BVC rapport
  1. Medlem sedan
    Dec 2007
    #1

    BVC rapport

    Nu ahr Malaika varit på ett och ett halvt års kontroll. Hon fick godkänt! Men ajg blev lite irriterad över mitt BVC. De har så lite koll känns det som.
    Malaika ahr ju haft problem med hård mage och sprickor och jag nämnde det för dem och sa att jag gav henne laoktulos (laxerande medicin). BVC tanten sa då "jaha, ja du borde prova päron och katrinplommon också" Jaha, för det gjorde jag ju inte INNAN jag började ge mitt barn laxerande medicin!
    Sen fick malaika inte sin vaccination för det var för tätt inpå svininfluensa vaccinet så jag fick en lapp med en ny tid på, då hon ska vaccineras.
    Sen går vi ut och klär på oss sen kommer tanten ut och säger
    "ja jag skrev in den nya tiden i din bok, det är viktigt att du kommer för det är viktigt att han får sin vaccineration".
    Boken? Han? Jag fick en lapp och det är en flicka! LITE koll kan de väl ha?

    I alla fall så är Malaika 89cm lång och väger 15825 gram.

    Och kan byggar med klossar, peka ut kroppsdelar och säga mer än 16 ord.
  2. 1
    BVC rapport Nu ahr Malaika varit på ett och ett halvt års kontroll. Hon fick godkänt! Men ajg blev lite irriterad över mitt BVC. De har så lite koll känns det som.
    Malaika ahr ju haft problem med hård mage och sprickor och jag nämnde det för dem och sa att jag gav henne laoktulos (laxerande medicin). BVC tanten sa då "jaha, ja du borde prova päron och katrinplommon också" Jaha, för det gjorde jag ju inte INNAN jag började ge mitt barn laxerande medicin!
    Sen fick malaika inte sin vaccination för det var för tätt inpå svininfluensa vaccinet så jag fick en lapp med en ny tid på, då hon ska vaccineras.
    Sen går vi ut och klär på oss sen kommer tanten ut och säger
    "ja jag skrev in den nya tiden i din bok, det är viktigt att du kommer för det är viktigt att han får sin vaccineration".
    Boken? Han? Jag fick en lapp och det är en flicka! LITE koll kan de väl ha?

    I alla fall så är Malaika 89cm lång och väger 15825 gram.

    Och kan byggar med klossar, peka ut kroppsdelar och säga mer än 16 ord.
  3. Medlem sedan
    Apr 2009
    #2
    låter som en redig tjej du har. .. ingen har inte ens nämnt halvårs kontrollen , de blir hon i februari. våra har rätt lite koll med dem e så veliga. Har ingen aning om hur många ord våran tös kan. hmm ska försöka lista ut de kanske. ^^
  4. 2
    låter som en redig tjej du har. .. ingen har inte ens nämnt halvårs kontrollen , de blir hon i februari. våra har rätt lite koll med dem e så veliga. Har ingen aning om hur många ord våran tös kan. hmm ska försöka lista ut de kanske. ^^
  5. Medlem sedan
    Dec 2007
    #3
    När de frågade "mer än 16 ord" frågan (varför just 16? HUR har de kommit fram till den siffran??) så kunde jag inte låta bli att svara "bara på ´svenska och engelska, på swahili kan hon inte riktigt så många än"
    moahaha
  6. 3
    När de frågade "mer än 16 ord" frågan (varför just 16? HUR har de kommit fram till den siffran??) så kunde jag inte låta bli att svara "bara på ´svenska och engelska, på swahili kan hon inte riktigt så många än"
    moahaha
  7. Medlem sedan
    Apr 2009
    #4
    haha ja exakt varför just 16. Ja dem e ju roliga. så vadå kan dem bara 14 så e dem inte så utvecklade å kan dem 18 så e dem super smarta ?? Haha ja dem e lite roliga med de va bra svar du gav dem
  8. 4
    haha ja exakt varför just 16. Ja dem e ju roliga. så vadå kan dem bara 14 så e dem inte så utvecklade å kan dem 18 så e dem super smarta ?? Haha ja dem e lite roliga med de va bra svar du gav dem

Liknande trådar

  1. BM rapport & förlossnings rapport!!
    By johanna25 in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-10, 09:03
  2. BVC rapport...
    By MiaKL,S03+K06 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-18, 21:23
  3. lite rapport (eller lååång rapport)
    By holmberg in forum _0508 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 19:28
  4. Rapport eller typ inte-rapport
    By Mamia utan vikt in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-31, 09:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar