Skolläkarbesök
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    Skolläkarbesök

    Idag har jag varit med Gabriel på hans första skolläkarbesök. Han var 1,27 lång och vägde nog en 22 kg. Han tippar på sina kurvor och ska kontrollvägas efter påsk. Jag är inte så oroad för det var samma med Adam. Nu sa läkaren att om han inte gått upp efter påsk så vill hon kolla om han har gluten. Men det där tror jag inte ett dugg på faktiskt. Tror inte att jag kommer att gå vidare med det.

    Han hörde bra men var tveksam när synen kollades. Så vad jag fattade kommer de kolla igen. Jag har ju en bror som fick glasögon i 6 års åldern och det fick min man med så det finns ju arvsanlag för dålig syn i släkten på båda sidor. Men han själv tycker att han ser bra.

    Sakarias var med och sov ju inte alls som jag planerat. Varför är det alltid så med bebisar? De ska tvunget vara vakna när man vill att de ska sova. Men han var på bra humör och skrattade åt allt och alla!

    Jakob har varit på dagis idag efter att ha varit där bara en dag på två veckors tid. Han hade nog haft roligt för han såg glad ut när jag hämtade honom. Trött var han för nu sover han en stund så det tycker ju jag är skönt.

    Annars när jag ändå pladdrar på om mina barn så kan jag ju berätta att Adam fick tandställning i förra veckan och då var det många tårar första dagarna. Det gör ju ont i början men nu verkar det som att han har vant sig och klagar inte alls.
  2. 1
    Skolläkarbesök Idag har jag varit med Gabriel på hans första skolläkarbesök. Han var 1,27 lång och vägde nog en 22 kg. Han tippar på sina kurvor och ska kontrollvägas efter påsk. Jag är inte så oroad för det var samma med Adam. Nu sa läkaren att om han inte gått upp efter påsk så vill hon kolla om han har gluten. Men det där tror jag inte ett dugg på faktiskt. Tror inte att jag kommer att gå vidare med det.

    Han hörde bra men var tveksam när synen kollades. Så vad jag fattade kommer de kolla igen. Jag har ju en bror som fick glasögon i 6 års åldern och det fick min man med så det finns ju arvsanlag för dålig syn i släkten på båda sidor. Men han själv tycker att han ser bra.

    Sakarias var med och sov ju inte alls som jag planerat. Varför är det alltid så med bebisar? De ska tvunget vara vakna när man vill att de ska sova. Men han var på bra humör och skrattade åt allt och alla!

    Jakob har varit på dagis idag efter att ha varit där bara en dag på två veckors tid. Han hade nog haft roligt för han såg glad ut när jag hämtade honom. Trött var han för nu sover han en stund så det tycker ju jag är skönt.

    Annars när jag ändå pladdrar på om mina barn så kan jag ju berätta att Adam fick tandställning i förra veckan och då var det många tårar första dagarna. Det gör ju ont i början men nu verkar det som att han har vant sig och klagar inte alls.
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    Oj vad det händer grejor allt från att de väger föar lite till att de inte vill sova när du vill och tandställning .....tur att det inte är ett och samma barn.

    Skulle inte heller vara orolig för gluten då har man ju ofta gaser och ont i magen.

    Synen är ju bra om de kollar ofta vet man ju inte själv i den åldern att man ser dåligt om det inte är väldigt dåligt. Storebrors dotter är ju dryga 4 år och fick glasögon efter 4 års kontrollen.

    Hoppas att du och mannen mår bra oxå nu när vi vet hur barnen har det!
  4. 2
    Oj vad det händer grejor allt från att de väger föar lite till att de inte vill sova när du vill och tandställning .....tur att det inte är ett och samma barn.

    Skulle inte heller vara orolig för gluten då har man ju ofta gaser och ont i magen.

    Synen är ju bra om de kollar ofta vet man ju inte själv i den åldern att man ser dåligt om det inte är väldigt dåligt. Storebrors dotter är ju dryga 4 år och fick glasögon efter 4 års kontrollen.

    Hoppas att du och mannen mår bra oxå nu när vi vet hur barnen har det!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar