Va e detta??
_1001 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2009
    #1

    Va e detta??

    När vi käkade midda förut så kändes de lite konstigt i underlivet o de knäppte till lite lite grann..när ja satt här en liten stund senare så trodde ja att ja kissade ner mig litegrann...gick upp o duschade o badade lite..tyckte de kändes lite konstigt i magen..

    Gick upp, torkade mig klädde på mig o gick ner i soffan..så fort ja satte mig kom det mer..
    Gick på toa, la dit ett papper o gick o satte mig igen..då kom det mer..

    Gick upp o bytte trosor o la dit en binda..har känt att det rinner till ibland, men inte så mycket..
    Har några diffusa sd som gör lite ont men inte som värkar..det känns lite annorlunda i hela magen o ja fick gå o göra lite nr 2 förut..

    det e en klar vätska som e väldigt rinnig men med lite lite klart slem i..

    Har bara vart med om vattenavgång innan värkar en gång innan o då var syndafloden..

    Kan detta vara slemproppen ellr??

    Känner inte igen det alls, har ikngen lust att dra ner till förlossningen nu..om inga värkar har dragit igång o det fortfarande läcker imorn kanske ja kan ringa dom..det måste väl vara ok eller??
    Sofia m Markus-02, Emmali-04, Doris-08 & Dagny-10 (tidigare Fisalisa)
  2. 1
    Va e detta?? När vi käkade midda förut så kändes de lite konstigt i underlivet o de knäppte till lite lite grann..när ja satt här en liten stund senare så trodde ja att ja kissade ner mig litegrann...gick upp o duschade o badade lite..tyckte de kändes lite konstigt i magen..

    Gick upp, torkade mig klädde på mig o gick ner i soffan..så fort ja satte mig kom det mer..
    Gick på toa, la dit ett papper o gick o satte mig igen..då kom det mer..

    Gick upp o bytte trosor o la dit en binda..har känt att det rinner till ibland, men inte så mycket..
    Har några diffusa sd som gör lite ont men inte som värkar..det känns lite annorlunda i hela magen o ja fick gå o göra lite nr 2 förut..

    det e en klar vätska som e väldigt rinnig men med lite lite klart slem i..

    Har bara vart med om vattenavgång innan värkar en gång innan o då var syndafloden..

    Kan detta vara slemproppen ellr??

    Känner inte igen det alls, har ikngen lust att dra ner till förlossningen nu..om inga värkar har dragit igång o det fortfarande läcker imorn kanske ja kan ringa dom..det måste väl vara ok eller??
  3. Medlem sedan
    Oct 2005
    #2

    Aha aha!!

    Se där!!
    Kanske inte blir gravid så länge till da!
    Just de där knäppandet i magen/underlivet, brukar ju tyda på att de är en hinna som brister.. Visst kan de vara slämproppen som börjat lossna, de måste ju liksom vara liiiiiite öppet om vattnet ska kunna komma ut!
    Kanske en liten punktering på en av hinnorna!
    Eller så kanske de är den yttre hinnan som brustit.
    Men, om de blir en lugn natt, så kan du avvakta tills imorn, Om du inte har typ GBS eller nått...
    Annars kan man ju gå med vattenavgång i 3 dygn innan bebis måste ut!

    Håller tummarna för att bebis inte är många dagar bort!!

    Många kramar o jag tänker på dig!!
  4. 2
    Aha aha!! Se där!!
    Kanske inte blir gravid så länge till da!
    Just de där knäppandet i magen/underlivet, brukar ju tyda på att de är en hinna som brister.. Visst kan de vara slämproppen som börjat lossna, de måste ju liksom vara liiiiiite öppet om vattnet ska kunna komma ut!
    Kanske en liten punktering på en av hinnorna!
    Eller så kanske de är den yttre hinnan som brustit.
    Men, om de blir en lugn natt, så kan du avvakta tills imorn, Om du inte har typ GBS eller nått...
    Annars kan man ju gå med vattenavgång i 3 dygn innan bebis måste ut!

    Håller tummarna för att bebis inte är många dagar bort!!

    Många kramar o jag tänker på dig!!
  5. Medlem sedan
    Jul 2000
    #3

    Det låter som om du

    är på gång nu!
    När första hinnan brister kan det komma mindre mängd vatten, vilket det verkar som om det gör för dig. Förhoppningsvis har du bebis innan helgen är över!
    Paulina 001213, Simone 020804, Victor 040802 och Axel 100111
    ~http://angosdagar.blogspot.com/~ Vardagsbloggen
    ~http://matbak.blogspot.com~ Mat- och bakbloggen
    ~http://bokfilm.blogspot.com~ Bok- och filmbloggen
  6. 3
    Det låter som om du är på gång nu!
    När första hinnan brister kan det komma mindre mängd vatten, vilket det verkar som om det gör för dig. Förhoppningsvis har du bebis innan helgen är över!
  7. Medlem sedan
    Nov 2008
    #4
    Låter helt klart som att du har börjat "läcka" fostervatten! =) Precis så började det för mig denna gång och mindre än ett dygn senare föddes Sofia! =) Lycka till! Hoppas du snart får gosa med din lilla bebis...

    Kram
  8. 4
    Låter helt klart som att du har börjat "läcka" fostervatten! =) Precis så började det för mig denna gång och mindre än ett dygn senare föddes Sofia! =) Lycka till! Hoppas du snart får gosa med din lilla bebis...

    Kram
  9. Medlem sedan
    Feb 2006
    #5
    ååh vad spännande!! Tror liksom de andra att det är vattnet :O)
  10. 5
    ååh vad spännande!! Tror liksom de andra att det är vattnet :O)
  11. Medlem sedan
    Jul 2000
    #6

    Spännande...

    ..nu är du kanske inne på förlossningen eller oxå kanske allt är klart redan??
    Lycka till
  12. 6
    Spännande... ..nu är du kanske inne på förlossningen eller oxå kanske allt är klart redan??
    Lycka till

Liknande trådar

  1. Vad är detta??
    By medelålders kvinna in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-03, 21:21
  2. Ok, detta med kändisar då... Detta är
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 16:35
  3. Läs detta
    By anonymt namn in forum Förlossning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 18:36
  4. Vad är detta?
    By Hanniiisen in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 07:20
  5. Ni som kan detta...
    By Elwi in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-11, 10:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar