Hemma :)
_1002 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Hemma :)

    Nu är vi hemma igen men våran lilla Angelika 3685g 51cm hon kom ut 08.32 här kanni kolla in lilla syster och stora syster Cecilia

    http://www.lthalland.se/t/Birth____2...spx?view=29026

    Allt gick väl bra fram tills att dem fått ut Angelika och moderkakan, sedan började det strula fick inte i ordning på dem inre organen jag hade visst en del ärrvävnad från det tidigare snittet men jag fick en massa andra smärtstillande samt lustgas så dem kunde fortsätta tamarna försökte visst smita också så dem fick hålla emot tills bedövningen hjälpte dem var visst lite hårdhänta sa dem med det som hände är väldigt ovanligt att det händer, jag hade ont tills i fredags eftermiddag och fick smärtstillande så jag kunde andas riktigt, men det hindrade inte mig för att vara uppe och traska strax efter snittet

    idag är egentligen första dagen som dem även jag kunde ta på magen jag har varit så öm, men det ger med sig det med snart.

    kram på er alla tack för att ni tänkte på mig
  2. 1
    Hemma :) Nu är vi hemma igen men våran lilla Angelika 3685g 51cm hon kom ut 08.32 här kanni kolla in lilla syster och stora syster Cecilia

    http://www.lthalland.se/t/Birth____2...spx?view=29026

    Allt gick väl bra fram tills att dem fått ut Angelika och moderkakan, sedan började det strula fick inte i ordning på dem inre organen jag hade visst en del ärrvävnad från det tidigare snittet men jag fick en massa andra smärtstillande samt lustgas så dem kunde fortsätta tamarna försökte visst smita också så dem fick hålla emot tills bedövningen hjälpte dem var visst lite hårdhänta sa dem med det som hände är väldigt ovanligt att det händer, jag hade ont tills i fredags eftermiddag och fick smärtstillande så jag kunde andas riktigt, men det hindrade inte mig för att vara uppe och traska strax efter snittet

    idag är egentligen första dagen som dem även jag kunde ta på magen jag har varit så öm, men det ger med sig det med snart.

    kram på er alla tack för att ni tänkte på mig
  3. Medlem sedan
    Jun 2008
    #2
    Åh. Verkligen jättegrattis till lilla Angelika!!! Såg bilden innan. Så fina de är.

    Ja, det finns ju en anledning till att man inte vill göra kejsarsnitt i onödan. Är trots allt en ganska stor operation, och ärr blir det ju på fler ställen än vad som syns utanpå magen. Hoppas du inte får några bestående besvär efteråt. Tar ju ett par veckor innan det läkt ihop helt.

    Skönt att allt verkar bra med Angelika iaf, och återigen stort GRATTIS! Nu längtar jag ännu mer efter att få träffa den som nu döljer sig i magen min...
  4. 2
    Åh. Verkligen jättegrattis till lilla Angelika!!! Såg bilden innan. Så fina de är.

    Ja, det finns ju en anledning till att man inte vill göra kejsarsnitt i onödan. Är trots allt en ganska stor operation, och ärr blir det ju på fler ställen än vad som syns utanpå magen. Hoppas du inte får några bestående besvär efteråt. Tar ju ett par veckor innan det läkt ihop helt.

    Skönt att allt verkar bra med Angelika iaf, och återigen stort GRATTIS! Nu längtar jag ännu mer efter att få träffa den som nu döljer sig i magen min...
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    precis det är nackdelen med snitt sådanna här saker, jag vet ju att det tar ett tag att krya på sig men allt såg bra ut och dem sa att magen kan var lite knasig eftersom tarmarna inte villa vara med längre och detta samt att dem bökade runt så jag kommer vara öm ett tag.

    Men vad gör det när man har världens sötasta tjejer här hemma

    förstår att du längter, sanrt
  6. 3
    precis det är nackdelen med snitt sådanna här saker, jag vet ju att det tar ett tag att krya på sig men allt såg bra ut och dem sa att magen kan var lite knasig eftersom tarmarna inte villa vara med längre och detta samt att dem bökade runt så jag kommer vara öm ett tag.

    Men vad gör det när man har världens sötasta tjejer här hemma

    förstår att du längter, sanrt
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Stort GRATTIS! Jag såg bilden på flickorna. Sååå söööta.
    Vad skönt att det ordnat sig för dig/er. Snusa nu gott bebis:-)
  8. 4
    Stort GRATTIS! Jag såg bilden på flickorna. Sååå söööta.
    Vad skönt att det ordnat sig för dig/er. Snusa nu gott bebis:-)
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    nu är det stora syster som snusar bebis, hon vill inte lämna ifrån sig Angelika
  10. 5
    nu är det stora syster som snusar bebis, hon vill inte lämna ifrån sig Angelika
  11. Medlem sedan
    Nov 2000
    #6

    Grattis!

    Skönt att du kommit hem så tidigt ändå. Har förstått att man inte är så kaxig efter ett snitt.
    Mys nu med dina underbart vackra tjejer! Kan tänka mig att storasyster är aningens stolt. :P
    Mia med Emma -01, Theo -03 & Saga -10

    Bloggar lite lätt på http://miasalskadebarn.blogspot.com/
  12. 6
    Grattis! Skönt att du kommit hem så tidigt ändå. Har förstått att man inte är så kaxig efter ett snitt.
    Mys nu med dina underbart vackra tjejer! Kan tänka mig att storasyster är aningens stolt. :P
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7
    Åh, vad mysigt. Jag längtar.....
  14. 7
    Åh, vad mysigt. Jag längtar.....
  15. Medlem sedan
    Sep 2009
    #8
    Såå söta tjejer! Stort grattis till er och passa på att mysa riktigt ordentligt! =)
  16. 8
    Såå söta tjejer! Stort grattis till er och passa på att mysa riktigt ordentligt! =)
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    Grattis och välkommen lilla Angelika.
    Va fina dina flickor är!!

    Kramis Ulle
  18. 9
    Grattis och välkommen lilla Angelika.
    Va fina dina flickor är!!

    Kramis Ulle
  19. Medlem sedan
    Sep 2006
    #10
    Åh, super grattis. Lyckos dig
  20. 10
    Åh, super grattis. Lyckos dig
  21. Medlem sedan
    Aug 2001
    #11
    Stort grattis till lilla söta Angelika och välkomna hem!
  22. 11
    Stort grattis till lilla söta Angelika och välkomna hem!
  23. Medlem sedan
    Jul 2002
    #12
    Välkommen hem och jättestort grattis till lilla söta Angelika!!!!!!

    Trist att det skulle strula lite vid operationen, men du verkar ändå nöjd. Ha det nu så mysigt hemma med dina flickor

    Stor stor kram!
  24. 12
    Välkommen hem och jättestort grattis till lilla söta Angelika!!!!!!

    Trist att det skulle strula lite vid operationen, men du verkar ändå nöjd. Ha det nu så mysigt hemma med dina flickor

    Stor stor kram!
  25. Medlem sedan
    Feb 2009
    #13
    Åhh.. JÄTTEGRATTIS till söta tjejen!! Tråkigt att det skulle strula lite, men skönt att det löste sig bra! :-)
    Hoppas ni mår bra nu allihop, och lycka till med allt!
    Stor kram!!
  26. 13
    Åhh.. JÄTTEGRATTIS till söta tjejen!! Tråkigt att det skulle strula lite, men skönt att det löste sig bra! :-)
    Hoppas ni mår bra nu allihop, och lycka till med allt!
    Stor kram!!
  27. Medlem sedan
    Jul 2009
    #14
    Stort Grattis! KRAM
  28. 14
    Stort Grattis! KRAM
  29. Medlem sedan
    Sep 2009
    #15
    Grattis!
    Väntar första barnet med BF 8 feb 2010.
  30. 15
    Grattis!
  31. Medlem sedan
    Nov 2008
    #16
    JätteGRATTIS till lilla Angelica Vad skönt för er att få vara hemma nu och vad mysigt det låter med storasyster Hoppas magen rättar till sig för dig snart och allt går bra med lilla familjen
  32. 16
    JätteGRATTIS till lilla Angelica Vad skönt för er att få vara hemma nu och vad mysigt det låter med storasyster Hoppas magen rättar till sig för dig snart och allt går bra med lilla familjen
  33. Medlem sedan
    Feb 2006
    #17
    Har skrivit på ank. januari, men grattar här med! Stooort grattis till lilla Angelika!
  34. 17
    Har skrivit på ank. januari, men grattar här med! Stooort grattis till lilla Angelika!
  35. Medlem sedan
    Jul 2009
    #18
    Grattis grattis! Vilka fina flickor du har! Vad roligt att storasyster är stolt och myser med bebisen! Hoppas du återhämtar dig fort trots krånglet vid snittet. Det låter som att du är pigg och glad trots allt! Kram till er!
  36. 18
    Grattis grattis! Vilka fina flickor du har! Vad roligt att storasyster är stolt och myser med bebisen! Hoppas du återhämtar dig fort trots krånglet vid snittet. Det låter som att du är pigg och glad trots allt! Kram till er!
  37. Medlem sedan
    Apr 2007
    #19

    GRATTIS!

    Och vilken fin bild!
  38. 19
    GRATTIS! Och vilken fin bild!
  39. Medlem sedan
    Mar 2003
    #20
    Stort grattis. Kram
  40. 20
    Stort grattis. Kram
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hemma - och hemma med sjukis
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-10, 20:04
  2. Hemma!
    By sisak in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-07-29, 14:12
  3. Hemma :)
    By zibzib in forum _0907 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-24, 12:53
  4. Hemma hos oss
    By tinfil2 in forum Hem & fritid
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-10-20, 20:39
  5. Hemma nu
    By Graboid in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-12, 09:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar