smidigt.
  13. Medlem sedan
    Feb 2009
    #7

    Åhh..vad härtligt!!

    GRATTIS till underverket! Man blir så upprymd & glad av att läsa om alla små underverk som redan "kommit ut". Men det är ju inte utan att man blir lite avis
    Ha det bäst nu & lycka till med allt! Kram!
  14. 7
    Åhh..vad härtligt!! GRATTIS till underverket! Man blir så upprymd & glad av att läsa om alla små underverk som redan "kommit ut". Men det är ju inte utan att man blir lite avis
    Ha det bäst nu & lycka till med allt! Kram!
  15. Medlem sedan
    Feb 2009
    #8
    HÄRLIGT skulle det ju vara ;-)
  16. 8
    HÄRLIGT skulle det ju vara ;-)
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Grattis till lilltjejen!
  18. 9
    Grattis till lilltjejen!
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10
    Stort grattis till tjejen.
  20. 10
    Stort grattis till tjejen.
  21. Medlem sedan
    Sep 2009
    #11
    Grattis grattis till er alla!
  22. 11
    Grattis grattis till er alla!
  23. Medlem sedan
    Aug 2001
    #12
    Grattis till er Savannah!
  24. 12
    Grattis till er Savannah!
  25. Medlem sedan
    Sep 2009
    #13
    Åh va mysigt! Stort grattis till hela familjen!
  26. 13
    Åh va mysigt! Stort grattis till hela familjen!
  27. Medlem sedan
    Jun 2008
    #14
    Stort GRATTIS till "stora" tjejen! Vad skönt att allt gick så bra, och att du verkar nöjd med förlossningen.
  28. 14
    Stort GRATTIS till "stora" tjejen! Vad skönt att allt gick så bra, och att du verkar nöjd med förlossningen.
  29. Medlem sedan
    Jul 2002
    #15
    Stort GRATTIS till Savannah!! *imt*
  30. 15
    Stort GRATTIS till Savannah!! *imt*
  31. Medlem sedan
    Nov 2002
    #16
    Stort GRATTIS! Vad roligt för dig/er. vilken fin förlossning. jätteskönt.
  32. 16
    Stort GRATTIS! Vad roligt för dig/er. vilken fin förlossning. jätteskönt.
  33. Medlem sedan
    Jul 2009
    #17
    Grattis till tjejen!!!!!! Superkul!
  34. 17
    Grattis till tjejen!!!!!! Superkul!
  35. Medlem sedan
    Sep 2006
    #18
    Åh, grattis till er lilla dotter. Vad härligt. Skönt att allt gick bra och snabbt.
    Mys och snusa riktigt mycket och lite för mig också... längtar tills det sätter igång för mig också... avis.
  36. 18
    Åh, grattis till er lilla dotter. Vad härligt. Skönt att allt gick bra och snabbt.
    Mys och snusa riktigt mycket och lite för mig också... längtar tills det sätter igång för mig också... avis.
  37. Medlem sedan
    Aug 2009
    #19
    Yahooo! Grattis!
  38. 19
    Yahooo! Grattis!
  39. Medlem sedan
    Aug 2009
    #20
    Härligt! Vilken underbar förlossning du måste ha haft. Grattis till lilltjejen!!!
  40. 20
    Härligt! Vilken underbar förlossning du måste ha haft. Grattis till lilltjejen!!!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Nu går Savannah också!
    By Jessica~4barnsmamma in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-29, 14:14
  2. Savannah´s 1-årskalas!
    By Jessica~4barnsmamma in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-26, 08:33
  3. Savanna/Savannah
    By Anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-23, 13:57
  4. Nya bilder på Savannah!
    By Jessica~5barnsmamma in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-13, 07:16
  5. Savannah är här!!
    By Jessica~5barnsmamma in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-28, 16:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar