Ni som opererat bort era visdomständer..
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Ni som opererat bort era visdomständer..

    Hur lång tid tog det innan värken gav vika? Nu är det 10 dagar sen jag opererade bort en tand, flera av stygnen har släppt och det ser ua ut. inga tecken till infektion eller annat. Nu har värken flyttat sig från opområdet till hela högra överkäken och jag har nog mer ont nu än de första dagarna (iof kanske det snarare beror på att jag inte förväntat mig att det skulle vara så långvarigt). Anatar att värken också beror på att tänderna fått mer uttrymme och börjar röra sig lite. Känns som molande tandvärk hela tiden..Hur har det varit för er?
  2. 1
    Ni som opererat bort era visdomständer.. Hur lång tid tog det innan värken gav vika? Nu är det 10 dagar sen jag opererade bort en tand, flera av stygnen har släppt och det ser ua ut. inga tecken till infektion eller annat. Nu har värken flyttat sig från opområdet till hela högra överkäken och jag har nog mer ont nu än de första dagarna (iof kanske det snarare beror på att jag inte förväntat mig att det skulle vara så långvarigt). Anatar att värken också beror på att tänderna fått mer uttrymme och börjar röra sig lite. Känns som molande tandvärk hela tiden..Hur har det varit för er?
  3. Medlem sedan
    May 2009
    #2
    Såhär står det hos alltomdinatander.se;

    Cirka tio procent av patienter som opererats får värk under några dagar. Värken kan i sämsta fall sitta kvar i drygt en vecka. Smärtstillande tabletter rekommenderas för det första dygnet. Därefter behövs tabletterna oftast inte mer.
  4. 2
    Såhär står det hos alltomdinatander.se;

    Cirka tio procent av patienter som opererats får värk under några dagar. Värken kan i sämsta fall sitta kvar i drygt en vecka. Smärtstillande tabletter rekommenderas för det första dygnet. Därefter behövs tabletterna oftast inte mer.
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Tack! Lite annan info än den jag fick i mitt fall men det beror ju säkert på många faktorer. Så länge jag inte har några tecken till infektion så har jag nog is i magen iaf. Känns dock grymt irriterande med denna molvärk. Känner mig som häxan surtant
  6. 3
    Tack! Lite annan info än den jag fick i mitt fall men det beror ju säkert på många faktorer. Så länge jag inte har några tecken till infektion så har jag nog is i magen iaf. Känns dock grymt irriterande med denna molvärk. Känner mig som häxan surtant
  7. Medlem sedan
    May 2009
    #4
    Tänder är helknepiga med att ge konstig värk och värken kan flytta på sig och vara helt obegriplig, att allt ser bra ut som du säger. Om värken blir värre och inte bättre behöver du förstås gå till tandläkaren igen.
  8. 4
    Tänder är helknepiga med att ge konstig värk och värken kan flytta på sig och vara helt obegriplig, att allt ser bra ut som du säger. Om värken blir värre och inte bättre behöver du förstås gå till tandläkaren igen.
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #5
    Jag opererade bort alla mina visdomständer samtidigt, jag var sjukskriven i en vecka och såg ut som ett marsvin i ca 5-6 dagar, men då hade jag också fått en infektion och det gjorde RIKTIGT ont!!! När jg väl hade fått medicin så gick det över rätt snabbt. Däremot så hade jag svårt att äta i näsan 2-3 veckor..för visst känns det...
  10. 5
    Jag opererade bort alla mina visdomständer samtidigt, jag var sjukskriven i en vecka och såg ut som ett marsvin i ca 5-6 dagar, men då hade jag också fått en infektion och det gjorde RIKTIGT ont!!! När jg väl hade fått medicin så gick det över rätt snabbt. Däremot så hade jag svårt att äta i näsan 2-3 veckor..för visst känns det...
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    Ja, helknepigt tack för ditt svar!
  12. 6
    Ja, helknepigt tack för ditt svar!
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7
    Alla på en gång *ryser*? Min svullnad har gått ned och jag är inte så marsvinsbetonad längre som tur är Tack för ditt svar!!
  14. 7
    Alla på en gång *ryser*? Min svullnad har gått ned och jag är inte så marsvinsbetonad längre som tur är Tack för ditt svar!!
  15. Medlem sedan
    Jun 2007
    #8
    Jag betalade för att vara nedsövd då jag är livrädd för sånt här, varav de valde att ta alla på en gång så man slipper göra om det flera gånger.
  16. 8
    Jag betalade för att vara nedsövd då jag är livrädd för sånt här, varav de valde att ta alla på en gång så man slipper göra om det flera gånger.
  17. Medlem sedan
    Nov 2001
    #9

    3 veckor

    tog det innan jag tyckte det kändes helt OK i munnen efter att jag tog bort dom i överkäken men värken planade sakta ut och blev mindre och mindre för varje dag.

    jag har även opererat bort alla 4 en gång tidigare då jag var 15år (hade dubbla anlag uppe visade det sig) och då tog det längre tid innan munnen kändes OK fast då opererades dom bort innan dom kommit fram så det var en lite större grej dessutom åkte jag på inflamationer efteråt
  18. 9
    3 veckor tog det innan jag tyckte det kändes helt OK i munnen efter att jag tog bort dom i överkäken men värken planade sakta ut och blev mindre och mindre för varje dag.

    jag har även opererat bort alla 4 en gång tidigare då jag var 15år (hade dubbla anlag uppe visade det sig) och då tog det längre tid innan munnen kändes OK fast då opererades dom bort innan dom kommit fram så det var en lite större grej dessutom åkte jag på inflamationer efteråt
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10
    Blää, då får jag räkna med 10 dagar till då kanske vad jobbigt med dubbla anlag..Stort tack för ditt svar!
  20. 10
    Blää, då får jag räkna med 10 dagar till då kanske vad jobbigt med dubbla anlag..Stort tack för ditt svar!
  21. Medlem sedan
    Jun 2009
    #11
    Jag har tagit bort två visdomständer. Den första jag tog bort gjorde själva utdragningen svinont, det var som att bedövningen aldrig tog ordentligt fast de sprutade i mer och mer. Fast efteråt hade jag inte ont alls!

    Andra tanden kändes inte ett dugg när de drog ut, däremot hade jag svinaont efteråt och det satt i länge i käken fast jag inte hade någon infektion eller liknande. Det här var flera år sedan så jag minns inte hur länge, men jag vet att jag inte kunde tugga på den sidan på hur länge som helst.

    Hoppas det går över för dig snaaaart!
  22. 11
    Jag har tagit bort två visdomständer. Den första jag tog bort gjorde själva utdragningen svinont, det var som att bedövningen aldrig tog ordentligt fast de sprutade i mer och mer. Fast efteråt hade jag inte ont alls!

    Andra tanden kändes inte ett dugg när de drog ut, däremot hade jag svinaont efteråt och det satt i länge i käken fast jag inte hade någon infektion eller liknande. Det här var flera år sedan så jag minns inte hur länge, men jag vet att jag inte kunde tugga på den sidan på hur länge som helst.

    Hoppas det går över för dig snaaaart!
  23. Medlem sedan
    Mar 2003
    #12
    tack för att du delade med dig av dina erfarenheter! Vet man bara vad man kan förvänta sig så är det lättare att stå ut.
  24. 12
    tack för att du delade med dig av dina erfarenheter! Vet man bara vad man kan förvänta sig så är det lättare att stå ut.

Liknande trådar

  1. Någon som opererat bort visdomständer..
    By Nike1234 in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-01-20, 22:59
  2. Nu har jag opererat bort
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-23, 20:06
  3. Nån Som opererat bort
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 15:48
  4. Nån som opererat bort visdomstand?
    By Linda & Filippa+Måns in forum _05 Höstbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-05-24, 14:42
  5. Nån som opererat bort en..
    By Lena in forum Mammasnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 09:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar