Solig lördag!
Vikt
  1. Medlem sedan
    Feb 2000
    #1

    Solig lördag!

    Har haft en lååång och skön sovmorgon - hela familjen faktiskt. Maken steg upp 9.20 och då hade dottern legat och läst i ca 30 minuter. Det är riktigt lyxigt att hon börjat sova längre, och det innebär ju också att hon kan vara uppe längre på kvällarna. Även om jag hellre tittar på "På spåret" och "Skavlan" på fredagarna om jag väljer själv, så är det mysigt att titta på "Let's dance" tillsammans med henne. Hon är visserligen myyycket ojämn i humöret idag, men det är smällar man får ta!

    Idag står skidåkning/promenad på schemat tillsammans med min mamma, min syrra och hennes barn. Vi kan skrapa ihop 4 par skidor så 3 får promenera men det går ju lika bra det. Det finns ett elljusspår alldeles bakom där syrran bor där det både är skidspår och upptrampat så man kan gå.

    Efter det ska vi dricka varm choklad och äta smörgås hos syrran. Jag behöver bestämma mig hur många pp jag ska göra av med där, för att få ihop resten av dagen... och så se till att hålla mig till den planen! Två koppar choklad är 5 pp, och om jag tar två knäckemackor med skinka på så blir det 3pp. Ja, så får det bli - 8pp får melliset kosta så får jag anpassa lunch och middag till det.

    Härligt med ledighet är det i alla fall!
    För ett par generationer sedan behövde människor vila efter avslutad arbetsdag. Nu behöver de motion.
  2. 1
    Solig lördag! Har haft en lååång och skön sovmorgon - hela familjen faktiskt. Maken steg upp 9.20 och då hade dottern legat och läst i ca 30 minuter. Det är riktigt lyxigt att hon börjat sova längre, och det innebär ju också att hon kan vara uppe längre på kvällarna. Även om jag hellre tittar på "På spåret" och "Skavlan" på fredagarna om jag väljer själv, så är det mysigt att titta på "Let's dance" tillsammans med henne. Hon är visserligen myyycket ojämn i humöret idag, men det är smällar man får ta!

    Idag står skidåkning/promenad på schemat tillsammans med min mamma, min syrra och hennes barn. Vi kan skrapa ihop 4 par skidor så 3 får promenera men det går ju lika bra det. Det finns ett elljusspår alldeles bakom där syrran bor där det både är skidspår och upptrampat så man kan gå.

    Efter det ska vi dricka varm choklad och äta smörgås hos syrran. Jag behöver bestämma mig hur många pp jag ska göra av med där, för att få ihop resten av dagen... och så se till att hålla mig till den planen! Två koppar choklad är 5 pp, och om jag tar två knäckemackor med skinka på så blir det 3pp. Ja, så får det bli - 8pp får melliset kosta så får jag anpassa lunch och middag till det.

    Härligt med ledighet är det i alla fall!
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    Vilken härlig dag du ser ut att få!!!! Njut ordentligt av den =)) och bra med en plan - den håller du!!! Kram
  4. 2
    Vilken härlig dag du ser ut att få!!!! Njut ordentligt av den =)) och bra med en plan - den håller du!!! Kram
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Nu såg jag ju att det varit en bra dag!
  6. 3
    Nu såg jag ju att det varit en bra dag!

Liknande trådar

  1. Solig lördag...
    By Åkervindan in forum Singelmingel
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-12, 12:05
  2. Härlig solig lördag!
    By cat m Vilgot o Molly in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-12, 10:40
  3. En skön & solig lördag
    By Av-längtan-till-dig in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-27, 09:06
  4. Ha en solig
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-20, 11:07
  5. Solig dag.
    By yrroz in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 07:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar